
Po celkem dukladne resersi (asi 6 firem co to delaji) a srovnani jsem nakonec primo zastoupeni vyrobce prevodovky ZF v Jihlave i kdyz na to padl skoro cely den s cestou.
Cena 9455 CZK bez DPH.
Udelali proplach, vymenu olejove vany a smazani adaptacnich hodnot trvalo to skoro 4 hodiny spotrebovane mnozstvi oleje 12.5L
Naprosto bez reci mi odlili vzorky noveho orig. oleje i toho ktery odcerpali.
Naprosto bez reci mi dali moji starou olejovou vanu na "vyzkumy"
V podstate je tam maly kus dvojiteho dna cca 20x20 a v nemje kus filtracniho filcu. Tak jak to vypada neni ten filtr smysuplne repasovatelny (ovsem mam jiny napad a sice pridavny filtr u vstupu do chladice oleje automaticke prevodovky).
Zajimave ze mi tam ukazovali i rozebrany konkurencni filtr (SACO??) kde bylo na prvni pohled videt horsi a nepresna kvalita vylisku, dale ten zabudovany filc promackany otlaceny protlaceny takze je videt ze i ten je z mene kvalitniho matrose...
cenovy rozdil je neco okolo 500,- takze olejovou vanu od jineho vyrobce nez ZF bych asi skutecne nechtel.
Mam pak i vypis diagnostiky kdyz se mazaly adaptace atd. (nefunguje jim vlastni diagnostika na tento typ prevodovky, takze v cene bylo i za 500,- diagnostika a smazani adaptaci se s tim muselo zajet do BMW).
Podle nizkych hodnot adaptaci vypada ze prevodovka resp. lamely nejsou nijak moc opotrebovane coz potesi.
Nafotim i jak vypada ta vana.. a samozrejme oba vzorky oleje.
Ten pouzity je oproti novemu cerny jak bota takze byl urcite nejvyssi cas ho vymenit... Pokud sezenu za rozumnou cenu nekde kontakt na tribologickou laborator tak bych tam oba vzorky poslal... a nechal si poslat rozbor. Sam mam jeden merak na mereni opotrebeni motoroveho oleje.... tak muzu taky zkusit co ukaze (kalibrace s novym olejem, nalsedne srovnavaci mereni s pouzitym olejem) ale asi nic moc pouzitelneho neukaze....
No a co je pozitivni (muze to byt i tim smazanim adaptaci) auto subjektivne plynuleji radi, drive reaguje na plyn, mene cuka...)
Takze ZF Jihlava muzu urcite doporucit