Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Zkusenost vymena oleje automat.prevod F10 520d v ZF JIHLAVA

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#1 Příspěvek od Dyx »

tak mam pozitivni zkusenost s vymenou naplne autom. prevodovky pri stavu km asi 145tis. jedna se o prevodovku 8HP45Z... ktera je dimenzovana do kroutaku max. 500NM (kroutak motoru v serii je 380NM takze je tam od vyroby prostor na zvyseni kroutaku :-)
Po celkem dukladne resersi (asi 6 firem co to delaji) a srovnani jsem nakonec primo zastoupeni vyrobce prevodovky ZF v Jihlave i kdyz na to padl skoro cely den s cestou.
Cena 9455 CZK bez DPH.
Udelali proplach, vymenu olejove vany a smazani adaptacnich hodnot trvalo to skoro 4 hodiny spotrebovane mnozstvi oleje 12.5L
Naprosto bez reci mi odlili vzorky noveho orig. oleje i toho ktery odcerpali.
Naprosto bez reci mi dali moji starou olejovou vanu na "vyzkumy"
V podstate je tam maly kus dvojiteho dna cca 20x20 a v nemje kus filtracniho filcu. Tak jak to vypada neni ten filtr smysuplne repasovatelny (ovsem mam jiny napad a sice pridavny filtr u vstupu do chladice oleje automaticke prevodovky).
Zajimave ze mi tam ukazovali i rozebrany konkurencni filtr (SACO??) kde bylo na prvni pohled videt horsi a nepresna kvalita vylisku, dale ten zabudovany filc promackany otlaceny protlaceny takze je videt ze i ten je z mene kvalitniho matrose...
cenovy rozdil je neco okolo 500,- takze olejovou vanu od jineho vyrobce nez ZF bych asi skutecne nechtel.

Mam pak i vypis diagnostiky kdyz se mazaly adaptace atd. (nefunguje jim vlastni diagnostika na tento typ prevodovky, takze v cene bylo i za 500,- diagnostika a smazani adaptaci se s tim muselo zajet do BMW).
Podle nizkych hodnot adaptaci vypada ze prevodovka resp. lamely nejsou nijak moc opotrebovane coz potesi.
Nafotim i jak vypada ta vana.. a samozrejme oba vzorky oleje.
Ten pouzity je oproti novemu cerny jak bota takze byl urcite nejvyssi cas ho vymenit... Pokud sezenu za rozumnou cenu nekde kontakt na tribologickou laborator tak bych tam oba vzorky poslal... a nechal si poslat rozbor. Sam mam jeden merak na mereni opotrebeni motoroveho oleje.... tak muzu taky zkusit co ukaze (kalibrace s novym olejem, nalsedne srovnavaci mereni s pouzitym olejem) ale asi nic moc pouzitelneho neukaze....

No a co je pozitivni (muze to byt i tim smazanim adaptaci) auto subjektivne plynuleji radi, drive reaguje na plyn, mene cuka...)

Takze ZF Jihlava muzu urcite doporucit
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#2 Příspěvek od Dyx »

uctenka (kdybych jim to sam nerekl ze tam mam powerbox tak to nevedi ani to tam nepisou :-)
novy olej vs. stary olej
orig. filtr ZF vs. neorig. filtr (konkurence) vypreparovany z vany (jinych vozidel)
- tak ta posledni fotka se ne a ne nahrat ani na 5.pokus...
Přílohy
uctenka ZF - vymena oleje autom.prevodovky 8HP45.jpg
uctenka ZF - vymena oleje autom.prevodovky 8HP45.jpg (46.45 KiB) Zobrazeno 1308 x
olej145tisVSnovy.jpg
olej145tisVSnovy.jpg (95.68 KiB) Zobrazeno 1306 x
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#3 Příspěvek od Dyx »

tak snad behem tydne by mely byt k dispozici vysledky srovnavaci laboratorni analyzy vzorku oleje (novy a pouzity) z renomovane laboratore a k tomu i nejake orientacni zavery tykajici se opotrebeni a doporuceneho intervalu vymeny. Jsem zvedavy zda tam budou i mechanicke necistoty nebo hlavne opotrebovana aditiva a jake mnozstvi. Integrovany filtr (hruby filc v dvojitemu dnu plastove vany oleje) ma totiz filtracni jemnost pouhych 50µ coz je skoro nic. Pokud bych si do okruhu tj. paralelne k chladici olejove naplne prevodovky pripojil dalsi filtr ale jemny (bypasovy resp. obtokovy mikrofiltr) tak ten by mel jemnost fiiltrace 0.1µ ...
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#4 Příspěvek od Dyx »

