Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

535i E39 inpa smoothness

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
ThomasOFP
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 09.06.2013 00:00

#1 Příspěvek od ThomasOFP »

Ahoj lidi,

neustále na autě něco ladím a teď bych rád vyřešil hladkost chodu na volnoběh. Inpa ukazuje extrémní hodnoty na celé jedné řadě válců a nevím co s tím. Nemáte radu co to může způsobovat? děkuji

Fotky zde, sorry za provedení :D
http://thomasofp.rajce.idnes.cz/nastenka
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od Quido »

To jsou teda ale extrémní hodnoty. Motor asi neběží, jak má, že?
Co zborcenej/přicpanej kat na jedné straně?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Běží Ti jen půlka motoru, pouze ty válce před spolujezdcem. Můžou být svíčky zalité olejem z víka, nefungující zapalovací cívky nebo vstřikovače. Vůbec s tím nejezdi, protože nespálený benzín smývá olejový film z válců a nakonec to zničí katalyzátor.

Spolujezdec-řidič
<-Převodovka->
4-----------8
3-----------7
2-----------6
1-----------5
x--Vrtule-x
Pořadí zapalování 1-5-4-8-6-3-7-2
ThomasOFP
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 09.06.2013 00:00

#4 Příspěvek od ThomasOFP »

no je na týhle straně motoru jsem vyndaval svíčky a pak vracel zpátky. zítra udělám ještě nějaký testy a omrknu celej motor. Jinak normálně běží a normálně jezdí. jen se lehce chvěje. Minule se mi stalo že hned po nastartování chcípl. 2x za sebou. Adaptace jsem už taky resetoval. Říkám si, jestli jsem někde nezlomil nějakej kabel. nebo jestli je někde netěsnost a pak taky jestli to nemůže dělat váha vzduchu..
ThomasOFP
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 09.06.2013 00:00

#5 Příspěvek od ThomasOFP »

Napadá mě: vypadají takhle špatně nastavené rozvody? Při opravách jsem je demontoval. Ale po složení motoru mi diagnostika ukazovala normální hodnoty. co dalšího jsem dělal, tak byla aplikace celý plechovky Vifu do nádrže. A co takhle čidlo vačky? občas mi to zhebne dvě sec po startu
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od starML Člen Klubu »

ThomasOFP,
tento příběh začal 2.11.2013 přehřátím motoru na D8, i když jsi to tenkrát nazval "přidřený motor M62" viz. http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0 . Už na začátku jsi si dostatečně vynadal a potom proběhly různé práce, které v tom vláknu popisuješ. Příčinu uvaření a šustění motoru jsi nezjistil, ale 5.4.2014 chod motoru vypadal takto:

Obrázek
Tehdy pracovaly všechny válce, respektive válce 5-6-7-8 před řidičem žádný problém neměly a 26.4.t.r. kompresní tlaky vypadaly následovně:
studený motor
levá: 11 11 10,5 11,5
pravá 10,5 11 11 11

teplý motor
levá 10 10 10 10
pravá 9,5 9,5 10 10,5 =>na 410tkm celkem slušné. Volnoběh nebyl ideální a motor tlakoval do chlazení, poškozený termostat + prasklý chladič atd.

Dnes, tj. po 570 dnech, chod motoru vypadá takto http://thomasofp.rajce.idnes.cz/nastenk ... 19_002.jpg

Válce před řidičem nepracují skoro vůbec, respektive 5 a 6 se o něco pokouší, 7 a 8 ani ťuk. Co se mezi tím 5.4.2014 a květnem 2015 stalo? Nastavoval jsi ty rozvody, vodní pumpa, termostat, měl jsi odpojené ty kabelové vany atp. Kromě toho Ti radili kluci jako Fx, Snejk a další, ale současný stav je podle obrázku výše horší než před rokem. V životě jsem rozházel a poskládal hodně motorů, ale M62 to nebyl ani jeden. Proto řádky níže ber jako nápady fabulujícího diagnostika:
- pálí svíčky těch válců 5-6-7-8?
- dávají vstřikovače těchto válců palivo?
- Quido Ti dával obrázek s poškozenými dráty => Ty jsi tam také měl vysokou teplotu a Fridex po celém motorovém prostoru
- osobně bych ty vedení k cívkám a vstřikovačům prověřil na izolační stav tak, že bych je odpojil od řídící jednotky, cívek a vstřikovačů a měřičem izolačního stavu bych provedl jejich kontrolu stejnosměrným napětím 500V a izolační odpor by neměl být menší než 5 kiloOhmů, jak se to dělá při jejich výrobě. Pouze tak je možno bez rozpletení bandáží a welorů zjistit, jestli nejsou někde roztavené nebo spečené izolace. Upozorňuji, že v každé kabelové vaně je jeden svitkový kondenzátor řádově nanoFarady mezi vývodem pro cívku a kostrou (hnědý drát).
- když jsi šteloval ty rozvody, dal jsi do správné polohy to signální kolečko (vykousaný plech) pro čidlo vačky, nepohnulo se to?
Obrázek
- máš určitě docvaknuté a zajištěné všechny konektory pro vstřikovače, zvláště na té straně před řidičem, když 7 a 8 válec nepracuje vůbec a 5 a 6 se flákají? Ten plast se mohl vysokou teplotou pokroutit, takže jeho geometrie už není tak ideální a nějaké zajišťovací pérko může chybět?
Obrázek

