Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

M60B40 problém s volnoběhem

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
HansE34
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Dux

#1 Příspěvek od HansE34 »

Nějaké postřehy co by to mohlo být za závadu? Díky za tipy :-)

Jedná se o E34 M60B40 v automatu 1992

Poznatek č.1:
Problém s volnoběhem, motor jakoby zakopává, chvěje se na volnoběh. Test s navejšku položenou mincí nepřipadá v úvahu, za dvě vteřiny už by spadla někam do motoráku :-D

Poznatek č.2:
Auto je v automatu, a při delším intenzivním brždění neudrží volnoběh až úplně chcípne

Nové věci:
Nová váha vzduchu (Bosch)
8x nová cívka - proměřeny navíc i měřákem že na motoru opravdu dávají
8x nové svíčky NGK
nové víko zezadu sání včetně podtlakové membrány (orig BMW)
vyčištěný palivový systém - tlak na liště odměřen na 3.5 baru (regulace tlaku funkční)
vyčištěné vstřiky ultrazvukem + nové těsnění vstřiků
nový volnoběžný regulátor vzduchu (Pieburg)
okolo motoru a škrtící klapky jsem vystříkal asi dva spreje na rychlé starty - beze změny otáček
motor je bez nikasilu - tlaky změřeny a OK
diagnostikou KTS se s ŘJ nespojím - píše rušený signál z ŘJ, přisuzuju to použité čínské redukci z 20pin BMW


už mi jenom zbývá vyměnit:
těsnění sání
lambda sondy
čidlo klepání
čidla teploty
darklord
Registrovaný
Příspěvky: 481
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od darklord »

KTSkou sa s tym podla mna nespojis, na to treba ADS kabel...
HansE34
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Dux

#3 Příspěvek od HansE34 »

To jsem už taky zjistil, i když jí má v podporovanejch vozech.
darklord
Registrovaný
Příspěvky: 481
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Brno

#4 Příspěvek od darklord »

Ja osobne by som siel skorej po prevodovke ako motore, skus sa pripadne stavit u Snejka, ten by si s tou diagnostikou mohol poradit.
force
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: úte 08.03.2011 01:00

#5 Příspěvek od force »

ahoj, tip na možnou příčinu u tohoto motoru= volnobežný ventil - taková konzerva a nebo pokud slyšíš na volnoběhu takové mírné klapání tak napínák nebo vodící lišta na řetězu...
HansE34
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Dux

#6 Příspěvek od HansE34 »

volnoběžný ventil je nový právě, a bez změny
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#7 Příspěvek od Lucifer »

Kts se připojíš ale nemůžeš používat obd redukce na 20pin bmw ale musíš používat jednotlivý drátky z kts který potom napinuješ do zásuvky na autě. Jinak e34 m60 jsem třeba načetl s čínskou univerzálkou Launch tak zkus zjistit kterej servis jí v okolí má ;)

Vypadá takhle

Obrázek
rawen
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 14.12.2006 01:00
Bydliště: Praha 5

#8 Příspěvek od rawen »

M60 načte i autocom/delphi, ale těm hodnotám se nedá úplně věřit (Altík dává 16V ...atd). Nejlepší je DIS, pokud pojedeš do Prahy tak se klidně ozvi...Já to vidim buď na rozvody, nebo špatná klapka nebo váha.
Diagnostika, Kódování, Elektrika, Retrofity, Díly 731465853
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#9 Příspěvek od RomanM3 »

ahoj,
moje M62b44 mi taky dělal dobré psí kusy....i když ne tolik jako tobě.
škoda, že ti nejde ta diag, možná by tam bylo něco vidět.
zkus ještě rozebrat sání a pořádně vypucovat škrtící klapku. můj problém byl v tomto. přes škrtící klapku si to přisávalo, čili šlo do motoru moc vzduchu a jel nepravidelně, kuckal, cukal apod. je to věc za nula kč.
na diag se to v live datech projevuje tak, že máš vysokou potřebu vzduchu ale zároven ti jde hodně vzduchu přes váhu...pálí to pak chudou směs, což je problém. některé ty symptomy co popisuješ by odpovídaly, akorát mě to teda nechcipalo, ikdyž místama už moc nechybělo a taky jsem povyměňoval milion věcí....
tak hodně štěstí :wink:
edit: řešil jsem to tady: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... luftbedarf
zkus mrknout
HansE34
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Dux

