Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Opět nedobíjí :-(

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
bmw750
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: úte 05.02.2008 01:00
Bydliště: Ostrava

#1 Příspěvek od bmw750 »

Zdravím Vás.Mám opět problém s dobíjením.Byl bych moc rád,kdyby jste mi mohli jakkoliv pomoct.Mám e39,535i-180kw r.v.2000 s vodou chlazeným alternátorem.Poprvé mi auto nedobíjelo asi před 4 lety a nechal jsem vyměnit alternátor.Po druhé se mi ani nerozsvítila kontrolka dobíjení a měnil jsem alternátor znova(to bylo vloni) Vlastním už dvě baterie 95Ah-jedna Bosch a jedna Varta a předpokládám,že baterie jsou dobré.Včera jsem opět auto skoro neotevřel a už na vnitřním osvětlení mi bylo něco podezřelé.Samozřejmě jsem nenastartoval.Při loňské výměně byla vyměněna také vodní pumpa a termostat.Auto nenajede ani 8000km na "jeden alternátor".Kdo zná ceny vodou chlazených alternátoru asi ví,o čem mluvím :-( .Co mi to může pořád odrovnávat ten altrnátor,nevíte náhodou někdo?Diagnoistiku ještě vyzkouším,ale problém mám i s tou.Jsem z Ostravy a na mé auto se mi málokdo připojí.Tvrdí mi,že je to nějaký mezityp a do CarTecu za 1000 se mi opravdu nechce.A ti,co se připojili,tak nenašli žádný problém.
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#2 Příspěvek od knedlifek »

Vždy si měnil za nové? Jak víš, že je to alternátorem? Kolik dává voltů? Je možné, že se ti jednotka neuspává. Vzhledem ktomu, že máš problém s diagnostikou, tak hledal problémy v elektrice. Zkorodovaný kontakty a tak. Dej echo na mé otázky...
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#3 Příspěvek od ACDC »

Tuhle zhovadilost vymyslel naprostý debil a idiot..
bmw750
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: úte 05.02.2008 01:00
Bydliště: Ostrava

#4 Příspěvek od bmw750 »

Nové jsem opravdu nekupoval.Jak jsem ho menil poprve,tak se cena noveho alt.pohybovala kolem 50-77t.Takze jedina moznost vymana repasovaneho formou vymeneho dilu.Vzdycky byly vsechny streva spalene.Myslel jsem,ze to podruhe vyresil ten termostat,ktery jsem vymenil preventivne zaroven s tou pumpou.Auto se mi neprehriva.Nedavno jsem menil vyrovnavaci nadobku,jinak se mi nikdy voda neztracela-proste s autem nemam zadny motorovy problem.Celou dobu jsem resil spise cidla ABS,parkovaci cidla a dalsi blbosti :-(
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#5 Příspěvek od knedlifek »

Když se odpojuje baterka, tak se pálí diody, nebo skrat.
bmw750
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: úte 05.02.2008 01:00
Bydliště: Ostrava

#6 Příspěvek od bmw750 »

:-( Tak tomu nerozumim.Baterii nedpojuji a stejne mam pokazde spalene vsechny vnitrnosti alternatoru.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#7 Příspěvek od ACDC »

Proč je při odpoj. aku pálí diody? To je blbost
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#8 Příspěvek od knedlifek »

Například. za běhu alternátor je napojen na autobaterii, kterou dobijí a k tomu na alternátoru je buzen určitý proud a napětí. Při odpojení autobaterie se na alternátoru na několik ms uvolní obrovský proud, který je schopen prorazit usměrňovací diody které má v sobě zalisované. Několik ms trvá než se upraví budící proud v rotoru, který budí proud ve statoru (zjednodušeně řečeno).

Koukni na na google, mnoho článku a nespočetně slyšeno u repasů alternátorů, tak tomu věřím i já.
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#9 Příspěvek od knedlifek »

Jednodušeně řečeno: Alernátor musí mít zátěž, jinak dojde k průrazu. Bavím se o desítkách i někdy stovkách amper - proto vnitřní vybavení automobliu není schopno využít vzniklý proud.

Podle mě je reálné, že by měl vyklepaný kabel od baterky nebo alternátoru, nebo se skratoval.

Potom je druhá možnost a to že je extrémní zátěž na alternátor vyjímka skratu a to dnes velmi často viděné extrémní sound v autě. Ale vzhledem k tomu, že je vodou chlazený, tak to by neměl být tento případ.
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#10 Příspěvek od knedlifek »

A pokud budete protestovat, že alternátor má zenerku, tak to není plná ochrana...
bmw750
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: úte 05.02.2008 01:00
Bydliště: Ostrava

#11 Příspěvek od bmw750 »

Fajn.Takze nejlepsi bude zkontrolovat celou kabelaz.O tom ja teda nic nevim,takze neznate nekoho,kdo by toho byl schopny a je z Ostravy?Necham jeste jednou zrepasovat alternator-nejspise opet od stylbohemia a pak to necham vsechno prohlidnout.Moc diky za reakce.
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#12 Příspěvek od knedlifek »

Sikovny mechatronic to najde.
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#13 Příspěvek od knedlifek »

Nerikam ze to tim je ale je to nejpravdepodovbnejsi. Hlavne by to mohlo nakopavat jednotky a potom se do nich nemuzes napojit.
Odpovědět