Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 530i M54, N53,N52 který motor vybrat?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
staga86
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 12.06.2014 00:00

#1 Příspěvek od staga86 »

Ahoj,
predem se omlouvam, pokud zakladam nejake tema, ktere se uz nekde resilo, ale jak tak procitam, nenasel jsem zadnou uspokujici odpoved. Chystam se koupit e60, jsem uz rozhodnuty pro benzin. Bude to moje prvni bmw. Do ted Hondy :-) Co me zajima, jestli zvolit starsi generaci motoru 170kW, nebo zvolit novejsi 200kW. Ten 200kW by me lakal vice jednak vetsim vykonem, priznivejsi spotrebou a nezravosti oleje.. priotity podle serazeni. Bohuzel jsem se ale okrajove docetl, ze jsou tyto motory oproti starsi generaci "poruchove" - vstriky, vysokotlake cerpadlo, efficient dynamics. Dokazal by mi nekdo objektivne poradit? Navic ta 200kW ma jeste automat, coz by bylo taky super, ale myslim, ze opet prostor pro vetsi poruchovost. Osobne ani nevim ,jak jsou tyto novejsi automaty spolehlive. Na druhou stranu mam moznost 170kW manual. Co se tyce te 200kW jedna se konkretne o tuto:

http://www.audi-bmw.cz/detail/?id=392

Rozdil v cene oproti te 170kW je cca 90 tisic, vybava u 170kW take neni takova, ale tu vem cert. Jde mi opravdu o to, jaky zvolit motor. Budu rad za kazde prinosne komentare a zkusenosti, pripadne nejake poznatky, ktere by me mely rozhoupat jednim smerem.

Diky, Michal
staga86
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 12.06.2014 00:00

#2 Příspěvek od staga86 »

staga86 píše:Ahoj,
predem se omlouvam, pokud zakladam nejake tema, ktere se uz nekde resilo, ale jak tak procitam, nenasel jsem zadnou uspokujici odpoved. Chystam se koupit e60, jsem uz rozhodnuty pro benzin. Bude to moje prvni bmw. Do ted Hondy :-) Co me zajima, jestli zvolit starsi generaci motoru 170kW, nebo zvolit novejsi 200kW. Ten 200kW by me lakal vice jednak vetsim vykonem, priznivejsi spotrebou a nezravosti oleje.. priotity podle serazeni. Bohuzel jsem se ale okrajove docetl, ze jsou tyto motory oproti starsi generaci "poruchove" - vstriky, vysokotlake cerpadlo, efficient dynamics. Dokazal by mi nekdo objektivne poradit? Navic ta 200kW ma jeste automat, coz by bylo taky super, ale myslim, ze opet prostor pro vetsi poruchovost. Osobne ani nevim ,jak jsou tyto novejsi automaty spolehlive. Na druhou stranu mam moznost 170kW manual. Treba mi reknete, ze ve vykonu tech 30kW ani nijak zasadne nepoznam. Co se tyce te 200kW jedna se konkretne o tuto:

http://www.audi-bmw.cz/detail/?id=392

Rozdil v cene oproti te 170kW je cca 90 tisic, vybava u 170kW take neni takova, ale tu vem cert. Jde mi opravdu o to, jaky zvolit motor. Budu rad za kazde prinosne komentare a zkusenosti, pripadne nejake poznatky, ktere by me mely rozhoupat jednim smerem.

Diky, Michal
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od WITT »

Jestli ti to pomůže:

Až se budu rozhodovat pro další auto, což bude tak za dva roky počítám, a pokud to bude E60, tak budu volit motor M54 - 3.0i. Ten motor teď mám ve starší pětce, věřím mu.. všude se dočteš, že je spolehlivej, nenáročnej, nic se tam nějak extrémně nesere a je to držák. Že tam občas doleješ trošku oleje není na škodu a ničemu to nevadí.
Na druhou stranu 200KW by mě lákalo dost, ale i tohle jede dost slušně, a hlavně za směšnou spotřebu..
M54 je celkem starý motor, a dá se na něj všechno dobře sehnat, dá se sehnat celkem dobře i samotný motor třeba na ebay..
staga86
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 12.06.2014 00:00

#4 Příspěvek od staga86 »

