Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Výměna předních tlumičů - BRNO

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
KamilRT
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: úte 15.04.2014 00:00

#1 Příspěvek od KamilRT »

Hoj všem, sehnal jsem si nové tlumiče Sachs na svou kárku a chci si je nechat vyměnit, ale bojím se, aby mi to někdo nezfušoval. Doporučí někdo kvalitní servis a kolik to tak případně vyjde?

Už sem do jednoho volal a ptal jsem se, jestli třeba mají momentový klíč a řekli že maj, ale že třeba na dotahování tlumičů ho nepoužívaj. Což mě docela děsí vzhledem ke strastem, co sem tu u některých threadů četl.

Díky za tipy! =)
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce

#2 Příspěvek od Holly Moderátor »

Horys na Ukrajinské 2, jezdí tam půlka BMW z Brna, ta druhá půlka si opravuje auta z nadšení sama... 8)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#3 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

a k cemu presne momentovy klic u vymeny tlumicu? nejak si neumim predstavit "problem"...
Přílohy
Nm tlumice.JPG
Nm tlumice.JPG (81.86 KiB) Zobrazeno 531 x
“Ability is what you're capable of doing.”
KamilRT
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: úte 15.04.2014 00:00

#4 Příspěvek od KamilRT »

Asi sem nechápavej... Tenhle papír k těm tlumičům mám taky...

V čem přesně spočívá ta zbytečnost momentového klíče u tlumičů u kterých je definována přesná hodnota utažení?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#5 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Nejde zrovna o hodinový strojek a rozdíl xy Nm je vcelku zanedbatelný, když uvážím, že hafo lidí to beztak dotahuje vzduchem, bez vlivu na cokoliv... leda že by jsi dorval ten šroub na těhlici tak, až by praskla nebo se zbortil tlumič (obojí je nepravděpodobný) :-)
spíš si pohlídej, jaký mají stahovák na pružiny, jestli ti vymění horní uložení (a jaký) a aby nechytali sikovkama za chrom...
“Ability is what you're capable of doing.”
KamilRT
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: úte 15.04.2014 00:00

#6 Příspěvek od KamilRT »

Jen podotýkám, že ten servis o kterém jsem se zmínil mi měnil gumy na jaře a dotahovali to pomocí pneu a když sem si teď v létě měnil brzdovku, tak jsem pomocí kříže nedokázal ani jeden jediný šroub odtáhnout a díky bohu se mnou byl kamarád a měl dlouhou trubku. Nedokážu si představit, že bych někde píchnul a na silnici bych musel měnit kola...

Proto jsem dost nedůvěřivý když mi borci z autoservisu který vypadá profi dotáhnou takhle prasácky kola...
KamilRT
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: úte 15.04.2014 00:00

#7 Příspěvek od KamilRT »

Hanz píše:Nejde zrovna o hodinový strojek a rozdíl xy Nm je vcelku zanedbatelný, když uvážím, že hafo lidí to beztak dotahuje vzduchem, bez vlivu na cokoliv... leda že by jsi dorval ten šroub na těhlici tak, až by praskla nebo se zbortil tlumič (obojí je nepravděpodobný) :-)
spíš si pohlídej, jaký mají stahovák na pružiny, jestli ti vymění horní uložení (a jaký) a aby nechytali sikovkama za chrom...


Viz výše - po zkušenostech se servisy (už se v Brně v nevrátím do třech) jsem dost opatrný... Kdybych měl ramena, tak bych si to nejraděj vyměnil sám...

Nakonec jsem se objednal do toho doporučovaného servisu Horys a dokonce mi řekli o polovinu nižší cenu než co chtěli ti fušaři z výše zmiňovaného servisu...
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#8 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

aha, takze ty jsi chtel servis s mozkem, ne s momentakem :-) tak doufejme, ze vse bude ok...
“Ability is what you're capable of doing.”
KamilRT
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: úte 15.04.2014 00:00

#9 Příspěvek od KamilRT »

Hanz píše:aha, takze ty jsi chtel servis s mozkem, ne s momentakem :-) tak doufejme, ze vse bude ok...


:D :D :D
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Spousty servisáků neumějí momentový klíč použít, resp. používají ho ale nesprávně.
Příklad: Utáhne kola vzduchovou pistolí na +- 200 Nm, nastaví si momentový klíč na 120 Nm a když klíč při testu utažení "cvakne", je to podle nic OK 8O

Vysvětlovat jim správný postup a dělat osvětu? Na to sedí citát z filmu: Je to marný, je to marný, je to marný.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#11 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Kromě přesnýho utahování jsem spíš zažil, že se (zadní) tlumič upíná ve zmáčknutým stavu tzn. podepřeným nějakou hydr. vzpěrou. Je to kvůli spojům pač tlumič tvoří v kompresním stavu s ramenem jinou geometrii než svěšenej. Tak (mi) to správně dle BMW postupu montujou např. v Andre servis Brno.
Na doladění 3D laserovkou pak doporučuju např. Auto Pospíšil..


A co to máš za konzervu, že jsi na to tak úzkostlivej ? :D
KamilRT
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: úte 15.04.2014 00:00

#12 Příspěvek od KamilRT »

Doladění 3D laserovkou? =) Co to je? =)

Auto viz. podpis =)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#13 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Po každým takovým zásahu do podvozku je ho potřeba doštelovat. Tzn. další pětistovka k tomu no.. :(

Ajo Touring automat ..mno tak doufám, že je to aspoň M technik, nebo nějakej sportovní podvozek jinak si nedovedu tu úzkostlivost nijak vysvětlit. :P
KamilRT
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: úte 15.04.2014 00:00

#14 Příspěvek od KamilRT »

No... Jeden servis domršil opravdu turba (naštěstí nijak tragicky), další servis mi málem zkurvil litá kola při přezouvání, další servis se mnou vyjebal při opravě čerpadla a další odvedl celkem dobrou práci až na přetažení šroubů od kol při nasazování... Kdo by nebyl citlivka? :D

A tím doštělováním myslíš klasik geometrii?
rassty
Registrovaný
Příspěvky: 168
Registrován: sob 03.12.2011 01:00
Bydliště: Brno-Mokrá hora

#15 Příspěvek od rassty »

Ja muzu doporucit servis Andre na Podebradove a p. Vranu. Sam ma nekolik bmw a vi co a jak a neni problem privest si svoje dily.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#16 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

- těžko odtáhnout kolový šroub je normální jev když tam většinou zerezne. Kdo si chce udělat něco na autě potřebuje k nářadí taky trochu svaly! :)
A tím doštělováním myslíš klasik geometrii?
- jj geometrie, klasik bych řekl je provázkama a tam je přímo 3D laserová 8O :)
rassty píše:Ja muzu doporucit servis Andre na Podebradove a p. Vranu. Sam ma nekolik bmw a vi co a jak a neni problem privest si svoje dily.
- Tony měl třeba zrovna E39 takže to zná poslepu. Ale Horys taky není určitě horší volba a jej jich po Brně hafo dalších schopných i schopnějších. Záleží co konkrétně chtít a kam to mám blíž.
KamilRT
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: úte 15.04.2014 00:00

#17 Příspěvek od KamilRT »

Svaly mám velký dost a šroubů už sem taky odtáhl poměrně dost... Sám jsem si minulý rok měnil všechny brzdové kotouče a destičky a ruční brzdu...

V tomhle případě šrouby zarezlé rozhodně nebyly - prostě je jenom pneumatikou opakovaně dotahovalo prase...
Odpovědět