Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E61 530D nejčastější netěsnosti olejové náplně

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#1 Příspěvek od knedlifek »

Ahoj, řeším přetěsnění motoru 530D rv.07 , už mám koupené pod víko ventilů a pod vstřiky, ale otázka zní tak, že abych nemusel vyndavat motor a hledat přímo únik oleje, který neni zas tak razantní, se zeptat kde nejčastěji utíká a na co se přímo zaměřit, či preventivně vyměnit. Díky
janosik
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: ned 26.09.2010 00:00
Bydliště: Ostravsko

#2 Příspěvek od janosik »

Levá strana byvá zechcaná přes klapky. Vyřezat a zaslepit. Prava oblast turba.
Víko a vana většinou OK.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Jendix »

u mě to bylo víko.. většinou jsou to ty klapky.. po tom bych šel jako první..
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#4 Příspěvek od knedlifek »

Zakze klapky. Misim najit zde na foru. To zas bude. Jeste nikdy jsem pres ten vyhledavac nic nenasel. Tak snad google pomuze. S navodem
Laco19
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 05.05.2012 00:00
Bydliště: Košice

#5 Příspěvek od Laco19 »

Este moze byt vadny tesniaci O kruzok na vakuovej pumpe (predok motora) ale neviem ci to je problem aj u LCI.
janosik
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: ned 26.09.2010 00:00
Bydliště: Ostravsko

#6 Příspěvek od janosik »

klapky jsou jednoduche jak facka. klidne dam info..
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#7 Příspěvek od knedlifek »

dej mi prosím info odkaz na obrázky, nebo tak něco, vůbec si to nedovedu představit.
Laco19
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 05.05.2012 00:00
Bydliště: Košice

#8 Příspěvek od Laco19 »

knedlifek píše:dej mi prosím info odkaz na obrázky, nebo tak něco, vůbec si to nedovedu představit.

Obrazky ako to vyzera a zaroven aj obidve moznosti opravy (zaslepenie alebo oprava klapiek) mozes pozriet na:
http://www.bmwklub.sk/navody-a-manualy/ ... 84082.html
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#9 Příspěvek od knedlifek »

Tak do toho se mi nechce, a jak jsem četl, tak zaslepky snižují krouťák v nižších otáčkách, ale nedovedu si představit kčemu to tam je.... a jak to funguje, :blink:
janosik
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: ned 26.09.2010 00:00
Bydliště: Ostravsko

#10 Příspěvek od janosik »

až ti tam jedna vletí tak ještě budeš vzpomínat, že ja kokot jsem je nevytahl....
Několikrát jsem už dělal tuhle závadu, fajna robota, dobře zaplacená:-)
Ted tu mám něco podobného, propálený píst od vstřiku.
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Pazdi »

knedlifek píše:Tak do toho se mi nechce, a jak jsem četl, tak zaslepky snižují krouťák v nižších otáčkách, ale nedovedu si představit kčemu to tam je.... a jak to funguje, :blink:


Blbost,přečti si pár diskusí...jako obyčejný smrtelník nepoznáš ztrátu na výkonu ani krouťáku. To ti víc kobyl umřelo stářím než záslepkama:)

Přidám se k dotazu 535d rv2004 - má zesílené klapky nebo taky ven s nima? Někde se píše,že zesílené přišly až s novějším rokem výroby,někde se píše,že 535 už má zesílené od začátku. K dotazujícímu,osobně si myslím,že 2007 už má klapky pravděpodobně zesílené.
Laco19
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 05.05.2012 00:00
Bydliště: Košice

#12 Příspěvek od Laco19 »

Pazdi píše:...osobně si myslím,že 2007 už má klapky pravděpodobně zesílené.

Ano su uz zosilnene, pri tych klapkach uz nehrozi nasatie do motora. Myslim ze ani ten velmi maly unik vzduchu cez opotrebovane klapky motoru nevadi, jediny problem je zaolejovany motor.
janosik
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: ned 26.09.2010 00:00
Bydliště: Ostravsko

#13 Příspěvek od janosik »

jo jsou zesílene, ale jsou tam na hovno.. Jen 145kw je nemá vůbec..
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#14 Příspěvek od knedlifek »

Tak to kluci shrneme...

Problém že se mi může u 07 poškodit motor už není.... ale je pouze riziko úniku oleje? Chápu to dobře, tedy pokud bude motor "ochcán" tak nejlépe přetěsnit, ale již není třeba dělat plný upgrade? Kčemu to vůbec slouží? Stále nechápu ten význam.
Laco19
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 05.05.2012 00:00
Bydliště: Košice

#15 Příspěvek od Laco19 »

knedlifek píše:Tak to kluci shrneme...

