Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 530D na prodej - a co dál?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#21 Příspěvek od Teddy »

No já mam E61. Servisuju si to sám. Když na to nestačim, tak jsem s prosíkem u snejka. :)
Auto je poruchovější, než japonci a korejci, který jsem dosud měl, ale zase je tam miliarda věcí navíc.
E60/61 je ve spoustě věcí pokrokový až revoluční. To si holt vybírá svojí daň. Příklad za všechno třeba svody. Vrcholem šlendriánství je samozřejmě kabeláž pátých dveří.
Do světla mi teče taky, ale co jsem tu četl, tak teklo i do E39, takže to holt asi kluci neuměj vymyslet líp.
Svezení je v tom asi nejlepší z toho, co jsem dosud řídil.
E39 je podle mýho názoru vzhledově zbytečně zastaralá. E60 byla zase až moc revoluční. Bohužel je trochu ošizená uvnitř. Současná F10 je něco mezi a je to pro mě vzhledově špička. I to svezení je v tom lepší.

No a závěrem to odlehčim.... jestli někdo s autem moc nejezdí a i tak je to pořád v servisu, tak by měl změnit servis.... třeba nějakej, kterej nemá averzi k E60/61. :) Ten smajlík znamená, že je to legrace, ale sám sis na to naběhl. Auta prej děláš dobře..... Snad se v kvalitě práce neodráží tvoje averze k E60/61. :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od JaraX »

Teddy, neboj neodráží, já už tydle auta nedělám,radši to odmítnu :)
empeel
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: čtv 08.07.2010 00:00

#23 Příspěvek od empeel »

Vasek 70: už jsi něco vybral? Podle mého názoru je nejlepší koupit to co TOBĚ vyhovuje. Protože i když potom do toho budeš sypat peníze, tak s větší "radostí" než do něčeho cos vlastně nechtěl. Já osobně jsem měl e39, a nasypal jsem do ní během 20 tis km 80 tis Kč. Taky jsem měl e61 525d, a během 100 tis km řešil jenom kabely do 5 dveří a hardyspojku. Teď jsem přesedlal na E60 545i, a celé auto bez zásadních problémů. Peněženku a nervy mi vysává jenom ten V8, který má být jeden z nejspolehlivějších. Jsou to prostě paradoxy...
Samozřejmě pětky jsou pracanti lítající po celé Evropě, takže chce trpělivě shánět a vybírat fakt pečlivě, abys nekoupil něco s třikrát přetočeným tachometrem. Občas se pěkné kousky objevují...
Jinak uznávám borce jako Jarax atd..., ale přece jenom si myslím, že ty jejich kritiky na adresu e60 jsou lehce subjektivní. Vezmi si... kam pojedeš do servisu když už nebudeš vědět kudy dál? No zrovna těmhle vyhlášeným servisákům. Takže bych řekl, že ty se setkávají s těmi nejhoršími případy... a z toho si pak dělají obrázek.
A navíc neuznávají nic než 760Li :)
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#24 Příspěvek od gunner »

Vasek70 píše:Nechat si stávající e39 byla jedna z variant a vlastně stále je (obzvláště po každé jízdě, nutkání ponechat s jej, narůstá).
Pokaždé, když do ní sednu a rozjedu se, tak je znát, že je to prémiové auto.
Shodou okolností jsem jel v sobotu na otočku do Prahy (celkem cca 260km) a přestože byl silný vítr, mohl jsem po dálnici jet v klidu mých standardních 120km/h bez toho, abych se musel bát (krom těch, kteří mne v odhadem 150km/h rychlosti předjížděli).
V tuto chvíli uvažuji, jestli přidat 150tis. a koupit něco novějšího, nebo nějakých hezkých pár desítek tisíc vrazit ještě do e39 s tím, že už se mi ty peníze nikdy nevrátí a nevím, co kdy dalšího zásadního může odejít. I když je to stále moc pěkné, pohodlné a i relativně spolehlivé auto, je to prostě staré a riziko investic se každým rokem zvyšuje.
Kamarád má každé 3 roky nové firemní pětkové BMW a když jsem s ním párkrát jel, nepřipadalo mi jako kdovíco - alespoň soudě dle interiéru.

