Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e60 chyba ventilu odvětrávání
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Tak přečíst můj příspěvek http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=70539 . Ten elektroventil si ovládá řídící jednotka motoru a současně s tím vzduchem od nádrže tak nějak počítá. A pokud ho nedostane, tak to řve. Budeš toho muset nastudovat více, začni tady http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=10 . Víc už z mobilu nezvládnu.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Na tom výpisu vidím, že tomu elektroventilu chybí řídící signál. Signál se skládá :
- z napětí +12 Voltů z pojistky F1 (30A) bloku pojistek A8680 u řídící jednotky motoru na kontakt (1) konektoru X6120, drát RT/BL,
- z kostry, kterou spíná ŘJ motoru na pinu (42) X6003 a jde do kontaktu (2) konektoru X6120, drát BR
1) Prověř, že při zapnutém zapalování je na pinu (1) konektoru X6120 napětí 12 Voltů. Na pinu (2) kostra nenaměříš nic, protože tu kostru si připojuje ŘJ motoru, když se jí zachce, jak psáno v odkazu výše.
2) Prověř, že oba kontakty v konektoru X6120 jsou pevně zajištěny = zatáhneš za drát zezadu. Kontakt nesmí couvnout - viz. podobný obrázek níže.

3) Mimo soutěž si zkontroluj kostru baterky a kostru alternátoru = očistit, dotáhnout. Palubní napětí Ti leze přes 14 Voltů i při volnoběhu a některé jednotky při přepětí přestávají fungovat.
- z napětí +12 Voltů z pojistky F1 (30A) bloku pojistek A8680 u řídící jednotky motoru na kontakt (1) konektoru X6120, drát RT/BL,
- z kostry, kterou spíná ŘJ motoru na pinu (42) X6003 a jde do kontaktu (2) konektoru X6120, drát BR
1) Prověř, že při zapnutém zapalování je na pinu (1) konektoru X6120 napětí 12 Voltů. Na pinu (2) kostra nenaměříš nic, protože tu kostru si připojuje ŘJ motoru, když se jí zachce, jak psáno v odkazu výše.
2) Prověř, že oba kontakty v konektoru X6120 jsou pevně zajištěny = zatáhneš za drát zezadu. Kontakt nesmí couvnout - viz. podobný obrázek níže.

3) Mimo soutěž si zkontroluj kostru baterky a kostru alternátoru = očistit, dotáhnout. Palubní napětí Ti leze přes 14 Voltů i při volnoběhu a některé jednotky při přepětí přestávají fungovat.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
To nemůžeš takto říci nebo zjednodušit. Odsávání totiž nefunguje při studeném motoru, při teplém volnoběhu ani ve vysokých otáčkách - přečti si znova v tom odkazu nahoře, jak to odvětrání funguje a proč. Pokud motor stojí, tak palivová nádrž "dýchá" ven nebo zpět přes ten uhlíkový filtr =>auto nesmrdí. Pokud motor běží a jsou splněny další podmínky pro obohacení směsi, řídící jednotka se podle naprogramovaného algoritmu rozhodne využít páry z palivové nádrže a sepne (=uzemní) elektroventil. Takže probíhá odsávání vzduchu z palivové nádrže a aby v nádrži nevzniknul podtlak, je do nádrže přiváděn vnější vzduch přes ten uhlíkový filtr. Tím se ten uhlíkový filtr (aktivní uhlí) zpětně regeneruje čistým vzduchem.dave520 píše:... je asi na řídící jednotce která ventil neukostří a tím ventil nesepne.
Když máš míň jak cca 25 % v nádrži, tak chyba nevyskakuje, alespoň se teda nerozsvěcuje kontrolka, protože nad palivem je vzduchu relativně dost => protože je co odsávat. Pokud máš nádrž skoro plnou, je nad palivem vzduchu málo, které velmi rychle se vyčerpá a vznikne podtlak. ŘJ motoru vyhodí chybu, protože motor nedostal to, co spočítala. Podle mne je ucpaný nebo špatně průchodný ten uhlíkový filtr a nebo přívod vnějšího vzduchu do něj. Pro chod motoru ten uhlíkový filtr potřebný není, ale auto bude v létě smrdět benzínem. Na prověření tohoto zkus chvilku jezdit s povoleným víčkem nádrže, aby tam ten vzduch šel jinak, pokud přes ten uhlíkáč a systém výdechu do nádrže nemůže.
Tak jsem přes inpu otevřel ten ventil a evidentně je funkční, cvakal poměrně svižným tempem. Smazal jsem chyby několikrát ho otevřel a chyba se nezapsala, kontrolka ale svítila. otevřel jsem víko nádrže a za cca 10 min otočil klíčkem a kontrolka zhasla, tak je na řadě asi výměna toho palivového filtru.