#10 Příspěvek od HansE34 »

Ok díky za tip s klapkou, zkusím dát novu jak se to projeví.
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#11 Příspěvek od RomanM3 »

novou? stačí vyčistit! nebo jestli se ti válí nějaké doma....
moje byla při okrajích špinavá a tím netěsnila a přisávalo si to....po vyčištění ok. ani jsem ji nevytahoval z auta - jen rozebral sání at se k ní dostanu.
HansE34
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Dux

#12 Příspěvek od HansE34 »

Tak jsem jí včera vyndal:
Přílohy
IMAG1759.jpg
IMAG1759.jpg (100.97 KiB) Zobrazeno 256 x
IMAG1756.jpg
IMAG1756.jpg (169.93 KiB) Zobrazeno 256 x
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Vesa88 »

Prijde mi dost zaolejovana, nemas v sani olej? Jak je na tom membrana? :)
HansE34
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Dux

#14 Příspěvek od HansE34 »

Membránu jsem vyměnil hned po koupi auta. Byla zpuchřelá a roztržená, ještě původní no.
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Vesa88 »

Tak ta klapka bude takhle zadelana jeste od te puvodni membrany. Ja kdyz mel spatou membranu na M62b44tu tak mi olej skoro tekl klapkou ven :) Mel jsem ho v sani tak pul litru :)
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#16 Příspěvek od RomanM3 »

zvenku moje klapka vypadala taky takto a dělalo to bordel jak prase. tak to pěkně vypucuj nahoď zpátky a držím palce!! :wink: z vnitření strany jsem ji neviděl, pue sem ji nesundával
hlavně at jsou čisté ty hrany klapky které při dovření mají těsnit. a taky samozřejmě to tělo klapky do kterého to dosedá. já jsem tu klapku ani nepáral ven. za prvé jsem na to neměl čas a za druhé už teď mám na ní jeden ten torx servaný, takže bych si s tím musel trošku více pohrát. takže jsem to čistil namontované na motoru a čistil jsem tak dlouho dokud to špinilo hadr prostě, protože tam nebylo vidět.
HansE34
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Dux

#17 Příspěvek od HansE34 »

No já měl od němců stržené torxi dva. A zrovna ty dole, jak jinak :-D Klapku mám pročištěnou a navíc jsem doladil půl měsíc klapky aby doléhal co nejvíce a nenechával žádnou škvíru, tak uvidíme. :roll:
HansE34
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Dux

#18 Příspěvek od HansE34 »

Klapka po:
Přílohy
IMAG1777.jpg
IMAG1777.jpg (167.43 KiB) Zobrazeno 276 x
IMAG1775.jpg
IMAG1775.jpg (176.03 KiB) Zobrazeno 276 x
HansE34
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Dux

#19 Příspěvek od HansE34 »

Technický dotaz: má být klapka při volnoběhu úplně zavřená tak aby byla po celém obvodu utěsněná s tím že motoru stačí nasávaný vzduch přes volnoběžný ventil nebo má být spodním dorazem trochu pootevřená a volnoběžný ventil to jen jemně dolaďuje??
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#20 Příspěvek od RomanM3 »

no krásně sis s tím pohrál! tleskám.
pokud vím, má být uplně zavřená - reguluje se přes volnoběžňák. aspon u mě tomu tak je, ale já mám M62B44...ale myslím že to bude stejné. tak už nenapínej a nahoď to tam ať víme výsledek. :twisted:
jo a na těch fotkách máš tu klapku dost otevřenou - to tak držíš, nebo je tak nastavená? pue já ji mám v klidové poloze uplně zavřenou
edit: když jsi měl stržené torxy dole, jak jsi je dostal ven? nějaký šikovný postup na to? díky
Odpovědět