Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Přístrojovka v E34

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
pawfka
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: úte 10.02.2015 01:00

#1 Příspěvek od pawfka »

Zdravím,
Nevíte někdo čím to je že se mi nezobrazuje stav ujetých kilometrů ?
Počítá ale na displeji nic není k přečtení ?

Děkuji.
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#2 Příspěvek od airbone »

asi mas v prdeli displej ktory zobrazuje km....
Karonkowpi
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: pát 13.03.2015 01:00

#3 Příspěvek od Karonkowpi »

I have never read anything that contains this bad before.
HUFU
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 01.06.2009 00:00

#4 Příspěvek od HUFU »

Já to mám na své E34 taky. Jednak mi nefunguje asi podsvícení, takže nějaká čísla jsou viditelná jen pár sekund po startu a potom jen při nasvícení přímým světlem a jednak v závislosti na okolní teplotě je tam někdy rozsypaný čaj.

Časem se u těch displejů poruší spoje. A já teď nevím, jak je to udělané, jestli je tam klasická vodivá páska jako na kalkulačkách, která se už odlepuje, a nebo jestli je tam displej naletovaný a jsou tam studené spoje. Každopádně existují lidi, co se opravou těchto závad zabývají, četl jsem něco o 2000 Kč za opravu.
pawfka
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: úte 10.02.2015 01:00

#5 Příspěvek od pawfka »

Hm, to spíš vyjde levněji nový budík ne ? :-)
Ale díky za radu. Rozebíral jsi to ?
HUFU
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 01.06.2009 00:00

#6 Příspěvek od HUFU »

Neodvážil jsem se to rozebírat. Podle toho, co jsem četl, je potřeba nějaký přípravek na nedestruktivní demontáž ručiček a po montáži nějaká kalibrace. Nemyslím si, že bude lehké sehnat budíky s funkční displejem. Také si nemyslím, že oprava bude mít dlouhodobý efekt (podle mojí zkušenosti s reflow chipsetu o notebooků). Ale možná se pletu.

Každopádně já jsem to nechal plavat. beru to tak, že stav kilometrů je lepší už moc nevidět :-D
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od aDAm_2 »

oprva je relativně jednoduchá a není potřeba žáden nějaký spešl přípravek na nějaké ručičky či něco ke kalibraci. Display je součástí zadní desky a ta deska se z celku dá vyklopit a vyjmout.

Podle popsaného problému to tipuju na klasika socka budíky ala ropa, tj. display v rychloměru. Display je tam spojen se základovou deskou pomocí průžného pásku s napařenými vodiči a ty klasika po letech umírají. Oprava jde buď sehnáním budíků co jsou ok a doufat že to ještě dlouho vydrží a nebo se nechá koupit opravný ribbon pásek včetně displaye za cca 39eur (http://www.pixelfix.net/eng/bmw.html) a pak stačí být zručný a dá se to vyměnit.

Výměna postupem:
1. Vytáhnout budíky
2. Odemknout zámky na budících
3. Odklopit desku s PCB a v horní části ji vyháknout
4. Sejmout krycí plast okolo displaye (má cca 4 zobáčky a bacha na tlačítko nulování km)
5. Sundat pojistnou svorku z PCB kde je připojen ribbon od displaye
6. Strhnout ribbon
7. Očistit např. lihem
8. Nasadit nový ribbon s displayem
9. Sestavit zpět a hodit do auta
10. Užívat si fungující budíky ;)
krtecek39
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: pon 11.08.2014 00:00
Bydliště: Brno

#8 Příspěvek od krtecek39 »

Když se tady řeší přístrojovka, tak se mi nechce zakládat další téma. Předem se omlouvám, jestli už takové téma existuje. Potřebuji vyměnit celou palubovku, mam teď v e34 světlou a v druhém autě černou, obě auta po face, jedno mám na díly, druhým jezdím. Jak začít při vyměně a na co si dát pozor? Díky
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od aDAm_2 »