tak mam k dispozici vysledky laboratorni analyzy - rozboru oleje. :(

Pro zajimavost jsem nechal provest i spektralni rozbor, ktery mimo jinew potvrzuje, ze puvodni olej v prevodovce byl skutecne ten ktery tam mel byt tedy original ZF Lifergard 8. To je prvni dobra zprava. :)
Druha ale take posledni dobra zprava je, ze cituji "Dle výsledků je patrné, že starý i nový olej je identický, co se původu, složení a možné kontaminace jinými složkami týče.Taktéž degradace oleje vlivem tepla, tlaku a kyslíku je na minimální úrovni. Rozdílové spektrum je v jednotkách %. (max 2,5 %)"

tak a ted ta spatna zprava:
vysledek analyzy znecisteni: "vysoky obsah kovu v oleji signalizuje zvysene opotrebeni. Zvyseny obsah kremiku - prach. Velke znecisteni oleje.

Jelikoz repase prevodovky se pohybuje v rozmezi 50-100tacu, budu velmi vazne uvazovat i instalaci pridavneho obtokoveho mikrofiltru do okruhu chladice oleje autom. prevodovky, ktery bude snizovat uroven znecisteni.

V priloze vytah z vlastniho reportu analyzy. Pochopitelne je jasne, ze kdybych stejne jako 99% uzivatelu zadny rozbor neresil, tak o zadnem problemu nevim a tim padem neresim ani toto (prevodovka funguje jak ma a i technik ktery provadi x roku vymeny oleju jak na bezicim pasu zadny problem ani pri zkusebni jizde pred a po neidentifikoval) a pouze pak byl dost neprijemne prekvapeny az prevodovka odejde do kopru pri stavu km X. Takto kdyz diky laboratorni analyze o problemu vim, tak mam sanci usetrit za pripadnou repasi 50-100tacu.
Pokud tomu nekdo vecne rozumite nebo mate k tomu co rict (vymena oleje probehla pri 145tis km) tak samozrejme uvitam jakekoliv komentare ci doporuceni i vlastni zkusenosti.
Přílohy
520dF10-automprev-olej.pdf
(199.85 KiB) Staženo 63 x
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#5 Příspěvek od Filozof »

Tak jsem rád že jsem narazil tady na toto tvé vlákno.
Je dobře že jsi udělal rozbor toho oleje a celkově, že máš nápady, jak ještě jemněji čistit olej v převodovce. Jen by mě zajímalo jaký průtok potom toho oleje bude v automatu a zda se nezmenší případně by to nedělalo problémy.

Nevím jak to přesně funguje a jaký je tam tlak při pruchodu oleje. Aby se ten filtr který instaluješ moc rychle nezacpal nečistotami a nebyl pak nebezpečný jako ucpávka.
Případně by bylo možno se na něj po 10-20tis km podívat jak to vypadá a vyměnit jej častěji.

Kov v oleji bude v každé převodovce akorát by mě zajímalo jak velké množství a procento tam je. Vždy se bude malinko převodovka ničit ... jde o to jak to navrhli v ZF aby byla dlouhá životnost.

Jenže kdo od koupě auta mění olej ? Dneska jede propaganda u aut že je olej doživotní. Jenže život asi počítají na prvních 5let auta. Což je blbost.
Měli by psát alespon prvních 100tis km. Pak by se dle mě určitě olej měl vyměnit 60-80tis pravidelně.

Ten filtr zní velice zajimavě. Dej pak vědět co jsi vymyslel. Jistě by se hodil i na starší převodovky. Třeba já bych taky zapřemýšlel... :-)

PS: Hodně lidí u aut mění olej typu garážmistr vylejt starej a nalejt novej ale bohužel vymění jen 70procent oleje a zbytek je tam starý co se smíchá s novým olejem.
Myslím si že je to špatně a defakto to má jen poloviční účinek možná třetinový. A stejně pak ta převodovka odejde rychleji....

kdybys auto chtěl dlouho nechat zvažoval bych v tvém případě DIXI i výměnu řetězu za kvalitnější u tvého motoru. Protože výrobce jej dával naschvál poddimenzovaný a rády tyto řetězy praskají. Někdy i nečekaně... Měl bys klidné spaní a věděl že ti nic nehrozí. Pro dalšího kupujícího by to byl taky velký plus. Ale to jen mimo diskuzi o automatu.

