Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

chyba pri diagnostice 5651 v novejsi sw jednotky 1613 E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
rassty
Registrovaný
Příspěvky: 168
Registrován: sob 03.12.2011 01:00
Bydliště: Brno-Mokrá hora

#1 Příspěvek od rassty »

Ahoj lidi dnes mi delal kamos diagnostiku na E39 525d 2003 a mam chybu 5651 a v novejsim sw jednotky kod 1613. Nevite co to znamena ? Pry hruby beh motoru..
co s tim ?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Pravděpodobně se jednalo o tuto hlášku:
ECU: DDE40KW0
5651 Rough idle speed controller
Error registration 0x1613
Error Code
16 13 28 01 74 01 19 7A 1D 77 54 DE 00 00 00 00

V hlášce se sice píše o "hrubém volnoběhu", ale podstata problému je jeden nebo více vadných vstřikovačů. Řídící jednotka motoru snaží o co nejhladší chod na volnoběh a k tomu používá tzv. korekce vstřikovaného množství. A pokud se mu to kvůli některému vstřikovači už nedaří, vygeneruje se výše uvedené hláška. Jenže toto Ti měl vysvětlit ten, co Ti tu diagnostiku provedl.

Tento problém je na BMW klubu popsán dostatečně, poprvé jsem to na jiném motoru popsal zde http://www.bmwklub.sk/bmw3-e46/e46-320d ... 39288.html . A potom si přečti celé toto vlákno http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0 . Potom si udělej (nebo nech udělat) tzv. flaštičkový test a s vadnými vstřikovači se dostav do BOSCHe. Pokud si to téma přečteš důkladně, pochopíš, že nejlepší je vyndat a zrepasovat všechny vstřikovače. Pravděpodobně se po cestě budeš muset zastavit v bance. :D
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od matiz »

Doporucuju v kukle a s glockem :mrgreen: :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:
rassty
Registrovaný
Příspěvky: 168
Registrován: sob 03.12.2011 01:00
Bydliště: Brno-Mokrá hora

#4 Příspěvek od rassty »

nevím kdo by se nechal zavřít pro 20 000 Kč co stojí repas 6 vstřiků...
sice to není málo ale člověk nic nenadělá...
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od matiz »

Ja jsem zase jeden z tech, co by radsi koupil novy, nejak tem repasum moc neverim. Pak uz je to vic nez ta dvacka. V podstate je to za vstřiky cena auta...

Nicmene to bylo mysleno trochu s nadsázkou :mrgreen:
rassty
Registrovaný
Příspěvky: 168
Registrován: sob 03.12.2011 01:00
Bydliště: Brno-Mokrá hora

#6 Příspěvek od rassty »

Udelam jeste jednou diagnostiku zjistim korekce a ktery vstrik je spatnej nebo horsi a necham ho repasovat nebo novej. Hodne lidi dalo repas jen treba 2 vstriku a pohoda. Jo a cena auta asi tezko ja muzu mit novej od 5-6 tisic/ks bosch !

Auto normalne jezdi bez problemu bez skubani atd takze spousta lidi mi rikalo neresit.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od matiz »

ted jsem si vsiml ze e39... Ono to ale vstrikama ani byt nemusi... Ja bych odobne před repasi radsi zmeril kompresi, jen pro klid. Není to tak moc práce navíc a třeba toho bude vic.
rassty
Registrovaný
Příspěvky: 168
Registrován: sob 03.12.2011 01:00
Bydliště: Brno-Mokrá hora

#8 Příspěvek od rassty »

Zmerit kompresi to se da na diagnostice ?
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od matiz »

No, to tezko...Je potřeba meridlo.
Odpovědět