Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Přístrojovka v E34
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát 13.03.2015 01:00
Já to mám na své E34 taky. Jednak mi nefunguje asi podsvícení, takže nějaká čísla jsou viditelná jen pár sekund po startu a potom jen při nasvícení přímým světlem a jednak v závislosti na okolní teplotě je tam někdy rozsypaný čaj.
Časem se u těch displejů poruší spoje. A já teď nevím, jak je to udělané, jestli je tam klasická vodivá páska jako na kalkulačkách, která se už odlepuje, a nebo jestli je tam displej naletovaný a jsou tam studené spoje. Každopádně existují lidi, co se opravou těchto závad zabývají, četl jsem něco o 2000 Kč za opravu.
Časem se u těch displejů poruší spoje. A já teď nevím, jak je to udělané, jestli je tam klasická vodivá páska jako na kalkulačkách, která se už odlepuje, a nebo jestli je tam displej naletovaný a jsou tam studené spoje. Každopádně existují lidi, co se opravou těchto závad zabývají, četl jsem něco o 2000 Kč za opravu.
Neodvážil jsem se to rozebírat. Podle toho, co jsem četl, je potřeba nějaký přípravek na nedestruktivní demontáž ručiček a po montáži nějaká kalibrace. Nemyslím si, že bude lehké sehnat budíky s funkční displejem. Také si nemyslím, že oprava bude mít dlouhodobý efekt (podle mojí zkušenosti s reflow chipsetu o notebooků). Ale možná se pletu.
Každopádně já jsem to nechal plavat. beru to tak, že stav kilometrů je lepší už moc nevidět
Každopádně já jsem to nechal plavat. beru to tak, že stav kilometrů je lepší už moc nevidět

oprva je relativně jednoduchá a není potřeba žáden nějaký spešl přípravek na nějaké ručičky či něco ke kalibraci. Display je součástí zadní desky a ta deska se z celku dá vyklopit a vyjmout.
Podle popsaného problému to tipuju na klasika socka budíky ala ropa, tj. display v rychloměru. Display je tam spojen se základovou deskou pomocí průžného pásku s napařenými vodiči a ty klasika po letech umírají. Oprava jde buď sehnáním budíků co jsou ok a doufat že to ještě dlouho vydrží a nebo se nechá koupit opravný ribbon pásek včetně displaye za cca 39eur (http://www.pixelfix.net/eng/bmw.html) a pak stačí být zručný a dá se to vyměnit.
Výměna postupem:
1. Vytáhnout budíky
2. Odemknout zámky na budících
3. Odklopit desku s PCB a v horní části ji vyháknout
4. Sejmout krycí plast okolo displaye (má cca 4 zobáčky a bacha na tlačítko nulování km)
5. Sundat pojistnou svorku z PCB kde je připojen ribbon od displaye
6. Strhnout ribbon
7. Očistit např. lihem
8. Nasadit nový ribbon s displayem
9. Sestavit zpět a hodit do auta
10. Užívat si fungující budíky
Podle popsaného problému to tipuju na klasika socka budíky ala ropa, tj. display v rychloměru. Display je tam spojen se základovou deskou pomocí průžného pásku s napařenými vodiči a ty klasika po letech umírají. Oprava jde buď sehnáním budíků co jsou ok a doufat že to ještě dlouho vydrží a nebo se nechá koupit opravný ribbon pásek včetně displaye za cca 39eur (http://www.pixelfix.net/eng/bmw.html) a pak stačí být zručný a dá se to vyměnit.
Výměna postupem:
1. Vytáhnout budíky
2. Odemknout zámky na budících
3. Odklopit desku s PCB a v horní části ji vyháknout
4. Sejmout krycí plast okolo displaye (má cca 4 zobáčky a bacha na tlačítko nulování km)
5. Sundat pojistnou svorku z PCB kde je připojen ribbon od displaye
6. Strhnout ribbon
7. Očistit např. lihem
8. Nasadit nový ribbon s displayem
9. Sestavit zpět a hodit do auta
10. Užívat si fungující budíky

Když se tady řeší přístrojovka, tak se mi nechce zakládat další téma. Předem se omlouvám, jestli už takové téma existuje. Potřebuji vyměnit celou palubovku, mam teď v e34 světlou a v druhém autě černou, obě auta po face, jedno mám na díly, druhým jezdím. Jak začít při vyměně a na co si dát pozor? Díky
Díky aDAm za cenné desatero:
Asi to bude jediné rozumné řešení. Ale máš pravdu mám display v tachometru tudíž bez Check controlu a ten display jsem na těch stránkách nikde nenašel . Je někde i ten k dostání ?
Jinak chápu to dobře že najeté kilometry zůstavají uložené v základní desce přístrojovky ? Takže se po montáži nového displaye znovu načtou ? Díky moc.
Asi to bude jediné rozumné řešení. Ale máš pravdu mám display v tachometru tudíž bez Check controlu a ten display jsem na těch stránkách nikde nenašel . Je někde i ten k dostání ?
Jinak chápu to dobře že najeté kilometry zůstavají uložené v základní desce přístrojovky ? Takže se po montáži nového displaye znovu načtou ? Díky moc.
jo je to důvod, prostě teplotní roztažnost no
Koukni se na ten link co sem tu hodil, a scrolluj dolů, tento je jediný co sem na E34 našel a asi to je i jediný display co sem na E34 viděl odcházet
Ujeté kilometry/míle se ukládají do coding chipu který je možné mezi přístrojovkama prohazovat a pouhá výměna display je nevymaže


Ujeté kilometry/míle se ukládají do coding chipu který je možné mezi přístrojovkama prohazovat a pouhá výměna display je nevymaže