Dik za nazor... a co ten automat? Tou smesnou spotrebou myslis tu M54? :-)
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#5 Příspěvek od gsicbr »

hele já jsem jezdil se 170kw v 5er a zdá se mi to na ní málo. Bohužel jsem neměl možnost jet se 200kw verzí, ale co vím tak je to "VALVETRONIC" který nahrazuje škrtící klapku, která je u 170kw. Sání motoru se řídí změnou zdvihu sacích ventilů to zlepšuje celkovou efektivitu motoru a snižuje spotřebu ale i tu spotřebu ber s rezervou. Já jsem po svezení ve 170kw nakonec koupil 545i a je to úplně o něčem jiným a ta spotřeba je hodně podobná né-li lepší.
A ty automaty jsou od ZF a jsou fakt hodně povedený.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od RuDoSh »

S 545 jezdíš za 10l? :)
Sonny
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 17.07.2005 00:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od Sonny »

Z hlediska spolehlivosti je 170kW nejlepsi a 200kW nejhorsi. Osobne mam 190kW a do motoru jsem nemusel sahnout a pokud vim, tak ani majitel predemnou, ale obecne receno bude nekde mezi nimi. Zvazil bych taky faktor stari auta, protoze pro nekoho jsou rocniky 2003-2005 (170kW) uz proste stare. 200kW vyrabeny po 3/2007 ma za studena zvuk jako diesel, za tepla je to uz lepsi ale tem dvoum predchozim se to nevyrovna. Potencialnich problemu vic nez dost (clen Tecto by mohl vypravet..$$$). Nakonec musim souhlasit, ze zas takovej rychlik to neni (190kW). Pomerne rychle si clovek zvykne... ale samozrejme celkove vzato je to nadprumer. Za me z teto trojice tedy N52 :wink:
staga86
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 12.06.2014 00:00

#8 Příspěvek od staga86 »

gsicbr píše:hele já jsem jezdil se 170kw v 5er a zdá se mi to na ní málo. Bohužel jsem neměl možnost jet se 200kw verzí, ale co vím tak je to "VALVETRONIC" který nahrazuje škrtící klapku, která je u 170kw. Sání motoru se řídí změnou zdvihu sacích ventilů to zlepšuje celkovou efektivitu motoru a snižuje spotřebu ale i tu spotřebu ber s rezervou. Já jsem po svezení ve 170kw nakonec koupil 545i a je to úplně o něčem jiným a ta spotřeba je hodně podobná né-li lepší.
A ty automaty jsou od ZF a jsou fakt hodně povedený.
Ta spotřeba u tý 545i by mě celkem zajímala :-)
staga86
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 12.06.2014 00:00

#9 Příspěvek od staga86 »

Sonny píše:Z hlediska spolehlivosti je 170kW nejlepsi a 200kW nejhorsi. Osobne mam 190kW a do motoru jsem nemusel sahnout a pokud vim, tak ani majitel predemnou, ale obecne receno bude nekde mezi nimi. Zvazil bych taky faktor stari auta, protoze pro nekoho jsou rocniky 2003-2005 (170kW) uz proste stare. 200kW vyrabeny po 3/2007 ma za studena zvuk jako diesel, za tepla je to uz lepsi ale tem dvoum predchozim se to nevyrovna. Potencialnich problemu vic nez dost (clen Tecto by mohl vypravet..$$$). Nakonec musim souhlasit, ze zas takovej rychlik to neni (190kW). Pomerne rychle si clovek zvykne... ale samozrejme celkove vzato je to nadprumer. Za me z teto trojice tedy N52 :wink:
Díky za názor, tak nějak jsem to tušil..takže tu 200kW raději nebrat. Motorově se to začíná tedy vybarvovat, ale co ten manual vs. automat? Clenovi Tecto zkusím napsat, jestli s tím má nějaké zkušenosti.

Ještě jednou díky..
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od WITT »

S 545i jezdit za stejnou, nebo dokonce lepší spotřebu než s M54 3.0i ?
To se prober.. chápu, že tu každý vychvaluje to svoje, i já vychvaluju tenhle motor, ale s 545i budeš jezdit za víc, to mi nevymluvíš..
code
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od code »

Že se pořád hádate když existuje spirmonitor, viz http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... ower_e=245

čili průměr u 545i je 12l benzínu, u plynu je to 14,5
Michal-E39
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: úte 13.08.2013 00:00

#12 Příspěvek od Michal-E39 »

staga86 píše: Díky za názor, tak nějak jsem to tušil..takže tu 200kW raději nebrat. Motorově se to začíná tedy vybarvovat, ale co ten manual vs. automat? Clenovi Tecto zkusím napsat, jestli s tím má nějaké zkušenosti.

