Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N62 - gufera ventilov + secondary air system
Zdravim,
chystam sa na vymenu gufier ventilov na motore N62 kvoli zvysenej spotrebe oleja a dymeniu. Chcem sa opytat, ked to niekto uz (urcite) robil, je lepsie to robit metodou bez sundavania hlav alebo lepsie motor vybrat a hlavy dole?
Ked ma niekto skusenosti, prosim o info, ci uz to robil prvym alebo druhym sposobom.
S touto vecou uzko suvisi aj dalsi problem a to upchatie portov pre vstrekovanie sekundarneho vzduchu. Po case motor vypisuje chyby tohto systemu na oboch stranach. ( P0491 + P0492 ) Americania predavaju cistiacu sadu s ktorou sa to da vycistit priamo s motorom v aute:
https://www.agacoolantpipe.com/product/ ... ir-cleaner
Nahodou to niekto neobjednaval z USA? Ak ano a pouzil to, rad by som tu sadu odkupil, resp. pozicial za financnu odmenu.
Vyrobit si kefku s pruznym nahonom by nebol problem, ale tu trubku pre pristup sa mi naozaj vyrabat nechce.
Budem rad za kazdu informaciu ohladne tychto dvoch zalezitosti.
P.S. motor ma najazd 215tis km.
chystam sa na vymenu gufier ventilov na motore N62 kvoli zvysenej spotrebe oleja a dymeniu. Chcem sa opytat, ked to niekto uz (urcite) robil, je lepsie to robit metodou bez sundavania hlav alebo lepsie motor vybrat a hlavy dole?
Ked ma niekto skusenosti, prosim o info, ci uz to robil prvym alebo druhym sposobom.
S touto vecou uzko suvisi aj dalsi problem a to upchatie portov pre vstrekovanie sekundarneho vzduchu. Po case motor vypisuje chyby tohto systemu na oboch stranach. ( P0491 + P0492 ) Americania predavaju cistiacu sadu s ktorou sa to da vycistit priamo s motorom v aute:
https://www.agacoolantpipe.com/product/ ... ir-cleaner
Nahodou to niekto neobjednaval z USA? Ak ano a pouzil to, rad by som tu sadu odkupil, resp. pozicial za financnu odmenu.
Vyrobit si kefku s pruznym nahonom by nebol problem, ale tu trubku pre pristup sa mi naozaj vyrabat nechce.
Budem rad za kazdu informaciu ohladne tychto dvoch zalezitosti.
P.S. motor ma najazd 215tis km.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Běžná metoda výměny gufer dříků ventilů - nastavit píst ve válci do horní úvrati a ventil pak nemůže spadnout do válce - nefunguje?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Francis píše:Běžná metoda výměny gufer dříků ventilů - nastavit píst ve válci do horní úvrati a ventil pak nemůže spadnout do válce - nefunguje?
myslim ze nie, pretoze na ten motor sa musi vzdy natlakovat valec aby ventil nevypadol. Je nato taka nasadka co sa dava namiesto sviecky a cez nu sa potom natlakuje valec na ktorom robis....
Bratn píše:zvažujeme koupi sady na výměnu bez sundání hlav, už na tom spolupracujeme s jedním servisem, jelikož na jedno auto je to docela ranec, takže otázkou je, jak moc na to spěcháš
jasne, kvoli jednemu motoru sa to neoplati. Kamos to spravi aj bez tej sady na motore, je treba vsak dat dolu vacky, ale nato kupil nejaky pripravok na zaistenie. Takze o tu sadu mi nejako neide, skor o ten kit na cistenie secondary air system.....
Tym kitom poriesis len to, ze nemusis sundavat vacky..... Ale ta ptakovina na zaistenie stoji 200eur, takze aj tak neviem ci sa ten kit oplati

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Opravdu je nutno foukat? U M52 to jde bez foukání, jen je třeba natočit píst do horní úvrati, a pootáčet klikovkou při přechodu prací na další dvojici válců. Stačí nebýt americký mechanik a u práce přemýšlet
Dal jsem si práci, google mi našel fotky pístů i hlavy N62 a nezdá se to jiné než u starších motorů. Jasně, ventil se mírně propadne do válce a opře o píst, ale pružinu stlačuješ asi jako ji stlačí vačka při plném otevření ventilu.