Tak nevím, na jednu stranu bych rád něco novějšího (13let je na auto přeci jen už věk), protože takhle se bojím jet někam dál (např. Chorvatsko). V mojí e39 sice nic nebouchá, neklepe a krom výše uvedených problémů je v pohodě, ale v něčem novějším (5-8 let), bych se cítil asi jistější.

Myslel jsem, že tu někdo nadhodí "hele, kup si tohle s tímhle motorem - to je pecka - je to vlastně vyladěná e39 s jiným kabátem a budeš spokojen" s tím, že ostatní budou souhlasně pokyvovat hlavou. Ale koukám, že opak je pravdou - že vlastně mám jedno z nejpovedenějších BMW (ne-li přímo nejpovedenější) a cokoliv jiného bude tak maximálně mladší, ale už ne tak dobré.
Čus,řeším ted naprosto stejnej problém...jen s tím rozdílem,že jsem už mojí e39/530d prodal...a ted nevim co dál.Co vím ale na 100% je,že chci zůstat věrný značce...E39tky jsem měl tři a s každou z nich jsem byl spokojenej...pokaždý jsem si říkal,že bych mochl zkusit něco jinýho,ale když jsem sednul za volant,rozhlídnul jsem se kolem sebe a pak šlápnul na plyn,tak se mi pokaždý udělal usměv na hubě a musel jsem sám sobě říct jak mě to auto pořád baví :-) Musím napsat,že jsem se svezl v e90,320d/120kw a byl jsem tak trochu zklamanej,co se týká zážitku z jízdy...motor nejede špatně,ale prostě oproti 6tivalu mi ten "výkon"přišel strašne nucenej...jako bych seděl v passatu 1.9tdi :)
Vlastně když tak ted o tom přemýšlím a čtu tady všechny ty názory,tak bych si tu e39 koupil klidně znova,samozřejmě bych důlu asi nešel,takže jako poslední štaci bych viděl 530i...ale problém je v tom,že tohle auto s tímhle motorem (samozřějmě s manuální převodovkou) se v čr asi nedá sehnat a když bych si ho chtěl přivézt z venku,tak bych za nej dal hnedle tolik peněz, jako za e60.Vlastně kecám je to asi tak cca4 měsíce jsem viděl e39 530i v man. v Áčkách...myslím,že tam byla za 89tis. :D Už zmizela,takže jak se říká...každý auto,má svého kupce... :roll:
Takže se připojuji a k tobě a ptám se...jaký že to BMW (do 200tis.) si mám ted pořídit,když už se kurva nevyrábí nový E39tky??!! :?
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#25 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

To zavání koupí nějaké poslední naložené E39 2003 (všelijaký šíbry, komfort lámačky, niva, 16:9, M pakety, zaklápěcí zrcátka, rolety, dešťáky, tempomaty atd. :twisted: ) když jinak člověk neví kudy dál.. Nedávno si kámoš nechal dovést celkem obstojnou 525i po FL v M-paketu z D, myslím že tam i nějaký 530i budou.. nebo 540i ? A nebo jedině ještě 7er E38 po r.v. 2000 a 740i :P
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Giovany1971 »

JaraX píše:není to pravda, E60 a E61 sou poruchlový i v dobrým stavu, mám lidi co to maj už třeba 8 let, moc s tím nejezdí a cpou tam peníze vrchem spodem,
do toho mi jezdí E65 který maj najeto 800, 900, mega, auta ktery stali třeba 140, 150 tisic a stejne maj menší pourchovost jak ty E60, E61,
ale to ti řekne i Snejk a spousta dalších mechaniků,
Snejk tam měl E61 kterou měl jeden majitel od novoty a za 100 tkm vyměnil 3 sady světel protože mu do nich vždy nateklo, vždy to bylo origo nový světlo. kamarád co dělá v BMW referuje na E60, E61 uplně stejně.
nebo si myslíš že si to všichni co servisujeme BMW výmýšlíme?
Neřikám že nejsou poruchové...to jsem neřekl.. jen si myslím že e60-61 neni Honda civic,,neboToyota avensis,,nebo jiné konvenční auto a tudiž nelze srovnávat poruchovost jak to tam někdo psal..

Je to úplně stejné auto jako a8 D3 a ta byla taktéž velmi poruchová/zejména elektrika//.aspon první modely 2003 až po 2005..po face se to vychytalo a jezdilo mnohem spolehlivěj.

Tedy vždy první modely byl trochu průser,,a to jak píšeš že 3x vyměnil světla a pořad tam teklo to už je jiná písnička.

