Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

bmw e39 528i rozvody a topeni

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
IndySF
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: ned 17.03.2013 01:00

#1 Příspěvek od IndySF »

Kluci, mam dotaz ohledne rozvodu na tenhle motor... Meni se s rozvodama i ozubeny kola na vacce, nebo staci pouze rozvodova sada??? A mam jeste jeden problem... Nebezi mi vetrak topeni... Neco, cim bych mel zacit a co zkontrolovat??? Dikes
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#2 Příspěvek od Angelos »

Můžu se jentak ze zajímavosti zeptat, proč chceš dělat rozvody?

K tomu větráku, kouknul bych na ježka topení, když zadáš do vyhledávání ježek E39, určitě to něco najde, řeší se to často. Nebo nejdřív zkusit, jestli by diagnostika nenapověděla.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#3 Příspěvek od Foldas »

jaký máš rok výroby starší e39 měli ještě relé pro větrák. Větrák Přestal běžet jen tak nebo se něco dělalo na autě? Ještě to můžou být uhlíky v motorku
IndySF
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: ned 17.03.2013 01:00

#4 Příspěvek od IndySF »

je to jedna z prvních - rok 96... rozvody občas zacvakaj, tak chci mít klid, chci s tim jet v zimě na hory do alp, tak aby mě to nikde nenechalo no a ohledně větráku - prostě přestal běžet, na autě se nic nedělalo... kde toho ježka mam hledat? jestli musim sundat palubku, tak mi cáknou nervy :D
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#5 Příspěvek od Foldas »

Sundáš jenom kastlík u spolujezdce je za ním i to relé
tady máš video výměny ježka http://www.youtube.com/watch?v=rB1XMzVtdno než ho budeš bezhlavě měnit tak nejdřív zkus jestli je to opravdu ním nebo je v pytli motor
IndySF
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: ned 17.03.2013 01:00

#6 Příspěvek od IndySF »

tak to naštěstí není tak hrozné... a jak zprávně vyzkouším funkčnost ježka?? sorry za blbý otázky, ale ohledně elektroniky jsem panic :)
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#7 Příspěvek od Foldas »

Najdi si ve wds zapojení konektoru na ježkovi a drátem překlemuj +12v napájení a výstup na motor a ventilátor musí běžet naplno když nepojede víš že je něco špatně u motoru pak musíš sundat horní díl palubovky aby si se dostal k motoru. Důležité je samozřejmě aby +12v bylo na vstupu do ježka. Musíš mít zaplý klimapanel, aby seplo relé
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#8 Příspěvek od Foldas »

Takže na konektoru u ježka po zapnutí klíčku a klimapanelu pin2 musí být proti pinu 4 +12V. Pokud napětí bude vytáhneš konektor a drátama proklemuješ pin2 s pinem 5 a pin 4 s pinem 1. Pokud ventilátor nepojede je mrtvý
Odpovědět