Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
skřípání klíňáku 535ia
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 46
- Registrován: stř 28.11.2012 01:00
Čaute,
dokázal by někdo poradit, jestli už to řešil a pomohlo mu vyměnit konkrétně nějaký díl?
Jedná se o to, po nastartování klasicky vrže klíňák a sem tam jde slyšet i takové mírné cvakání/skřípnutí. Nedávno jsem klíňák na zkoušku stříknul silikonovým sprejem a hodně to utichlo, samozřejmě vím, že to není oprava, bylo to pro zjištění z kama se zvuk táhne. Po zahřátí vždy zvuk přestane a motor nejde téměř slyšet. Zdá se mi, že zvuk jde někde směrem od altíku. Zrovna všechny kladky se mi dělat nechcou, tak se ptám, jestli to není většinou jenom klíňákem, napínací kladkou atd.. Za nějakou tu zkušenost radu budu rád, díkec...
dokázal by někdo poradit, jestli už to řešil a pomohlo mu vyměnit konkrétně nějaký díl?
Jedná se o to, po nastartování klasicky vrže klíňák a sem tam jde slyšet i takové mírné cvakání/skřípnutí. Nedávno jsem klíňák na zkoušku stříknul silikonovým sprejem a hodně to utichlo, samozřejmě vím, že to není oprava, bylo to pro zjištění z kama se zvuk táhne. Po zahřátí vždy zvuk přestane a motor nejde téměř slyšet. Zdá se mi, že zvuk jde někde směrem od altíku. Zrovna všechny kladky se mi dělat nechcou, tak se ptám, jestli to není většinou jenom klíňákem, napínací kladkou atd.. Za nějakou tu zkušenost radu budu rád, díkec...
Zdravím . Mam email 39 535i a mam vyměněne kladky aj klinak. Když se otacim a mam otáčky dole nebo mírně pod tak mi vrže klinak jakoby od serva. Dela to jen na otáčky pod 1000, když točím volantem naplno bez plynu. Pak se mi aj někdy stane že v prudkem zatčení, kdy už člověk výviji nějakou silu tak někdy vynechá servo z ničeho nic.
Nevíte co by to mohlo byt? Kapalina, samotný servo, nebo klinak na hovno? Dik
Nevíte co by to mohlo byt? Kapalina, samotný servo, nebo klinak na hovno? Dik
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Čep je na tyčce řízení, pokud ho máš vyměněný, tak tam problém pravděpodobně nebude, leda by někdo podělal montáž.
To, co popisuješ, se často vyskytuje u aut se servotronicem (proměnlivá tuhost řízení - neplést s proměnlivým převodem!). S časem se to zhoršuje až to třeba odejde úplně.
1. Vymeň (obnov) kapalinu v servu - já to dělám tak, že vysaju do sucha nádobku, otočím kola (bez zaplého motoru) na jednu stranu do plného rejdu, odsaju to co se vytlačilo, to samé na opačnou stranu, párkrát zopakuju. Naliju novou kapalinu, párkrát přetočím kola do plného rejdu tam a zpět s nastartovaným motorem. Zopakuju třeba 2-3x komplet celý postup (respektive dokud zbývá nějaká nová kapalina)
Když se ten olej mění jednou za deset let, tak se není čemu divit, že to pak skučí a nadává a nefunguje, sám o sobě za pár let degraduje.
2. Napíchni auto na diagnostiku a zkontroluj, zda nemáš nějakou chybu související s čidlem natočení volantu (pokud máš servotronic, může být čidlo na odchodu, zkontroluj live data, zda se mění).
3. Pokud máš servotronic, může být zanesený přepouštěcí ventil, ovšem jeho čištění jsem nikdy neabsolvoval a nevím, co vše je potřeba provést, zda se musí sundat celé řízení atd...
Jestli nevíš, jak zjistit zda servotronic máš nebo ne, vyjeď si výbavu. Například zde: http://www.bmwarchive.org/vin/bmw-vin-decoder.html
To, co popisuješ, se často vyskytuje u aut se servotronicem (proměnlivá tuhost řízení - neplést s proměnlivým převodem!). S časem se to zhoršuje až to třeba odejde úplně.
1. Vymeň (obnov) kapalinu v servu - já to dělám tak, že vysaju do sucha nádobku, otočím kola (bez zaplého motoru) na jednu stranu do plného rejdu, odsaju to co se vytlačilo, to samé na opačnou stranu, párkrát zopakuju. Naliju novou kapalinu, párkrát přetočím kola do plného rejdu tam a zpět s nastartovaným motorem. Zopakuju třeba 2-3x komplet celý postup (respektive dokud zbývá nějaká nová kapalina)

2. Napíchni auto na diagnostiku a zkontroluj, zda nemáš nějakou chybu související s čidlem natočení volantu (pokud máš servotronic, může být čidlo na odchodu, zkontroluj live data, zda se mění).
3. Pokud máš servotronic, může být zanesený přepouštěcí ventil, ovšem jeho čištění jsem nikdy neabsolvoval a nevím, co vše je potřeba provést, zda se musí sundat celé řízení atd...
Jestli nevíš, jak zjistit zda servotronic máš nebo ne, vyjeď si výbavu. Například zde: http://www.bmwarchive.org/vin/bmw-vin-decoder.html
Nechci strašit, proto ti radím tu kapalinu, bývá už dost stará a velmi často pomůže problém vyřešit. Pokud výměna nepomůže, sežeň někoho s diagnostikou s live daty, aby prohlídl to čidlo polohy volantu, pak zkus vyměnit čerpadlo (může na něm být přidřené ložisko, například) a pokud ani to nepomůže, tak holt asi repas řízení. Nicméně to je daleká budoucnost