Zvažuji udělat test motorového oleje po 10tis km v jakém je stavu. Kde to mohu a za kolik otestovat ?
[/b]
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od JaraX »

filozofe, on psal paralelní filtr, ten ti nemůže nijak omezit průtok,
8HP převodovky sou navrženy na to aby byli lehké a měli malé třecí ztráty, ale rozpadaj se jim planety a ve chvili kdy ta převodovka pustí špony tak je to konečná, ted tu mám jednu takovou, pán si stěžoval na problémy s převodovkou, tak se sundala vana a převodovka plná špon(velkých špon), tak se to nasadilo zpátky, každej kdo tydle převodovky dělá mi řekl že to je pro tu převodovku konečná.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#7 Příspěvek od Filozof »

to ano ale on nepsal o velkých šponach jen prostě v oleji že má jisté procento železa a hliníku atd. Takže podle mě to bude v každé převodovce ...jde jen o to kolik.
Zda je to nějakej mikroskopickej otěr nebo jak. Nepsal přímo o šponach v převodovce. Ta muže klidně ještě sto tisic vydržet nebo i 200 pokud nemá nikde viditelné špony pohledem.

Věřím že v každé automatické převodovce i po 100tis km budou nějaké nálezy v oleji ikdyby mikroskopické tak se v laboratoři objeví tady to varování.

jde o to kolik toho bylo.
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#8 Příspěvek od Dyx »

[quote="Filozof"]Tak jsem rád že jsem narazil tady na toto tvé vlákno.
Je dobře že jsi udělal rozbor toho oleje a celkově, že máš nápady, jak ještě jemněji čistit olej v převodovce. Jen by mě zajímalo jaký průtok potom toho oleje bude v automatu a zda se nezmenší případně by to nedělalo problémy.
Ano.. k tomu se (bohuzel zatim marne) snazim od zastoupeni ZF v CR zjistit potrebne informace mimo jine:
a) materiálové složení lamel (aby se tim padem dalo vyloucit opotrebeni ozubenych kol a dalsich soucastek)
b) max. tlak v barech v oleji autom. prevodovky

Nevím jak to přesně funguje a jaký je tam tlak při pruchodu oleje. Aby se ten filtr který instaluješ moc rychle nezacpal nečistotami a nebyl pak nebezpečný jako ucpávka. Případně by bylo možno se na něj po 10-20tis km podívat jak to vypadá a vyměnit jej častěji.
filtr bude zapojeni v obtoku / bypasu takze jim bude protekat sice neustale ale pouze 2-5% celkoveho prutoku, ovsem samozrejme potrebujhu vedet jake tlaky v oleji prevodovky jsou, abycho mohl odpovidajicim zpusobem evt. redukovat prutok pridavnym obtokovym filtrem
Kov v oleji bude v každé převodovce akorát by mě zajímalo jak velké množství a procento tam je. Vždy se bude malinko převodovka ničit ... jde o to jak to navrhli v ZF aby byla dlouhá životnost.
No to ano, ovsem podle specialisty na automobilove oleje se kterym analyzu konzultuju je techto necistot v oleji PRILIS moc viz. vysledek analyzy
Jenže kdo od koupě auta mění olej ? Dneska jede propaganda u aut že je olej doživotní. Jenže život asi počítají na prvních 5let auta. Což je blbost.
Ano presne tak vyrobce auta umi pouze menit prevodovky j to pro ne lepsi xeft nez si davat praci s vymenou oleje v automatu. Navic v nemecke diskusi velmi presne popisuji lidi z branze dalsi duvod: naklady v nemecku napr. 700€ udelaji u fleetoveho rozpoctu prilis velky skoka mohli by ovlivnit rozhodovani nakupciho.. proto bere vyrobce auta na sebe prvnich 5 roku zaruku a ke konci nese relativne male riziko ze se automat rozsype na vlastni triko.... co pak maji za problemy dalsi majitele je vubce nezajima.... je to neco naprosto neseriozniho a mel by je nekdo zazalovat za lzive tvrzeni, divim se ze to zatim nikdo neudelal asi maji velmi dobre pravniky
Měli by psát alespon prvních 100tis km. Pak by se dle mě určitě olej měl vyměnit 60-80tis pravidelně.
skoro vsichni vymenari autom. oleje co se tim zivi tvrdi vymena po 60tis.... zastoupeni vyrobce ZF rika ze vyrobce doporucuje 80-120tis
Ten filtr zní velice zajimavě. Dej pak vědět co jsi vymyslel. Jistě by se hodil i na starší převodovky. Třeba já bych taky zapřemýšlel... :-)
no vymyslel ale jeste ne do detailu chybi mi vstupni informace viz. vyse . Navic to neni sranda u motoroveho oleje kdyz si nekde napojeni hadice trochu ucurne.. tak vidis flek a zatesnis... tadyhle pri velkych tlacich prestava velka sranda a automat muze jit do kopru.. proto k tomu pristupuju s maximalni opatrnosti ..... a nepustim se do toho bez potrebnych vstupnich dat. Na rozdil od jinych vyrobcu je tady s vyrobcem v nemecku slozitejsi komunikace jsou prilis velky a moc nekominukuji
PS: Hodně lidí u aut mění olej typu garážmistr vylejt starej a nalejt novej ale bohužel vymění jen 70procent oleje a zbytek je tam starý co se smíchá s novým olejem.
Myslím si že je to špatně a defakto to má jen poloviční účinek možná třetinový. A stejně pak ta převodovka odejde rychleji....
Ano presne tak 100% souhlas
kdybys auto chtěl dlouho nechat zvažoval bych v tvém případě DIXI i výměnu řetězu za kvalitnější u tvého motoru. Protože výrobce jej dával naschvál poddimenzovaný a rády tyto řetězy praskají. Někdy i nečekaně... Měl bys klidné spaní a věděl že ti nic nehrozí. Pro dalšího kupujícího by to byl taky velký plus. Ale to jen mimo diskuzi o automatu.
Auto zatim planuju si urcite nechat (chvili potrva nez si nasetrim na TESLU :-))
Ano vim o tom, mam nastudovano desitky stranek nemeckych internetovych for.. ovsem je to prece jen vetsi investice ... tak jsem se jeste nerozhodl

