Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e60 chyba ventilu odvětrávání

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
dave520
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 21.02.2013 01:00

#1 Příspěvek od dave520 »

mám e60 m54 házel mi chybu ventil odvětrávání tak jsem ho vyměnil a byl klid kontrolka emisí nesvítila a po 2 týdnech zase naběhla stejná chyba. Mohl by tu chybu hodit i vadný konektor k tomu ventilu?
dave520
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 21.02.2013 01:00

#2 Příspěvek od dave520 »

:idea:
dave520
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 21.02.2013 01:00

#3 Příspěvek od dave520 »

dobrá duše co mi poradí jak dál postupovat? :wink:
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Myslíš ventil odvětrání palivové nádrže, nebo nějaký jiný?

Obrázek
dave520
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 21.02.2013 01:00

#5 Příspěvek od dave520 »

přesně ten jsem vyměnil protože házel chybu a když bylo v nádrži víc jak 30% benzínu tak svítila kontrolka emisí, sehnal jsem jinej, zapojil a byl klid bohužel asi na 1000km
dave520
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 21.02.2013 01:00

#6 Příspěvek od dave520 »

:idea:
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tak přečíst můj příspěvek http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=70539 . Ten elektroventil si ovládá řídící jednotka motoru a současně s tím vzduchem od nádrže tak nějak počítá. A pokud ho nedostane, tak to řve. Budeš toho muset nastudovat více, začni tady http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=10 . Víc už z mobilu nezvládnu.
dave520
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 21.02.2013 01:00

#8 Příspěvek od dave520 »

Pomůže třeba když sem hodím screen tý chyby z inpa?

Vubec si nevím rady co mám vyměnit nebo co můžu udělat abych se tý chyby zbavil.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Dej sem ten screen, kouknu, co to hlásí.
dave520
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 21.02.2013 01:00

#10 Příspěvek od dave520 »

screen viz příloha
Přílohy
INPA chyba.pdf
(174.12 KiB) Staženo 85 x
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Na tom výpisu vidím, že tomu elektroventilu chybí řídící signál. Signál se skládá :
- z napětí +12 Voltů z pojistky F1 (30A) bloku pojistek A8680 u řídící jednotky motoru na kontakt (1) konektoru X6120, drát RT/BL,
- z kostry, kterou spíná ŘJ motoru na pinu (42) X6003 a jde do kontaktu (2) konektoru X6120, drát BR

1) Prověř, že při zapnutém zapalování je na pinu (1) konektoru X6120 napětí 12 Voltů. Na pinu (2) kostra nenaměříš nic, protože tu kostru si připojuje ŘJ motoru, když se jí zachce, jak psáno v odkazu výše.

2) Prověř, že oba kontakty v konektoru X6120 jsou pevně zajištěny = zatáhneš za drát zezadu. Kontakt nesmí couvnout - viz. podobný obrázek níže.

Obrázek

3) Mimo soutěž si zkontroluj kostru baterky a kostru alternátoru = očistit, dotáhnout. Palubní napětí Ti leze přes 14 Voltů i při volnoběhu a některé jednotky při přepětí přestávají fungovat.
dave520
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 21.02.2013 01:00

#12 Příspěvek od dave520 »

Tak jsem se k tomu konečně dostal bod 1. a 2. je OK.
Kostry na pohled nevypadali špatně, ale zítra rozdělám zkusím očistit a pak kouknu jaký bude napětí.
dave520
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 21.02.2013 01:00

#13 Příspěvek od dave520 »

Neni divny že pár dní po výměně to bylo ok? Vypada to že když mám min jak cca 25 % v nádrži tak chyba nevyskakuje alespon se teda nerozsvicuje kontrolka.
dave520
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 21.02.2013 01:00

#14 Příspěvek od dave520 »

Po pátrání na zahraničních fórech (díky googlu za překladač) jsem zjistil, že chyba je asi na řídící jednotce která ventil neukostří a tím ventil nesepne. Vzal jsem dva dráty jeden jsem spojil druhej jsem ukostřil a ventil spínal.
:( :(
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od starML Člen Klubu »

dave520 píše:... je asi na řídící jednotce která ventil neukostří a tím ventil nesepne.
To nemůžeš takto říci nebo zjednodušit. Odsávání totiž nefunguje při studeném motoru, při teplém volnoběhu ani ve vysokých otáčkách - přečti si znova v tom odkazu nahoře, jak to odvětrání funguje a proč. Pokud motor stojí, tak palivová nádrž "dýchá" ven nebo zpět přes ten uhlíkový filtr =>auto nesmrdí. Pokud motor běží a jsou splněny další podmínky pro obohacení směsi, řídící jednotka se podle naprogramovaného algoritmu rozhodne využít páry z palivové nádrže a sepne (=uzemní) elektroventil. Takže probíhá odsávání vzduchu z palivové nádrže a aby v nádrži nevzniknul podtlak, je do nádrže přiváděn vnější vzduch přes ten uhlíkový filtr. Tím se ten uhlíkový filtr (aktivní uhlí) zpětně regeneruje čistým vzduchem.

Když máš míň jak cca 25 % v nádrži, tak chyba nevyskakuje, alespoň se teda nerozsvěcuje kontrolka, protože nad palivem je vzduchu relativně dost => protože je co odsávat. Pokud máš nádrž skoro plnou, je nad palivem vzduchu málo, které velmi rychle se vyčerpá a vznikne podtlak. ŘJ motoru vyhodí chybu, protože motor nedostal to, co spočítala. Podle mne je ucpaný nebo špatně průchodný ten uhlíkový filtr a nebo přívod vnějšího vzduchu do něj. Pro chod motoru ten uhlíkový filtr potřebný není, ale auto bude v létě smrdět benzínem. Na prověření tohoto zkus chvilku jezdit s povoleným víčkem nádrže, aby tam ten vzduch šel jinak, pokud přes ten uhlíkáč a systém výdechu do nádrže nemůže.
dave520
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 21.02.2013 01:00

#16 Příspěvek od dave520 »

To by asi taky smysl dávalo, ale proč teda nejde ventil zapnout přímo v INPĚ? máčknul jsem to a pak jsem se šel podívat na chyby a zapsala se právě, ještě zítra zkusím jeslti bude slyšet jak sepne.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Pomocí INPA ten elektroventil musí cvaknout. Jestli se potom zapíše nějaká chyba s exhalacemi nebo na váze vzduchu je druhá věc. Podívej se, kam Ti teče voda z předního okna, jestli není ŘJ motoru zatopená nebo zde nejsou známky vlhkosti nebo oxidace. E39 na tohle trpěly.
dave520
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 21.02.2013 01:00

#18 Příspěvek od dave520 »

Ta je pod pylovým filtrem? tam se toho musí odendat nějak více ne?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Ano, je pod pylovým filtrem před spolujezdcem. Sundáš kryt, vyndáš filtr, odpojíš oválnou hadici, vyndáš dno. Uvidíš skříň ŘJ, na sejmutí víka ŘJ budeš potřebovat imbus. Při té příležitosti zkontroluj odtokový otvor dole. Stačí větší moucha, která odtok ucpe a ŘJ se koupe.

Obrázek
dave520
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 21.02.2013 01:00

#20 Příspěvek od dave520 »

Tak jsem přes inpu otevřel ten ventil a evidentně je funkční, cvakal poměrně svižným tempem. Smazal jsem chyby několikrát ho otevřel a chyba se nezapsala, kontrolka ale svítila. otevřel jsem víko nádrže a za cca 10 min otočil klíčkem a kontrolka zhasla, tak je na řadě asi výměna toho palivového filtru.
Odpovědět