Problém že se mi může u 07 poškodit motor už není.... ale je pouze riziko úniku oleje? Chápu to dobře, tedy pokud bude motor "ochcán" tak nejlépe přetěsnit, ale již není třeba dělat plný upgrade? Kčemu to vůbec slouží? Stále nechápu ten význam.

Pri malom prietoku vzduchu sa klapky zatvoria a motor nasava cez polovicu sacich ventilov, tym sa vzduch vo valcoch rozviri a po vstreknuti paliva vznikne homogennejsia zmes. Ta sa spali efektivnejsie takze sa trosku znizia emisie a zvacsi vykon motora.
Je fakt ze vyrobcovia su nuteni znizovat emisie motorov uz naozaj za kazdu cenu. Tak si vyber ci su tam klapky hlavne koli emisiam alebo hlavne koli momentu motora.
Po zaslepeni klapiek (to je akoby boli klapky natrvalo otvorene) je znizenie momentu prakticky nepostrehnutelne, rovnako sa to neprejavi ani na spotrebe.
Ja mam rad veci v povodnom stave takze na LCI mam opravene klapky (nove gufera a O kruzky). Na pred LCI mam klapky zaslepene, tam je mozna len vymena sania s klapkami za cca 500€.
mcconrad
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 17.12.2011 01:00

#16 Příspěvek od mcconrad »

ahoj, dnes jsem nechal menit zhavicky a byl jsem upozornen na zachcany motor prave od tech klapek...byl to docela hnus a toto prej neni takova hruza...zachcana pulka motoru a bude hur...reseni bud nove sani viz vyse a nebo zaslepit. Vzhledem k cene opravy je necham zaslepit...to nove sani fakt platit nechci...kdyz jsem cetl o tech klapkach, tak jsem myslel, ze je tam problem pouze s tim, ze praskaly ty osky, mam 08, takze tam jsou uz zesilene, ale o tomhle chcani jsem nikde neslysel/necetl...
mcconrad
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 17.12.2011 01:00

#17 Příspěvek od mcconrad »

ahoj, dnes jsem nechal menit zhavicky a byl jsem upozornen na zachcany motor prave od tech klapek...byl to docela hnus a toto prej neni takova hruza...zachcana pulka motoru a bude hur...reseni bud nove sani viz vyse a nebo zaslepit. Vzhledem k cene opravy je necham zaslepit...to nove sani fakt platit nechci...kdyz jsem cetl o tech klapkach, tak jsem myslel, ze je tam problem pouze s tim, ze praskaly ty osky, mam 08, takze tam jsou uz zesilene, ale o tomhle chcani jsem nikde neslysel/necetl...
mcconrad
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 17.12.2011 01:00

#18 Příspěvek od mcconrad »

proc mi to posila prispevky dvakrat :-/
Asfix
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: sob 12.07.2014 00:00

#19 Příspěvek od Asfix »

Ahoj, mam problem s unikem oleje u E61 530d,170kw rv06, kdy mam I na parkovacim miste olejovou skvrnu na zemi prave casti motoru. Chvili jem sledoval naplne a zjistil ze mizi motorovy olej. Klapky netecou, zkontroloval jsem je a pretesnil. Podle pohledu poradne nedokazu identifikovat co tece. Spodni kryt motoru je plny oleje. Prikladam ke vsemu foto kde jsem fotil zaolejovane casti co byli videt. Nejvicce je od oleje y predu motoru prava spodni kladka remenu, a kryt pod ni, olej je videt i u predni casti pred turbem, tezko rici zda tece z nej nebo odshora z neceho jineho. Jinak samotne turbo je ciste, a cca pred 3 mesici meneno za nove. Ze by teklo viko ventilu se me take nezda. V krztu motoru jsem zapomel kulate medene tesneni prumer cca 1cm, treba nekomu pri praci upadlo a nevratil zpet na neco.. Je me jasne ze se me nevyhne zalehnuti pod vuz a rozebirani abych zjistil co, kazdopadne kazda rada co by to mohlo byt a na co se zamerit abych byl pripraven. Treba popis a foto nekdo pozna a poradi s identifikaci mista kde tece. Diky moc

Unik je za mesic ze 3[4 merky na 1{4 merky. Nemam predstavu kolik je to objemove oleje.

Foto
http://asfix.rajce.idnes.cz/Unik_oleje_BMW_E61/

8) :lol:
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#20 Příspěvek od knedlifek »

kolem vstřiků to máš suché? Ale spíš to vypadá na nějaké gufero zepředu
Odpovědět