Odstrojit spodek. Pokud mas dřevo tak pod nim jsou šrouby jinak jsou pod cepickama. Vyhodit přístrojový štít, vytáhnout středový tunel, sundat Tapecy a sloupků a odšroubovat v hornim a dolním rohů. Musíš i vycvakat kabely. Jinak v bentlym je to pěkně popsáno
krtecek39
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: pon 11.08.2014 00:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od krtecek39 »

Díky, chuť do práce by byla ale poslední dobou času málo :-D
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od aDAm_2 »

No je to tak minimálně na pul dne práce
krtecek39
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: pon 11.08.2014 00:00
Bydliště: Brno

#12 Příspěvek od krtecek39 »

S tím právě počítám, že si na to vyhradím celý den o víkendu. Sedačky už mám přehozený, takže ještě tapecy a přístrojovku. Netuší někdo, jak je to s dveřma? Mám jako většina lidí s e34 dveře ko, když koupím jiné a nasadím je, jak je to se zámkem a hlavně cetrálem?
318tds
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: stř 19.12.2007 01:00
Bydliště: Moravskoslezsky

#13 Příspěvek od 318tds »

Zdravim me pro zmenu nejde otackomer ani rychlomer,po zapnuti zapalovani blika kontrolka rezervy spolu s podsvicenim displeju(Neukazuje stav najetych km ani check control) a kontrolka s vykricnikem-Brzdy.Kontrolka abs a rucni brzdy sviti stale....
krtecek39
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: pon 11.08.2014 00:00
Bydliště: Brno

#14 Příspěvek od krtecek39 »

Mě občas vypadne rychloměr a otáčkoměr ale za chvíli zas naskočí, údajně je čidlo někde u diferáku, takže asi špatnej kabel nebo kontakt. U tebe bych to spíš viděl na špatný budíky nebo někde zkrat
318tds
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: stř 19.12.2007 01:00
Bydliště: Moravskoslezsky

#15 Příspěvek od 318tds »

Jo pro rychlomer je konektor na diferaku...doufam ze to bude nejaka blbost :(
Dvere prehodis snadno odpojis jen konektor co je ve sloupku a celou kliku taky demontujes a namontujes na dvere ktere chces...
krtecek39
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: pon 11.08.2014 00:00
Bydliště: Brno

#16 Příspěvek od krtecek39 »

To začalo samo? Mě to blbne když jsem jel do prudkýho kopce nebo mi auto poskočí přes nerovnost a jsem bez budíků
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od aDAm_2 »

to značí umírající budíky. Tuším tam umírají kondíky, ale je to zase podle typu a roku. Mě na iXku rychloměr nesmyslně lítal, stačilo praštit do palubky tak se to srovnalo, ale průjezd dírou apod to opět rozhodil, takže nakonec se měnily celé budíky a je to prozatím ok ;)
pawfka
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: úte 10.02.2015 01:00

#18 Příspěvek od pawfka »

Díky aDAm za cenné desatero:
Asi to bude jediné rozumné řešení. Ale máš pravdu mám display v tachometru tudíž bez Check controlu a ten display jsem na těch stránkách nikde nenašel . Je někde i ten k dostání ?
Jinak chápu to dobře že najeté kilometry zůstavají uložené v základní desce přístrojovky ? Takže se po montáži nového displaye znovu načtou ? Díky moc.
pawfka
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: úte 10.02.2015 01:00

#19 Příspěvek od pawfka »

A ještě bych doplnil že v zimě mi to pokaždé ukazuje dobře ,do té doby než se palubka ohřeje . Tak jestli to je důvod také ? ? ?
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od aDAm_2 »

jo je to důvod, prostě teplotní roztažnost no ;) Koukni se na ten link co sem tu hodil, a scrolluj dolů, tento je jediný co sem na E34 našel a asi to je i jediný display co sem na E34 viděl odcházet ;)

Ujeté kilometry/míle se ukládají do coding chipu který je možné mezi přístrojovkama prohazovat a pouhá výměna display je nevymaže ;)
Odpovědět