Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Tipy a triky u BMW E34

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
kuca25
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pon 19.11.2012 01:00

#261 Příspěvek od kuca25 »

potřebuji 2 rady k provozu 535i
-jaký olej do motoru a převodovky doporučíte a kolik se ho tam vleze ?
- původní přední díl výfuku už dosloužil, po dlouhém hledání jsem sehnal náhradu z m30 b30. vzhledem k tomu, že to má skoro 25 let a katy jsou o 1/3 menší, je vyměním za trubku. uškodím tomu, když bude mít ta trubka o 3 mm větší průměr než zbytek potrubí ? (nebo jestli ji někde zúžit kvůli proudění splodin) četl jsem, že touto výměnou se ztratí krouťák v nižších otáčkách. máte s tímhle motorem a operací zkušenost, jak moc je to pocitově znát ?
Hagen
Registrovaný
Příspěvky: 129
Registrován: stř 26.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

#262 Příspěvek od Hagen »

Ozivim tohle zajimave tema, ikdyz dneska uz moc 34ek nejezdi. Arman tady resil altik spatnej, tak jsem vcera koukal na me palubni napeti a... baterka v klidu 11,6 V a za jizdy jsem na max. 13,7 V :/ Coz je nejak malo... muze to byt pouze stara spatna baterka nebo nestiha altik a mel bych vymenit uhliky dle Armanovo vzoru? :)
ARMAN
Registrovaný
Příspěvky: 1429
Registrován: ned 29.01.2006 01:00
Bydliště: la Praga

#263 Příspěvek od ARMAN »

ja na to odpovědět neumim jelikož jsem zjistil že mam nefunkčin alternator až po tom co jsem vymlatil dvě baterky uplně do mrtva v provozu, ta druha byla uplně nova, snad někdo z klubaků bude schopen poradit co kde a jak změřit
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#264 Příspěvek od beny-maser »

můžou to být uhlíky i baterka,stačí to takhle :?:
obojí je spotřební materiál a není od věci do něj investovat.
Baterku radí preventivně měnit většina servisů na altíky, pokud máš nějaké podezření tak bych tím začal, pokud není baterka zánovní.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#265 Příspěvek od Filozof »

baterie jak zjistíme stav.
Přílohy
baterie_diagnostika.jpg
baterie_diagnostika.jpg (90.3 KiB) Zobrazeno 228 x
Hagen
Registrovaný
Příspěvky: 129
Registrován: stř 26.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

#266 Příspěvek od Hagen »

Jasný, takže jdu koupit novou baterku, protože tahle už je nabíjená asi 4x ...

Další věc ( psal jsem to do jiného topicu, ale nikdo nic ), máte někdo plně funkční digi klimu? :) Jde mi o to, jestli si má sama regulovat intenzitu větráku nebo ne?
A je normální, že když pustim vnitřní okruh, tak se zapne kompresor a přestane foukat teplej vzduch? :?
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#267 Příspěvek od pragdejf »

větrák si to nereguluje, je to na tobě. a k vnitřnímu okruhu se pouští klima, aby se vychytávala vlhkost ze vzduchu a kára se ti nemlžila. dalo mi docela zabrat, nez mi doslo, proc to tak je. auta, ktery to nemaj mi uz prijdou divny.
Hagen
Registrovaný
Příspěvky: 129
Registrován: stř 26.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

#268 Příspěvek od Hagen »

Super, takže mi funguje jak má :D
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#269 Příspěvek od Filozof »

Baterie rok výroby 2006 má stále 12,4V to je krásný.
darklord
Registrovaný
Příspěvky: 481
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Brno

#270 Příspěvek od darklord »

Pozor u toho vetraku, nieje uplne pravda ze nereguluje. Koleckom sice navolis pribliznu rychlost, ale klima v malom rozsahu reguluje otacky na zaklade rozdielu teploty medzi hodnotou vnutorneho cidla a poziadavkom na kurenie (chladenie) - cize na zaklade velkosti rozdielu trochu pridava otacky. Po dosiahnuti nejakeho maleho rozdielu trochu 'pribrzdi'. Tiez ubera rychlost na zaklade rychlosti auta.
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#271 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

To nějak nechápu,ale přece baterce nevadí když je nabitá 4x.... Navíc proč zbytečně laborovat když nejjednodušší je změřit dobíjení voltmetrem při různým zatížení,při různejch otáčkách a hned víš na čem si :D No a za pět minut máš jasno :wink:
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
tommyE30
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: sob 15.11.2014 01:00
Bydliště: Králův Dvůr

#272 Příspěvek od tommyE30 »

Ahoj lidi, nevíte někdo, čím se ovládají světla pod clonítkem, žárovky jsou v pohodě ale prostě to nesvítí. Díkes
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#273 Příspěvek od pepino5xx »

V jednou tom kloubku je spínač.
tommyE30
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: sob 15.11.2014 01:00
Bydliště: Králův Dvůr

#274 Příspěvek od tommyE30 »

pepino5xx píše:V jednou tom kloubku je spínač.

Díky moc, tak to určitě odešlo, pustím se do rozebírání. :D
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#275 Příspěvek od aDAm_2 »

když odklopíš clonku do strany tak uvidíš kontakty, jeden kontakt je na clonítku a jeden v tom plastovém zámku. Jako spínač pak funguje roletka na zrcátku, takže pokud se ti to nespíná buď je v háji kontakt v tom plastu (moc volne) a nebo kontakt v samotné clonce. Vem pípák a proměř ;)
darklord
Registrovaný
Příspěvky: 481
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Brno

#276 Příspěvek od darklord »

A treba mat zapnute svetla myslim :)
tommyE30
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: sob 15.11.2014 01:00
Bydliště: Králův Dvůr

#277 Příspěvek od tommyE30 »

Díky moc kluci, já jsem právě koumal, kde to mám sakra rozebrat :lol:
tommyE30
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: sob 15.11.2014 01:00
Bydliště: Králův Dvůr

#278 Příspěvek od tommyE30 »

Zdar lidi, při nastartování za studena vylítly otáčky do 3000 a zase na normál a takhle se to opakovalo v pravidelných sekundových intervalech. Cca po 10minutách se to ustálilo. Prosím o rady, v čem by mohl být problém. Díky moc
Odpovědět