Dal jsem si práci, google mi našel fotky pístů i hlavy N62 a nezdá se to jiné než u starších motorů. Jasně, ventil se mírně propadne do válce a opře o píst, ale pružinu stlačuješ asi jako ji stlačí vačka při plném otevření ventilu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Osobně jsme vycpali válec horolezeckým lanem a bylo hotovo. Ventil neměl kam spadnout a když už nějak zapadl, tak jsme ho jednoduše vytáhli.
Nedělal bych z toho vědu a pokud se jedná pouze o gufera na ventilech, tak bych motor ven netahal. Každopádně pokud na to rozpočet máte, tak určitě doporučuji.
Já dělal gufera před 50tis km a od té doby pokoj, maximálně mi diag píše Secondary Air system ale to netuším čím by mohlo být, protože "kompresor" jede..[/i]
Nedělal bych z toho vědu a pokud se jedná pouze o gufera na ventilech, tak bych motor ven netahal. Každopádně pokud na to rozpočet máte, tak určitě doporučuji.
Já dělal gufera před 50tis km a od té doby pokoj, maximálně mi diag píše Secondary Air system ale to netuším čím by mohlo být, protože "kompresor" jede..[/i]
Zdravím: také mi to sem tam čoudilo na volný chod a vypadalo to na těsnění kolem ventilů, ale přešel jsem z původního oleje 5W30 co tam byl na 5W40 a zatím vůbec olej nedolévám a také to už téměř nekouří - takže zatím spokojenost a nájezd asi něco přes 200K. Ale trubka se už projevuje - 8V slabost. Přeji úspěšnou opravu a napiš podrobnosti - ať víme co nás čeká.
Bembik píše:Osobně jsme vycpali válec horolezeckým lanem a bylo hotovo. Ventil neměl kam spadnout a když už nějak zapadl, tak jsme ho jednoduše vytáhli.
Nedělal bych z toho vědu a pokud se jedná pouze o gufera na ventilech, tak bych motor ven netahal. Každopádně pokud na to rozpočet máte, tak určitě doporučuji.
Já dělal gufera před 50tis km a od té doby pokoj, maximálně mi diag píše Secondary Air system ale to netuším čím by mohlo být, protože "kompresor" jede..[/i]
Ten secondary air system je prave to naco sluzi ta cistiaca sada ktoru som zhanal v zaciatocnom prispevku.
"Kompresor" sice bezi, ale mas upchate porty pre privod vzduchu a tym padom lambda sonda to rozozna a vyhadzuje tuto chybu.
Jednoducho to treba vycistit, pozri si o co sa jedna:
https://www.youtube.com/watch?v=CMOjFAKUt30
Prave to potrebujem spravit popri vymene gufier, ale kedze motor pojde von, tak nebude to problem vycistit bez toho idiotskeho natrubku co je v tom videu a tu kefku s pruznym nahonom kupim v zeleziarstve....
pani, este narychlo otazka - ak by mal niekto taky motor na rozpredaj alebo nefunkcny - potreboval by som vymenit eccentric shaft sensor
11 37 7 527 017
Ten moj sice funguje, ale je vraj nejaky zdeformovany a ma odtrhnute usko. Tak by som ho rad vymenil kedze je motor vonku a inac sa to ani neda.
Neponukne niekto?
na linku pozicia 10
http://bmwteilekatalog.info/BMW/P/E68/L ... 11/11_3393
11 37 7 527 017
Ten moj sice funguje, ale je vraj nejaky zdeformovany a ma odtrhnute usko. Tak by som ho rad vymenil kedze je motor vonku a inac sa to ani neda.
Neponukne niekto?
na linku pozicia 10
http://bmwteilekatalog.info/BMW/P/E68/L ... 11/11_3393