Ale obecně lze dnes říci o všech autech..že čím jsou sofistikovanější tím poruchovější a dražší na servis,,my se tu bavíme o BMW a proto je servis ještě o to dražší.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od JaraX »

já srovnávám jen BMW s BMW, ostatní značky krom mercedesu mě nezajímaj. a prostě at si říká kdo chce co chce, E60 je mnohem poruchovější a nákladnější auto jak E65, to říkám já, Snejk a spousta dalších mechaniků co dělá BMW,navíc E60 je o dost dražší na pořízení jak E65. řekl bych že 90 procent lidí co tu ma E60 nikdy E65 ani nejelo, beru jako svoji morální povinnost na to každýho upozornit a E65 mu ukázat. Jinak at si každej koupí co chce, každýho věc.stovky lidi jsem už přesvědčil do BMW z jiných značek a další desítky lidí jsem přesvědčil z E60 na E65 a všichni si jen chrochtaj. naopak neznám nikoho kdo by šel z E65 do E60.
Ukazovat lidem jaké je E65 auto beru jako svou povinnost, pokud to někomu vádí tak se omlouvám, samotnýho mě to stojí strašnýho usíli a přestat v tom nehodlám :)
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#28 Příspěvek od gunner »

JaraX,když už bych se rozhodl koupit tu e60...s jakou motorizací bych si ho měl pořídit,co se týče SPOLEHLIVOSTI?Je npř. velký rozdíl mezi 530i 170kw a 190kw?A na co si dát při koupi největší pozor?
Díky :wink:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od JaraX »

ja nevím, u e60 je problem s elektrikou a zatíkáním větší než problem s motorama.
nevím co ti doporučit, obě 530i rády žerou olej, M54 je spolehlivější, N52 je strašně komplikovanej motor a má zaděláno na problémy.
n62 545i je super, ale není tam misto a dělat na tom jakykoliv servis stojí strašné peníze.
Vasek70
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 07.12.2009 01:00

#30 Příspěvek od Vasek70 »

Tak musím přiznat, že E65 (jak upozornil JaraX) mne na obrázcích absolutně dostala.
Kdybych nepotřeboval kombík, tak bych o ní vážně přemýšlel.
Takto je ovšem mimo hru a já dále přemítám.

Jak tak pročítám všechny příspěvky, nemohu než nesouhlasit s tím, co zde bylo několikrát řečeno - že pro mne bude asi nejlepší, najít si nějakou opravdu zachovalou e39 a zůstat věrný nejen značce, ale i modelu. Když to bude mít natočeno (skutečně, ne jen papírově) pod dvě kila, tak mi to minimálně nějakých 5 let vydrží a kdo ví, po čem budu koukat pak. Třeba udělají "sedmičku" v kombíku a pak nebude co řešit... :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od JaraX »

sedmičku v kombíku doufam nikdy dělat nebudou, sedmičky je luxusní auto a kombík z toho že je kombík nikdy nemuže byt luxusní (aerodynamicky hluk, otevření kufru do kabiny apod)
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#32 Příspěvek od Teddy »

Když ta E65 je ještě o 100kg těžší, než E61 a o 300 kg těžší, než E60. Tušim, že E39 má hmotnost téměř stenou, jako E60. Asi to na tý dynamice bude dost znát. To auto je prostě primárně postavený na pohodlí a na dálnice. Žádná divočina, nebo sportovní jízda se po ní nemůže chtít.
Pětice je takovej kompromis mezi 3 a 7 řadou. Dá se s tim pohodově dovézt rodinka moři, ale přitom to ještě poskytne radost z jízdy po klikatý okresce.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#33 Příspěvek od Teddy »

JaraX píše:sedmičku v kombíku doufam nikdy dělat nebudou, sedmičky je luxusní auto a kombík z toho že je kombík nikdy nemuže byt luxusní (aerodynamicky hluk, otevření kufru do kabiny apod)
Já bych si naopak tipnul, že to nebude trvat tak dlouho. Počkejme si na novej model.... Odhaduju to minimálně na něco podobnýho, jako spáchala šádovna na superbu.
Kdo ví, jestli nakonec nepřijde opravdu klasickej kombík. BMW je asi poslední automobilka, která ten mezník ještě nepřekročila.