Zvažuji udělat test motorového oleje po 10tis km v jakém je stavu. Kde to mohu a za kolik otestovat ?
Poslu ti to SZ, verim ze pochopis, ze nechci aby "meho kontaktniho cloveka" ktery mi poskytuje nadstandartni servis a konzultace - zahltilo prilis moc lidi najednou, obzvlast kdyz nestiha a resim s nim momentalne svoje zalezitosti.... poptal jsem na to totiz asi 10 firem a tenhleten dodavatel vyhral
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#9 Příspěvek od Dyx »

Filozof píše:to ano ale on nepsal o velkých šponach jen prostě v oleji že má jisté procento železa a hliníku atd. Takže podle mě to bude v každé převodovce ...jde jen o to kolik.
Zda je to nějakej mikroskopickej otěr nebo jak. Nepsal přímo o šponach v převodovce. Ta muže klidně ještě sto tisic vydržet nebo i 200 pokud nemá nikde viditelné špony pohledem.
Věřím že v každé automatické převodovce i po 100tis km budou nějaké nálezy v oleji ikdyby mikroskopické tak se v laboratoři objeví tady to varování.
jde o to kolik toho bylo.


Samozrejme ze zadne okem viditelne spony tam NEBYLY. Prevodovka ZATIM stale radi "JEDNA BASEN"....otazka je ale jak dlouho jeste
V priloze jsem dal laboratorni mereni (spektralni analyzu jsem delal navic ze zvedavosti ta byla celkem zbytecna asi). jak podle vyhodnoceni samotne laboratore tak podle vyjadreni od laboratore nezavisleho specialisty na motorove oleje, tech kovovych oteru resp. necistot tam je PRILIS MOC. Navic kremik - prach muze pochazet z lamel ale muze pochazet i z pruduchu - vetrani prevodovky z duvodu spatneho pruduchoveho filtru apod.
Je fakt ale ze jsem do zadnych piskoven ani kamenolomu NEJEZDIl, predesly nemecky majitel (firma co to mela na leasing od BMW) pusobil podle webu v oblasti optickych vlaken takze kamenolomy ani piskovny asi taky neprovozoval.......
hungar
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 11.01.2014 01:00

