Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Výměna předních tlumičů - BRNO
Hoj všem, sehnal jsem si nové tlumiče Sachs na svou kárku a chci si je nechat vyměnit, ale bojím se, aby mi to někdo nezfušoval. Doporučí někdo kvalitní servis a kolik to tak případně vyjde?
Už sem do jednoho volal a ptal jsem se, jestli třeba mají momentový klíč a řekli že maj, ale že třeba na dotahování tlumičů ho nepoužívaj. Což mě docela děsí vzhledem ke strastem, co sem tu u některých threadů četl.
Díky za tipy! =)
Už sem do jednoho volal a ptal jsem se, jestli třeba mají momentový klíč a řekli že maj, ale že třeba na dotahování tlumičů ho nepoužívaj. Což mě docela děsí vzhledem ke strastem, co sem tu u některých threadů četl.
Díky za tipy! =)
Nejde zrovna o hodinový strojek a rozdíl xy Nm je vcelku zanedbatelný, když uvážím, že hafo lidí to beztak dotahuje vzduchem, bez vlivu na cokoliv... leda že by jsi dorval ten šroub na těhlici tak, až by praskla nebo se zbortil tlumič (obojí je nepravděpodobný)
spíš si pohlídej, jaký mají stahovák na pružiny, jestli ti vymění horní uložení (a jaký) a aby nechytali sikovkama za chrom...

spíš si pohlídej, jaký mají stahovák na pružiny, jestli ti vymění horní uložení (a jaký) a aby nechytali sikovkama za chrom...
“Ability is what you're capable of doing.”
Jen podotýkám, že ten servis o kterém jsem se zmínil mi měnil gumy na jaře a dotahovali to pomocí pneu a když sem si teď v létě měnil brzdovku, tak jsem pomocí kříže nedokázal ani jeden jediný šroub odtáhnout a díky bohu se mnou byl kamarád a měl dlouhou trubku. Nedokážu si představit, že bych někde píchnul a na silnici bych musel měnit kola...
Proto jsem dost nedůvěřivý když mi borci z autoservisu který vypadá profi dotáhnou takhle prasácky kola...
Proto jsem dost nedůvěřivý když mi borci z autoservisu který vypadá profi dotáhnou takhle prasácky kola...
Hanz píše:Nejde zrovna o hodinový strojek a rozdíl xy Nm je vcelku zanedbatelný, když uvážím, že hafo lidí to beztak dotahuje vzduchem, bez vlivu na cokoliv... leda že by jsi dorval ten šroub na těhlici tak, až by praskla nebo se zbortil tlumič (obojí je nepravděpodobný)
spíš si pohlídej, jaký mají stahovák na pružiny, jestli ti vymění horní uložení (a jaký) a aby nechytali sikovkama za chrom...
Viz výše - po zkušenostech se servisy (už se v Brně v nevrátím do třech) jsem dost opatrný... Kdybych měl ramena, tak bych si to nejraděj vyměnil sám...
Nakonec jsem se objednal do toho doporučovaného servisu Horys a dokonce mi řekli o polovinu nižší cenu než co chtěli ti fušaři z výše zmiňovaného servisu...
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Spousty servisáků neumějí momentový klíč použít, resp. používají ho ale nesprávně.
Příklad: Utáhne kola vzduchovou pistolí na +- 200 Nm, nastaví si momentový klíč na 120 Nm a když klíč při testu utažení "cvakne", je to podle nic OK
Vysvětlovat jim správný postup a dělat osvětu? Na to sedí citát z filmu: Je to marný, je to marný, je to marný.
Příklad: Utáhne kola vzduchovou pistolí na +- 200 Nm, nastaví si momentový klíč na 120 Nm a když klíč při testu utažení "cvakne", je to podle nic OK

Vysvětlovat jim správný postup a dělat osvětu? Na to sedí citát z filmu: Je to marný, je to marný, je to marný.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Kromě přesnýho utahování jsem spíš zažil, že se (zadní) tlumič upíná ve zmáčknutým stavu tzn. podepřeným nějakou hydr. vzpěrou. Je to kvůli spojům pač tlumič tvoří v kompresním stavu s ramenem jinou geometrii než svěšenej. Tak (mi) to správně dle BMW postupu montujou např. v Andre servis Brno.
Na doladění 3D laserovkou pak doporučuju např. Auto Pospíšil..
A co to máš za konzervu, že jsi na to tak úzkostlivej ?
Na doladění 3D laserovkou pak doporučuju např. Auto Pospíšil..
A co to máš za konzervu, že jsi na to tak úzkostlivej ?

No... Jeden servis domršil opravdu turba (naštěstí nijak tragicky), další servis mi málem zkurvil litá kola při přezouvání, další servis se mnou vyjebal při opravě čerpadla a další odvedl celkem dobrou práci až na přetažení šroubů od kol při nasazování... Kdo by nebyl citlivka? 
A tím doštělováním myslíš klasik geometrii?

A tím doštělováním myslíš klasik geometrii?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- těžko odtáhnout kolový šroub je normální jev když tam většinou zerezne. Kdo si chce udělat něco na autě potřebuje k nářadí taky trochu svaly!

- jj geometrie, klasik bych řekl je provázkama a tam je přímo 3D laserováA tím doštělováním myslíš klasik geometrii?


- Tony měl třeba zrovna E39 takže to zná poslepu. Ale Horys taky není určitě horší volba a jej jich po Brně hafo dalších schopných i schopnějších. Záleží co konkrétně chtít a kam to mám blíž.rassty píše:Ja muzu doporucit servis Andre na Podebradove a p. Vranu. Sam ma nekolik bmw a vi co a jak a neni problem privest si svoje dily.