Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Co s topením v E34 ?
Dobrý den všem ,
Řeším už delší dobu problém s topením. Nejdříve nefoukal ventilátor který po výměně kabinového filtru již sice fouká, ale přijde mi že málo ,ve srovnání třeba s E30 .
Pak je tu ještě jedna věc - připadá mi že se motor dlouho zahřívá na provozní teplotu. Když už se zahřeje ,tak po otočení kolečka topení teplota rapidně padá a již se nevrací do původní hodnoty před otevřením .
Navíc ještě teplota klesá při jízdě z kopce .
Neřešil někdo podobný problém , kdo by mi mohl poradit ?
Napadl mě termostat,ale jak to pak souvisí s tím topením ?
Děkuji mnohokrát za jakoukoli radu a přeji pěkný den .
Pavel.
Řeším už delší dobu problém s topením. Nejdříve nefoukal ventilátor který po výměně kabinového filtru již sice fouká, ale přijde mi že málo ,ve srovnání třeba s E30 .
Pak je tu ještě jedna věc - připadá mi že se motor dlouho zahřívá na provozní teplotu. Když už se zahřeje ,tak po otočení kolečka topení teplota rapidně padá a již se nevrací do původní hodnoty před otevřením .
Navíc ještě teplota klesá při jízdě z kopce .
Neřešil někdo podobný problém , kdo by mi mohl poradit ?
Napadl mě termostat,ale jak to pak souvisí s tím topením ?
Děkuji mnohokrát za jakoukoli radu a přeji pěkný den .
Pavel.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Termostat.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Co se týká síly foukání, u mě to přestávalo foukat z důvodu zanesených ložisek v motorku ventilátoru. Jednoho dne se z topení vyvalil dým a bylo hotovo. Motorek se asi zablokoval a spálilo se vynutí. Komutátor byl ale stejně už skoro prodřený až na hřídel, takže výměna byla nevyhnutelná. Ještě možná mám někde fotky
Sehnal jsem před dvěma roky použitý v dobrém stavu za cca 2000 Kč na Ebay a výměna je celkem OK, práce cca na 2 hodiny.

Sehnal jsem před dvěma roky použitý v dobrém stavu za cca 2000 Kč na Ebay a výměna je celkem OK, práce cca na 2 hodiny.
Jj z motorove casti. Na delici stene motoroveho prostoru, za motorem, je takovy dekl. Ten se odsroubuje a vynda.
Za deklem je takovy plastovy kryt motoru co tusim neni ani prisroubovany.
Hned za nim je motorek, upevneny plechovou sponou, kterou je potreba vyhaknout sroubovakem. Chce to grif.
Potom jen vyresit problem jezka v kleci a motor je venku
Vyndat to jde dobre, ale zpetna montaz mi uz trochu casu zabrala.
Za deklem je takovy plastovy kryt motoru co tusim neni ani prisroubovany.
Hned za nim je motorek, upevneny plechovou sponou, kterou je potreba vyhaknout sroubovakem. Chce to grif.
Potom jen vyresit problem jezka v kleci a motor je venku

Vyndat to jde dobre, ale zpetna montaz mi uz trochu casu zabrala.
Bacha na ty zanesene a unavene motorky topeni a na bordel a listi co se kolem topeni a filtru casem nahromadi, na americkem bimmerforumu je to jeden z nejcastejsich duvodu zhorelych e34 maji tam na toto tema nekolik topiku kdysi sem je sem myslim daval, hned za tim je chyceni pojistkovych skrinek pod kapotou nebo zadni sedackou bud od toho ze se sekl prave ventilator topeni nebo je neco s mrazovacem skla, u techto dvou veci doporucujou davat pojistky s nizsim odporem