Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N62 - gufera ventilov + secondary air system

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#1 Příspěvek od airbone »

Zdravim,
chystam sa na vymenu gufier ventilov na motore N62 kvoli zvysenej spotrebe oleja a dymeniu. Chcem sa opytat, ked to niekto uz (urcite) robil, je lepsie to robit metodou bez sundavania hlav alebo lepsie motor vybrat a hlavy dole?
Ked ma niekto skusenosti, prosim o info, ci uz to robil prvym alebo druhym sposobom.
S touto vecou uzko suvisi aj dalsi problem a to upchatie portov pre vstrekovanie sekundarneho vzduchu. Po case motor vypisuje chyby tohto systemu na oboch stranach. ( P0491 + P0492 ) Americania predavaju cistiacu sadu s ktorou sa to da vycistit priamo s motorom v aute:

https://www.agacoolantpipe.com/product/ ... ir-cleaner

Nahodou to niekto neobjednaval z USA? Ak ano a pouzil to, rad by som tu sadu odkupil, resp. pozicial za financnu odmenu.
Vyrobit si kefku s pruznym nahonom by nebol problem, ale tu trubku pre pristup sa mi naozaj vyrabat nechce.

Budem rad za kazdu informaciu ohladne tychto dvoch zalezitosti.
P.S. motor ma najazd 215tis km.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Brátn Moderátor »

zvažujeme koupi sady na výměnu bez sundání hlav, už na tom spolupracujeme s jedním servisem, jelikož na jedno auto je to docela ranec, takže otázkou je, jak moc na to spěcháš
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Běžná metoda výměny gufer dříků ventilů - nastavit píst ve válci do horní úvrati a ventil pak nemůže spadnout do válce - nefunguje?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#4 Příspěvek od airbone »

Francis píše:Běžná metoda výměny gufer dříků ventilů - nastavit píst ve válci do horní úvrati a ventil pak nemůže spadnout do válce - nefunguje?


myslim ze nie, pretoze na ten motor sa musi vzdy natlakovat valec aby ventil nevypadol. Je nato taka nasadka co sa dava namiesto sviecky a cez nu sa potom natlakuje valec na ktorom robis....
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#5 Příspěvek od airbone »

Bratn píše:zvažujeme koupi sady na výměnu bez sundání hlav, už na tom spolupracujeme s jedním servisem, jelikož na jedno auto je to docela ranec, takže otázkou je, jak moc na to spěcháš


jasne, kvoli jednemu motoru sa to neoplati. Kamos to spravi aj bez tej sady na motore, je treba vsak dat dolu vacky, ale nato kupil nejaky pripravok na zaistenie. Takze o tu sadu mi nejako neide, skor o ten kit na cistenie secondary air system.....
Tym kitom poriesis len to, ze nemusis sundavat vacky..... Ale ta ptakovina na zaistenie stoji 200eur, takze aj tak neviem ci sa ten kit oplati :(
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Opravdu je nutno foukat? U M52 to jde bez foukání, jen je třeba natočit píst do horní úvrati, a pootáčet klikovkou při přechodu prací na další dvojici válců. Stačí nebýt americký mechanik a u práce přemýšlet :-)
Dal jsem si práci, google mi našel fotky pístů i hlavy N62 a nezdá se to jiné než u starších motorů. Jasně, ventil se mírně propadne do válce a opře o píst, ale pružinu stlačuješ asi jako ji stlačí vačka při plném otevření ventilu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od JaraX »

a není lepší to udělat pořádně, vyhodit motor ven a udělat i trubku, těsnění pod altíkem, ventildekle apod, než se v tom furt vrtat?
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#8 Příspěvek od airbone »

JaraX píše:a není lepší to udělat pořádně, vyhodit motor ven a udělat i trubku, těsnění pod altíkem, ventildekle apod, než se v tom furt vrtat?


trubka sa uz robila pri asi 150tkm a nejake veci sa vtedy menili, takze neni to nutnost.
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#9 Příspěvek od airbone »

tak kamos co mi to ma robit sa rozhodol, ze motor pojde vonku :)
bude sa to robit cca o tyzden, tak potom nieco nafotim :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od JaraX »

tak hlavně nezapomente udělat tesnění oleje pod altíkem když bude venku
Bembik
Registrovaný
Příspěvky: 218
Registrován: ned 30.09.2012 00:00

#11 Příspěvek od Bembik »

