ThomasOFP,
tento příběh začal 2.11.2013 přehřátím motoru na D8, i když jsi to tenkrát nazval "přidřený motor M62" viz.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0 . Už na začátku jsi si dostatečně vynadal a potom proběhly různé práce, které v tom vláknu popisuješ. Příčinu uvaření a šustění motoru jsi nezjistil, ale 5.4.2014 chod motoru vypadal takto:
Tehdy pracovaly všechny válce, respektive válce 5-6-7-8 před řidičem žádný problém neměly a 26.4.t.r. kompresní tlaky vypadaly následovně:
studený motor
levá: 11 11 10,5 11,5
pravá 10,5 11 11 11
teplý motor
levá 10 10 10 10
pravá 9,5 9,5 10 10,5 =>na 410tkm celkem slušné. Volnoběh nebyl ideální a motor tlakoval do chlazení, poškozený termostat + prasklý chladič atd.
Dnes, tj. po 570 dnech, chod motoru vypadá takto
http://thomasofp.rajce.idnes.cz/nastenk ... 19_002.jpg
Válce před řidičem nepracují skoro vůbec, respektive 5 a 6 se o něco pokouší, 7 a 8 ani ťuk. Co se mezi tím 5.4.2014 a květnem 2015 stalo? Nastavoval jsi ty rozvody, vodní pumpa, termostat, měl jsi odpojené ty kabelové vany atp. Kromě toho Ti radili kluci jako Fx, Snejk a další, ale současný stav je podle obrázku výše horší než před rokem. V životě jsem rozházel a poskládal hodně motorů, ale M62 to nebyl ani jeden. Proto řádky níže ber jako nápady fabulujícího diagnostika:
- pálí svíčky těch válců 5-6-7-8?
- dávají vstřikovače těchto válců palivo?
- Quido Ti dával obrázek s poškozenými dráty => Ty jsi tam také měl vysokou teplotu a Fridex po celém motorovém prostoru
- osobně bych ty vedení k cívkám a vstřikovačům prověřil na izolační stav tak, že bych je odpojil od řídící jednotky, cívek a vstřikovačů a měřičem izolačního stavu bych provedl jejich kontrolu stejnosměrným napětím 500V a izolační odpor by neměl být menší než 5 kiloOhmů, jak se to dělá při jejich výrobě. Pouze tak je možno bez rozpletení bandáží a welorů zjistit, jestli nejsou někde roztavené nebo spečené izolace. Upozorňuji, že v každé kabelové vaně je jeden svitkový kondenzátor řádově nanoFarady mezi vývodem pro cívku a kostrou (hnědý drát).
- když jsi šteloval ty rozvody, dal jsi do správné polohy to signální kolečko (vykousaný plech) pro čidlo vačky, nepohnulo se to?
- máš určitě docvaknuté a zajištěné všechny konektory pro vstřikovače, zvláště na té straně před řidičem, když 7 a 8 válec nepracuje vůbec a 5 a 6 se flákají? Ten plast se mohl vysokou teplotou pokroutit, takže jeho geometrie už není tak ideální a nějaké zajišťovací pérko může chybět?
Více mne dnes už nenapadá.