Ještě jednou díky..
Co jsem se tu dočetl, automat ZF použitý pro motory M54 vyžaduje generálku zhruba za 50 zhruba po 250.000km. Samozřejmě ty čísla mají rozptyl. Manuální převodovka většinou vydrží věčně, je ale dobré vyměnit olej, který dle BMW není potřeba měnit.
Těch 250 má zhruba najeto většina slušných ojetin v Německu, kterým lze věřit najeté km, tedy se jim blíží čas. U nás v ČR nelze věřit najeté km vůbec nikomu, takže je to prostě loterie.
Já bych volil podle osobní preference, s čím jezdíte raději.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#13 Příspěvek od pavproch »

můžu taky (tu svou)? :twisted:

mám N53 200kw v 3er (1715kg kerb) a N52 (190kW) v Z4 (1450kg kerb)....s (těch tří nejslabší) M54 170kW sem neměl tu čest... ale do 5er bych si nevybral žádný z těch tří - bude to na tu velkou a těžkou obludu slabé, ten motor se bude trápit a stejně to nepojede, auto týhle velikosti prostě potřebuje V8...

jo, a o srovnání N52 a N53 sem tu toho už napsal dost, nějak s emi nechce sa opakovať... :wink:
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#14 Příspěvek od Marda »

N52 jsem měl v 6er - nedoporučuji!
M54 jsem měl v 5er E60 - auto zůstalo v rodině, takovej kousek je škoda prodávat. Nesmrtelný motor, spotřeba do 10L. N52 žral úplně stejně a oleje ještě víc než M54.
A generálka steptroniku ZF v kombinaci s M54 ve 250tis. km je samozřejmě nesmysl. Olej v automatu není doživotní :wink:
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#15 Příspěvek od Tompo »

Mám M54 3.0i v E39 tour a myslím, že ten motor stačí, jasně - záleží co od toho člověk čeká, ale rozhodně postačuje pro běžný svižný provoz. Jinak nic se na něm nevysypalo, má najeto bezmála 300tis km a měnil jsem akorát vanos, svíčky filtry, kladky na plochém řemenu, ložiska altíku a čká mě visko spojka.

Dnes jsem byl 500km po čechách, město, mimo město, dálnice a spotřeba 9.3l svižné jízdy!!!
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#16 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Používám v současnosti taknějak E60 s M54B30 a manualem.
Hlavně spotřeba je to co mě s tím šestiqaltem překvapilo. Štreku jezdím za 7,8-8,3l na sto.
Acelerace je slušná, ale podle mě míň znatelná naladěním a hmotností 5er v porovnání s 3er.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#17 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

170kW mám s 5qA v e39 a že by tomu chyběl výkon? 190kW s 6qA v e60 co má kamarád mi přijde fakt rychlá... Třeba žiju na jiný planetě :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
staga86
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 12.06.2014 00:00

#18 Příspěvek od staga86 »

Marda píše:N52 jsem měl v 6er - nedoporučuji!
M54 jsem měl v 5er E60 - auto zůstalo v rodině, takovej kousek je škoda prodávat. Nesmrtelný motor, spotřeba do 10L. N52 žral úplně stejně a oleje ještě víc než M54.
A generálka steptroniku ZF v kombinaci s M54 ve 250tis. km je samozřejmě nesmysl. Olej v automatu není doživotní :wink:
V jakým slova smyslu myslíš nesmysl? Jako že vydrží mnohem déle? ( samozřejmě záleží jak se člověk chová), nebo horko těžko 250 000 :-)
staga86
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 12.06.2014 00:00

#19 Příspěvek od staga86 »

Díky všem za odpověďi...udělám si z toho nějaký závěr. Ale po té 200kW určitě nepůjdu..je to škoda.
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#20 Příspěvek od gunner »

RuDoSh píše:S 545 jezdíš za 10l? :)
Tak to by mi taky zajímalo... :D
Odpovědět