Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

skřípání klíňáku 535ia

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
OndraBMW535i
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: stř 28.11.2012 01:00

#1 Příspěvek od OndraBMW535i »

Čaute,
dokázal by někdo poradit, jestli už to řešil a pomohlo mu vyměnit konkrétně nějaký díl?
Jedná se o to, po nastartování klasicky vrže klíňák a sem tam jde slyšet i takové mírné cvakání/skřípnutí. Nedávno jsem klíňák na zkoušku stříknul silikonovým sprejem a hodně to utichlo, samozřejmě vím, že to není oprava, bylo to pro zjištění z kama se zvuk táhne. Po zahřátí vždy zvuk přestane a motor nejde téměř slyšet. Zdá se mi, že zvuk jde někde směrem od altíku. Zrovna všechny kladky se mi dělat nechcou, tak se ptám, jestli to není většinou jenom klíňákem, napínací kladkou atd.. Za nějakou tu zkušenost radu budu rád, díkec...
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#2 Příspěvek od nuny »

http://www.oleje-aditiva.cz/liqui-moly- ... meny-400ml

Pokud nepomůže, bude chyba jinde :)
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

#3 Příspěvek od Zugy »

Zdravím . Mam email 39 535i a mam vyměněne kladky aj klinak. Když se otacim a mam otáčky dole nebo mírně pod tak mi vrže klinak jakoby od serva. Dela to jen na otáčky pod 1000, když točím volantem naplno bez plynu. Pak se mi aj někdy stane že v prudkem zatčení, kdy už člověk výviji nějakou silu tak někdy vynechá servo z ničeho nic.
Nevíte co by to mohlo byt? Kapalina, samotný servo, nebo klinak na hovno? Dik
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od mika_hakkinen »

Na starem aute, jsem mel taky podobny problem.
Zacalo to podobne jak pises. Rano pri zataceni na volnobeh piskl remen. Obcas to v rizeni skublo. Odpoledne neslo bez pridani plynu neslo zatocit, aniz by chcipnul motor. Na vecer praskl remen. Zavada zadreny cep rizeni :)
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

#5 Příspěvek od Zugy »

Aha. Dík. A blbe dotaz ještě ;) Čep řízení je na nápravě na tyčce řízení? Pac sem v zimě dělal přední nápravu ramena + kosti stab. + tyčky řízení.

Bo je to ete někde jinde?
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce

#6 Příspěvek od Holly Moderátor »

Čep je na tyčce řízení, pokud ho máš vyměněný, tak tam problém pravděpodobně nebude, leda by někdo podělal montáž.

To, co popisuješ, se často vyskytuje u aut se servotronicem (proměnlivá tuhost řízení - neplést s proměnlivým převodem!). S časem se to zhoršuje až to třeba odejde úplně.

1. Vymeň (obnov) kapalinu v servu - já to dělám tak, že vysaju do sucha nádobku, otočím kola (bez zaplého motoru) na jednu stranu do plného rejdu, odsaju to co se vytlačilo, to samé na opačnou stranu, párkrát zopakuju. Naliju novou kapalinu, párkrát přetočím kola do plného rejdu tam a zpět s nastartovaným motorem. Zopakuju třeba 2-3x komplet celý postup (respektive dokud zbývá nějaká nová kapalina) 8) Když se ten olej mění jednou za deset let, tak se není čemu divit, že to pak skučí a nadává a nefunguje, sám o sobě za pár let degraduje.

2. Napíchni auto na diagnostiku a zkontroluj, zda nemáš nějakou chybu související s čidlem natočení volantu (pokud máš servotronic, může být čidlo na odchodu, zkontroluj live data, zda se mění).

3. Pokud máš servotronic, může být zanesený přepouštěcí ventil, ovšem jeho čištění jsem nikdy neabsolvoval a nevím, co vše je potřeba provést, zda se musí sundat celé řízení atd...

Jestli nevíš, jak zjistit zda servotronic máš nebo ne, vyjeď si výbavu. Například zde: http://www.bmwarchive.org/vin/bmw-vin-decoder.html
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

#7 Příspěvek od Zugy »

Díky za radu. Myslím že tam servo trojic je. Od 150 km/h registrují ze řízení stuhne. Kouknu na to. Uvidíme, jestli bude stačit výměna kapaliny, jinak Mé kámoš nabízí zánovní servo za 500..
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce

#8 Příspěvek od Holly Moderátor »

NO to bude ale jenom to čerpadlo nahoře, za ty prachy. Jestli bude někde problém, tak bych to spíš tipoval přímo na samotné řízení (hřeben), což je úplně jiná částka... :(
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

#9 Příspěvek od Zugy »

Tyjo. .myslíš že by to mohla byt chyba v řízení? ? Nestras. .:O no jako mam tam už 370tis. .no začnu kapalinou.. jak bys postupoval když nepomůže výměna kapaliny? Zrovna repasovaných řízení radši?
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce

#10 Příspěvek od Holly Moderátor »

Nechci strašit, proto ti radím tu kapalinu, bývá už dost stará a velmi často pomůže problém vyřešit. Pokud výměna nepomůže, sežeň někoho s diagnostikou s live daty, aby prohlídl to čidlo polohy volantu, pak zkus vyměnit čerpadlo (může na něm být přidřené ložisko, například) a pokud ani to nepomůže, tak holt asi repas řízení. Nicméně to je daleká budoucnost 8) :wink:
Odpovědět