#10 Příspěvek od hungar »

no pokut tam nejsou špony, ale jen kovový prach, tak by to snad neměl být problém, protože prostě se tam otírá kov o kov, ale jakmile se objeví špony na magnetu - myslím, že tam nebyly - tak to snad je OK. Já mám převodovku na 535d a byl jsem tam letos v lednu a mám podobné kilometry i výsledky, u mě též olej spálený a smrděl. Po výměně převodovka řadí mnohem lépe a plynuleji, v podstatě vůbec nemá tendenci kopnout. další výměnu plánuji někde kolem 200-220 tkm. což bude tak za dva až tři roky, pokud to auto neprodám, ale mám najeto jen 165 tkm. a auto je v super stavu, navíc budu dávat nové letňáky, zimáky, přední brzdy včetně kotoučů, takže pokud se nic nepodělá, tak bych měl 100 tkm. najet bez nějakých zásadních investic, spíš více. v srpnu udělám palivový filtr, olej, oleják, vzducháč, přední brzdy a kola, zbytek snad je OK.
jinak díky za super článek, lidi na automaty kašlou, ale i tak vydrží běžně 250-400 tkm. a většinou co mi říkali v Pakře, tak odchází hydroměnič, který je do 40 tkm
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Giovany1971 »

Dyx píše:
Filozof píše:to ano ale on nepsal o velkých šponach jen prostě v oleji že má jisté procento železa a hliníku atd. Takže podle mě to bude v každé převodovce ...jde jen o to kolik.
Zda je to nějakej mikroskopickej otěr nebo jak. Nepsal přímo o šponach v převodovce. Ta muže klidně ještě sto tisic vydržet nebo i 200 pokud nemá nikde viditelné špony pohledem.
Věřím že v každé automatické převodovce i po 100tis km budou nějaké nálezy v oleji ikdyby mikroskopické tak se v laboratoři objeví tady to varování.
jde o to kolik toho bylo.


Samozrejme ze zadne okem viditelne spony tam NEBYLY. Prevodovka ZATIM stale radi "JEDNA BASEN"....otazka je ale jak dlouho jeste
V priloze jsem dal laboratorni mereni (spektralni analyzu jsem delal navic ze zvedavosti ta byla celkem zbytecna asi). jak podle vyhodnoceni samotne laboratore tak podle vyjadreni od laboratore nezavisleho specialisty na motorove oleje, tech kovovych oteru resp. necistot tam je PRILIS MOC. Navic kremik - prach muze pochazet z lamel ale muze pochazet i z pruduchu - vetrani prevodovky z duvodu spatneho pruduchoveho filtru apod.
Je fakt ale ze jsem do zadnych piskoven ani kamenolomu NEJEZDIl, predesly nemecky majitel (firma co to mela na leasing od BMW) pusobil podle webu v oblasti optickych vlaken takze kamenolomy ani piskovny asi taky neprovozoval.......


Ahoj...je pozoruhodné..a asi i zajmavé pro spoustu lidí jak jses pustil do tematu olej v AT.. Pro mne je to vše jen velmi ůsměvné..a zbytečně vynaložený čas a energie a o financích ani nehovořím.

15 let jezdím v automatech...celou dobu až na jednu vyjimku jsem si nechal olej měnit v tehdy nové fa Kaps Kojetín..asi i na tehdejší poměry odvedli slušnou praci....Ale jelikož mne tahle problematika zajmala...tak jsem se začal vzdělávat sám..jak tehdy jinak...musel jsem si měnit olej v AT sám..musel jsem zjistit jaký..olej..musel jsem zjistit postup..musel jsem improvizovat v mechanizmu plnění převodovky.

Můžu ti říct že mám najeto na 6HP-19..6HP24-26...nyní 28..Ve Volvech Aisiny...mraky km...Zastávám jeden názor jeli člověk trochu schopný ..má trochu výbavení a znalosti..nemusí utracet žádné velké peníze..prevod se dá odservisovat doma a to absolutně bez rizika...Vždy je v prevodu kovový otěr...je tam otěr z lamel...někdy bronz ...Koupíš li auto s mrtvou AT ..můžeš už jen jedno...pokud dostanu do ruk AT v o.k. stavu tak všechny převodovky s integrovaným filtrem..přikl..Volvo v-70,xc-60..xc-90..kia.sor..hyundai santa fe..atd....by měli zkrátit vym oleje na max-30 tis km...a to ještě dle zatížení prevodu.Převod s filtry ve spodu vany já osobně dělam pro sebe ve stejném intervalu..tj..35 tis...kamaradům doporučuji to samé..avšak max 50 tis... po tehle době vylívám z prevodovek opravdu čistý olej..Měl jsem na a-8 naj 360 tis km.. prevodovka puvodní radila absolutně top...a nejen tahle.