Osobně jsme vycpali válec horolezeckým lanem a bylo hotovo. Ventil neměl kam spadnout a když už nějak zapadl, tak jsme ho jednoduše vytáhli.
Nedělal bych z toho vědu a pokud se jedná pouze o gufera na ventilech, tak bych motor ven netahal. Každopádně pokud na to rozpočet máte, tak určitě doporučuji.
Já dělal gufera před 50tis km a od té doby pokoj, maximálně mi diag píše Secondary Air system ale to netuším čím by mohlo být, protože "kompresor" jede..[/i]
mobilman Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 220
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Ostrava / E60 545i

#12 Příspěvek od mobilman Člen Klubu »

Zdravím: také mi to sem tam čoudilo na volný chod a vypadalo to na těsnění kolem ventilů, ale přešel jsem z původního oleje 5W30 co tam byl na 5W40 a zatím vůbec olej nedolévám a také to už téměř nekouří - takže zatím spokojenost a nájezd asi něco přes 200K. Ale trubka se už projevuje - 8V slabost. Přeji úspěšnou opravu a napiš podrobnosti - ať víme co nás čeká.
Bembik
Registrovaný
Příspěvky: 218
Registrován: ned 30.09.2012 00:00

#13 Příspěvek od Bembik »

5W40 je pro ten motor ideál...měnit co 12tis a pohoda :-)
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#14 Příspěvek od airbone »

Bembik píše:Osobně jsme vycpali válec horolezeckým lanem a bylo hotovo. Ventil neměl kam spadnout a když už nějak zapadl, tak jsme ho jednoduše vytáhli.
Nedělal bych z toho vědu a pokud se jedná pouze o gufera na ventilech, tak bych motor ven netahal. Každopádně pokud na to rozpočet máte, tak určitě doporučuji.
Já dělal gufera před 50tis km a od té doby pokoj, maximálně mi diag píše Secondary Air system ale to netuším čím by mohlo být, protože "kompresor" jede..[/i]


Ten secondary air system je prave to naco sluzi ta cistiaca sada ktoru som zhanal v zaciatocnom prispevku.
"Kompresor" sice bezi, ale mas upchate porty pre privod vzduchu a tym padom lambda sonda to rozozna a vyhadzuje tuto chybu.
Jednoducho to treba vycistit, pozri si o co sa jedna:

https://www.youtube.com/watch?v=CMOjFAKUt30

Prave to potrebujem spravit popri vymene gufier, ale kedze motor pojde von, tak nebude to problem vycistit bez toho idiotskeho natrubku co je v tom videu a tu kefku s pruznym nahonom kupim v zeleziarstve....
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#15 Příspěvek od airbone »

tak "moturek" je vonku
:)
Přílohy
IMG_20150204_150047 (Small).jpg
IMG_20150204_150047 (Small).jpg (102.52 KiB) Zobrazeno 805 x
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#16 Příspěvek od airbone »

JaraX píše:a není lepší to udělat pořádně, vyhodit motor ven a udělat i trubku, těsnění pod altíkem, ventildekle apod, než se v tom furt vrtat?


Jake tesneni pod alternatorem??? Ziadne tam neni. Nepomylil si si to s altikom co je vodou chladeny? Lebo ja mam klasiku. Z
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od JaraX »

pod altíkem je těsnění oleje které pak teče, je jedno jakej máš altík
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#18 Příspěvek od airbone »

JaraX píše:pod altíkem je těsnění oleje které pak teče, je jedno jakej máš altík


mozes mi ten diel ukazat v etk? posuniem to mechanikovi nech to objedna
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#19 Příspěvek od airbone »

pani, este narychlo otazka - ak by mal niekto taky motor na rozpredaj alebo nefunkcny - potreboval by som vymenit eccentric shaft sensor
11 37 7 527 017
Ten moj sice funguje, ale je vraj nejaky zdeformovany a ma odtrhnute usko. Tak by som ho rad vymenil kedze je motor vonku a inac sa to ani neda.
Neponukne niekto?

na linku pozicia 10

http://bmwteilekatalog.info/BMW/P/E68/L ... 11/11_3393
mobilman Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 220
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Ostrava / E60 545i

#20 Příspěvek od mobilman Člen Klubu »

airbone to je krása V8 motor vidět ven z auta začínám o tom přemýšlet. Jak je to náročné dostat ho ven a orientačně cena? Přeji rychlou a kvalitní opravu V8.
Odpovědět