Více mne dnes už nenapadá. :?:
ThomasOFP
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 09.06.2013 00:00

#7 Příspěvek od ThomasOFP »

dík za vyčerpávající info, odpoledne to omrknu a napíšu další poznatky :)
ThomasOFP
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 09.06.2013 00:00

#8 Příspěvek od ThomasOFP »

Loni se dělo to, že jsem motor dával do kupy, udělal komplet repas chladícího okruhu se vším všudy. přes zimu to bylo ještě rozdělaný. Jezdím s ním od konce dubna. Po prvním startu hodnoty vypadaly lépe než teď.
Dneska jsem se koukal na řidičovu stranu a všechny svíčky a cívky byly utopený v oleji, protože mi netěsnily dva šrouby ve víku ventilů. Dnes jsem tedy vyměnil těsnění, vyčistil svíčky a cívky a doufal že to bylo tím. Jenže hodnoty jsou stejné.
Omrkl jsem kabelový svazky a vizuelně to všechno vypadá ok. konektory k vstřikovačům a cívkám sedí. Dle mého ale běží všechny válce. pro jistotu jsem nahrál pár zvuků na net. Třeba něco indikují:

https://youtu.be/RlfrbJaVjW0
https://youtu.be/Upl-7nnge4Y
https://youtu.be/4wQQB4gVEIQ
https://youtu.be/D4ZM6pD3S0A
https://youtu.be/OLEBb0BFOdw

pro jistotu jsem znovu resetoval adaptace a vymazal chyby. Žádná nová se neobjevila, ani missfire
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Podle zvuků jsem nic nepoznal. Ale na tom prvním videu v prvních vteřinách je vidět obrazovka INPA smoothness = hladkost, plynulost chodu motoru. Ale také se to dá nazvat podíl práce jednotlivých válců. A tam jasně vidím, že 4 válce mají hodnotu přes tisíc a 4 další skoro nic. To zaolejování svíček jsem odhadnul správně, budeš ještě muset hledat dále. :D
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Jaký je to motor? Vanos, nebo bezvanos?
ThomasOFP
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 09.06.2013 00:00

#11 Příspěvek od ThomasOFP »

Je to bezvanos
euromen
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od euromen »

jen doplním, signální kolo jsme nesundavali, zůstalo na hřídeli. Vyrobili jsme si přípravky na aretaci vaček a pak jsme nasazovali řetěz.

Zkusíme sundat katíky a nechat jen svody zda se hodnoty zlepší
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Asi bych prvně mrkl na ŘJ motoru, jestli se nekoupe v nemrzce.
euromen
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od euromen »

ne ta neni v nemrzce, napadlo nás to když jsme řešili čidlo termostatu.Všechny kontakty krásně čisté bez oxidace
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Tak ještě zkuste mrknout na motorové pojistky - propípat, jestli jsou OK. Nemám teď u sebe schémata, takže trochu vařím z vody, ale tohle je test v řádu minut.
euromen
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od euromen »

mrknu na to s Tomem. Pojistky Tom kontroloval, ale jen vizuelně bez měřáku, ten zůstal u mě doma.
ThomasOFP
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 09.06.2013 00:00

#17 Příspěvek od ThomasOFP »

Tak jsem povolil kat na řidičově straně, nešel úplně dolů, jen lehce mimo a žádná změna v údajích, zkusím komplet sundat výfuky, ale bude to trvat.
ThomasOFP
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 09.06.2013 00:00

#18 Příspěvek od ThomasOFP »

tak jsme s kamarádem sundali výfuky. Jeden kat byl v minulosti rozřezávaný a dle zvuku je nejspíš kuchlý. a zde jsou hodnoty válců po smazání adaptací, odpojení lambd a běhu jen se svody

Obrázek
Obrázek

ještě teda omrknem elektriku
adrian_b
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: úte 10.04.2012 00:00

#19 Příspěvek od adrian_b »

nebudeš mať posunutý rozvod na strane 1-4?
mám totižto rovnaký problém že mi zle pália prvé 4 valce oproti ostatným. Motor tiež m62b35 bezvanos. V mojom prípade mám už vymenené katy, lambdy, cievky, sviečky, vstrekovače, čidlo vačky a kľuky ( nemenil som to kôli tomuto problému ale preventívne postupne). Chystám sa ešte na kontrolu / prekáblovanie niektorých zväzkov v motorovom priestore, lebo niektoré káble sa mi už od tepla rozpadajú...

Ja som síce kontroloval rozvody cca pol roka do zadu a okom sa zdali byť OK (nemal som práve po ruke prípravky). Ale už ma nič iné okrem RJ alebo rozvodov nenapadá :roll:
euromen
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od euromen »

hele už mě to taky napadlo, protože jsme prohazovali svíčky, cívky a nic.. napadlo mě a to musim proměřit, zda fungují vstřikovače, ale to mi nesedí že by celá jedna půlka šla blbě. Asi fakt rozvody
Odpovědět