Nechci te nijak kritizovat..ale prijde mi to zbytečné... lidi by měli mít svuj rozum..a věci rešit realně...nemusíš chodit po laboratořich..pridávat externí filtry a prezentovat to zde pro většinu lidí neuchopitelným způsobem... raděj bys měl každému ríct at jde a mění olej v techto zkrácených intervalech a mají klid... To že nekdy odejde selenoid...či je opotřebený mechatronik...s tím nic nenadělaš...u některých prevodu...i veškerá peče.. z prevodu neudělá polykače km bez závad..prostě ošizené z výroby..ale dá se správnou péčí hodně prodloužit jeji život..Je pravda že ZF jsou hodně dobré.AT..ale za určitých okolností i GM tolik proklínaný a obávaný slouží věrně.

Co mne nadzvedlo ...je to že vy všichni teoretici co jste o AT a jejim provozovaní a servise jen četli a hleděli na videa...máte plnou hubu keců o tom že doma v garáži nejde udělat kvalitně oil servis..a vůbec veškerá peče o prevod..jsou to sračky..dělam to tolik let ..nejenom oil servis ale i opravy..a všechno jezdí...Je spoustu mechanikú co to umí..a dělají to dobře..Je pravda že je spoustu idiotů...co chcou jen vydělat a zkurví něco čemu vubec nerozumí..ale to je na jiné tema..

Co je nej problém jsou hydroměniče...u kterých se opravdu čeká až to nejede..ale nikdo ..nebo jen málo lidí jej nechá zrepasovat ještě v době kdy auto relativně nevykazuje anomalie..jezdí do poslední chvíle...ale nikdo neví že mnohen drív hydroměnič nežli vykazuje něj projevy poruchy páchá škodu na celé prevodovce...zase na jiné téma.

Přeji všem co umí a mají tu odvahu at si servis dělají doma sami..páč to neni žádné drama..a těm co nezbývá nic jineho než odstavit auto na parkovišti u fa- ktera to dělá profi..jen doufat že vše neni jen na papíře a ve faktůře...ale že je servis proveden tak pečlivě a úzkostlivě jak jsi jej provádíme my co jsme se to naučili jako samoukové..ve většině případů :wink:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#12 Příspěvek od Filozof »

35tis výměna oleje je už zase hadrcore brzo. Dle mě i plno lidí co mají za sebou i pul mega na automatu bohatě stačí těch 60tis km ale musí bejt měněn komplet celej olej v automatu.

Máš na to nějakej systém jak dostaneš všechno ven a čistej olej zase dovnitř?
Pokud jo a jde to v garáži tak proč ne. Ono defakto na tom nic není. Jen mašina natlačí novej olej a vytlačí starej a propláchne jej takže tam pak zustane jen novej čistej olej. Pak ta výměna po 35tis km pro toho co to má za pul roku či rok najeto a jezdí dlouhé trasy tak to je velice brzy a podle mě zbytečně.

To je jako měnit olej v motoru po 6tis km pro běžné smrtelníky. To mi přijde taky zbytečné. Ideál u benzínu je cca 10tis km.

Tak nám prozraď co máš za mašinu nebo nějakou pumpu ruční kterou to protáhneš komplet vše ?
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#13 Příspěvek od Dyx »

hungar píše:.... Já mám převodovku na 535d a byl jsem tam letos v lednu a mám podobné kilometry i výsledky, u mě též olej spálený a smrděl. Po výměně převodovka řadí mnohem lépe a plynuleji, v podstatě vůbec nemá tendenci kopnout. ....


Mel si podobne vysledky??? Tak sem prosim nahod vysledky laboratorni analyzy na srovnani at se muzeme podivat tak jako na ty moje, pokud je ale nemas tak prece nemuzes jen tak napsat zes mel podobny vysledky. Mimochodem novy nepouzity olej smrdel 10x vic nez ten pouzity cerny
hungar
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 11.01.2014 01:00

#14 Příspěvek od hungar »

měl jsem zhruba to stejné jako ty, výsledky jsem myslel stav oleje, a filtru atd. nedělal jsem laboratoř. sorry za nepřesné vyjádření. ten starý olej smrděl hodně spáleně
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#15 Příspěvek od Dyx »

hungar píše:měl jsem zhruba to stejné jako ty, výsledky jsem myslel stav oleje, a filtru atd. nedělal jsem laboratoř. sorry za nepřesné vyjádření. ten starý olej smrděl hodně spáleně


nojo ovsem podle pohledu a "smradu" nepoznas vubec nic.. tak proto mne to zmatlo kdyz si psal zes to mel stejne :-))
Odpovědět