
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Opět nedobíjí :-(
Zdravím Vás.Mám opět problém s dobíjením.Byl bych moc rád,kdyby jste mi mohli jakkoliv pomoct.Mám e39,535i-180kw r.v.2000 s vodou chlazeným alternátorem.Poprvé mi auto nedobíjelo asi před 4 lety a nechal jsem vyměnit alternátor.Po druhé se mi ani nerozsvítila kontrolka dobíjení a měnil jsem alternátor znova(to bylo vloni) Vlastním už dvě baterie 95Ah-jedna Bosch a jedna Varta a předpokládám,že baterie jsou dobré.Včera jsem opět auto skoro neotevřel a už na vnitřním osvětlení mi bylo něco podezřelé.Samozřejmě jsem nenastartoval.Při loňské výměně byla vyměněna také vodní pumpa a termostat.Auto nenajede ani 8000km na "jeden alternátor".Kdo zná ceny vodou chlazených alternátoru asi ví,o čem mluvím
.Co mi to může pořád odrovnávat ten altrnátor,nevíte náhodou někdo?Diagnoistiku ještě vyzkouším,ale problém mám i s tou.Jsem z Ostravy a na mé auto se mi málokdo připojí.Tvrdí mi,že je to nějaký mezityp a do CarTecu za 1000 se mi opravdu nechce.A ti,co se připojili,tak nenašli žádný problém.

Nové jsem opravdu nekupoval.Jak jsem ho menil poprve,tak se cena noveho alt.pohybovala kolem 50-77t.Takze jedina moznost vymana repasovaneho formou vymeneho dilu.Vzdycky byly vsechny streva spalene.Myslel jsem,ze to podruhe vyresil ten termostat,ktery jsem vymenil preventivne zaroven s tou pumpou.Auto se mi neprehriva.Nedavno jsem menil vyrovnavaci nadobku,jinak se mi nikdy voda neztracela-proste s autem nemam zadny motorovy problem.Celou dobu jsem resil spise cidla ABS,parkovaci cidla a dalsi blbosti 

Například. za běhu alternátor je napojen na autobaterii, kterou dobijí a k tomu na alternátoru je buzen určitý proud a napětí. Při odpojení autobaterie se na alternátoru na několik ms uvolní obrovský proud, který je schopen prorazit usměrňovací diody které má v sobě zalisované. Několik ms trvá než se upraví budící proud v rotoru, který budí proud ve statoru (zjednodušeně řečeno).
Koukni na na google, mnoho článku a nespočetně slyšeno u repasů alternátorů, tak tomu věřím i já.
Koukni na na google, mnoho článku a nespočetně slyšeno u repasů alternátorů, tak tomu věřím i já.
Jednodušeně řečeno: Alernátor musí mít zátěž, jinak dojde k průrazu. Bavím se o desítkách i někdy stovkách amper - proto vnitřní vybavení automobliu není schopno využít vzniklý proud.
Podle mě je reálné, že by měl vyklepaný kabel od baterky nebo alternátoru, nebo se skratoval.
Potom je druhá možnost a to že je extrémní zátěž na alternátor vyjímka skratu a to dnes velmi často viděné extrémní sound v autě. Ale vzhledem k tomu, že je vodou chlazený, tak to by neměl být tento případ.
Podle mě je reálné, že by měl vyklepaný kabel od baterky nebo alternátoru, nebo se skratoval.
Potom je druhá možnost a to že je extrémní zátěž na alternátor vyjímka skratu a to dnes velmi často viděné extrémní sound v autě. Ale vzhledem k tomu, že je vodou chlazený, tak to by neměl být tento případ.