Jestli to je dobře, nebo špatně, to ukážou až prodejní čísla.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od JaraX »

Teddy píše:Když ta E65 je ještě o 100kg těžší, než E61 a o 300 kg těžší, než E60. Tušim, že E39 má hmotnost téměř stenou, jako E60. Asi to na tý dynamice bude dost znát. To auto je prostě primárně postavený na pohodlí a na dálnice. Žádná divočina, nebo sportovní jízda se po ní nemůže chtít.
Pětice je takovej kompromis mezi 3 a 7 řadou. Dá se s tim pohodově dovézt rodinka moři, ale přitom to ještě poskytne radost z jízdy po klikatý okresce.
nesouhlasím, pokud ta pětka nemá DD a sedmá DD tak je dynamika sedmy lepší, pětka s DD je motokára, ale těch moc není
nechceš se tou sedmou radši první svíst abys mohl hodnotit?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od JaraX »

Teddy píše:
JaraX píše:sedmičku v kombíku doufam nikdy dělat nebudou, sedmičky je luxusní auto a kombík z toho že je kombík nikdy nemuže byt luxusní (aerodynamicky hluk, otevření kufru do kabiny apod)
Já bych si naopak tipnul, že to nebude trvat tak dlouho. Počkejme si na novej model.... Odhaduju to minimálně na něco podobnýho, jako spáchala šádovna na superbu.
Kdo ví, jestli nakonec nepřijde opravdu klasickej kombík. BMW je asi poslední automobilka, která ten mezník ještě nepřekročila.

Jestli to je dobře, nebo špatně, to ukážou až prodejní čísla.
ale houby, Superb není žadny luxusní auto, super je srovnatelej tak s E90.(má dokonce menší rozvor než E90)¨
a žádnej luxusní model žadné automobilky v kombíku není, viz Mercedes S, BMW 7, Audi A8, Lexus LS apod. vše jen sedany, kombík je prostě vždy méně luxusní
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#36 Příspěvek od Filozof »

A co možnost 540i e39 nebo M5 E39. Nádherná auta.
M5 si drží svoji cenu a ba naopak za 10let bude vyšší než dneska kde je na minimu cca 200-300k se dají sehnat krásné kousky.

Pokud jezdíš málo není třeba řešit spotřebu. No a pak je tu třeba 740i-750i e38 v nějaké top výbavě. Ještě luxusnější auto jako e39 s lepšími vlastnostmi. ročník 2000-2001 může bejt i pěkně zachovalej.
A je to stále bezpečné auto pro rodinu a luxusní na cestování.

Možná bych koukal i na tyto možnosti a zauvažoval. Je to stará škola ale zase někde jinde. M5 klesne na ceně nejméně a spíše poroste pokud bude mít pěkný stav....

Možnosti jsou různé. A pokud se člověk chová k autu pěkně ono se chová pěkně k majiteli. A M5 bude vždy prostě TOP z E39.
Pokud hodně najedu tak 540i s LPG (740-750i s LPG a klidně e38 - drží si svoji cenu kdežto E65 padají na ceně.)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od JaraX »

když E65 tak strašně padaj na ceně tak mi sežen pěknou vybavenou 745i pod 200k, prostě ty pěkny vybaveny stojí furt kolem 2kil už 4 roky
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#38 Příspěvek od Filozof »

mno jo když pán by chtěl luxusně vybavenou tak si drží cenu. Ale často se objevuje plno kousků 130-180tis. Což mi přijde zadarmo.

Viděl jsem i za kilo. Ale jasně jsou to auta která chtějí investici...

Proto jsem psal že idea je ta M5 která má duši a bude si držet cenu defakto i poroste za pár let nahoru jako každá M5. E34 byla za pakatel a ted letí u M5 cena pěkně nahoru. Myslím pěkné nezprzněné.


Osobně bych šel do 540i - 740i e38 s LPG nebo bez případně M5 v benzínu pokud to má bejt nějakej pan kočár. Tak to nej z E39 co vymysleli. :-)
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#39 Příspěvek od Teddy »

730d jsem řídil. Byla o poznání línější, než to moje. Taky nevim, jestli to bylo subjektivní, ale přišlo mi, že ta pětka se ochotnějš vrhá do zatáček, ale hlavně se pětka v zatáčkách tak nenaklání.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od JaraX »

730d není sedma :)
a měla DD a EDC? pochybuju
Odpovědět