Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupě ojetiny F11-benzin VS diesel ???

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#61 Příspěvek od JaraX »

Hanz píše:Audi je proste nalestena technologicka bida s dobrym marketingem, ktery dokaze lidem vsugerovat predstavy viz výše... obycejne lepsi auto vydavane za hi-end, cutting edge, master piece, tech art a pod :-)
rozeber si nekdy Audi a Bmw stejne rady a budes prekvapen, jak rozdilny pristup tam je... Audi se snazi schovat krytku krytky, design znacne prevysuje funkci... pak se s tim svezes a zjistis, proc je Bmw auto pro ridice a Audi pro 4% (za predpokladu, ze na to maji)... a ano, existuji vyjimky, ale je jich tak malo, ze si staci zapamatovat predchozi hlasku :-)
za me ma Audi pouze dobrou antikoro a ve sve dobe uvedlo 4x4 pro sirokou auto verejnost...
¨

pod to bych se podepsal
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#62 Příspěvek od kurevtor »

MastaAuflauf píše:
kurevtor píše:Že by tě A7 nemohla ohromit výbavou a pohodlím a jízdou si fakt nemyslim. V A7 samozřejmě lze mít výbavu aut pro velký holky (resp. bez toho to nekupuj!!) - odfuky sedaček, softclose, alcantra, kamery atd., navíc A7 má regulaci tuhosti podvozku a regulaci výšky podvozku a kdo jezdí s audinama ví, že se s nima jezdí skvěle, to dynamický servořízení je prostě skvělý a na vzduchu jsou opravdu hodně pohodlný. Pár audin jsem v ruce měl a musim říct, že obyčejná A6 C6 se vzduchovym podvozkem je stejně komfortní jako E65 s DD a EDC. Jasně, v zatáčkách na tom s nedotáčivostí asi nebude tak dobře jako BMW, ale i tak budeš spokojenej.
Rozhodně ale nebudeš spokojenej se servisem :lol: Připrav se na nechutný výše faktur ze servisu a pokud budeš řešit nějakej nepříjemnější problém tak sehnat někoho kdo tomu skutečně rozumí nebude snadné. Navíc u A7 s mnoha opravami prostě musíš do autorizovanýho servisu (tzn. zaplatíš víc a ještě to pravděpodobně poserou).
Každopádně 3.0TDI není podle mě lepší volbou než 3.0TSFI. Navíc TDI nemají rozvody v řetězu, ne?


s jakými opravami musím do autorizovaného servisu? toho bych se popravdě celkem bál.

no u těch rozvodů popravdě nevím, ale našel jsem na netu tohle, tak asi jsoi řetězové?

http://www.autokseft.cz/Nahradni-dily/A ... 304_100313

někde jsem četl, že ten 2.8FSI spíš nebrat, je to jen 150kW, ty osobně máš nějakou zkušenost s tím benzínem 3.0 TFSI?


ano, obava je na místě. Za dobrý den tam s A7 necháš asi tak 1200 s DPH a pak to jede... A7 je v podstatě A8 "coupe" takže očekávaj nejvyšší sazbu za hodinu práce - jako má A8 a Q7. Nejhorší je, že za ty prachy to často spíš dojebou..
2.8 určitě nebrat, jak jsem psal - dělá se jen v kombinaci s multitronicem a ten bych na víc jak 100kw raději nebral. 3.0TFSI je co jsem tak slyšel celkem OK motor, s těmi rozvody v řetězu jsem si celkem jistej. Navíc ten třílitr má dost potenciál a za pár peněz z toho jde vymáčknout ještě víc než na kolik je sériově seřízenej.
Buď rozumnej - pokud si koupíš A7 3.0TDI s tím požadovaným nájezdem 100-125 tisíc km tak si akorát koupíš auto zralý na nový vstřiky, rozvody, pumpu atd. A pochybuju, že tohle bude za pětimístnou částku :-)

A s čím vším do servisu? Se vším, kde je potřeba diagnostika, takže se vším. Před pár lety mi týpek s A8 vyprávěl jak se musí každá vyměněná řídící jednotka aktivovat v aut. servisu pomocí online centrály v DE. Aby se např. ukradený auta nemohly rozprodat na díly... Nepamatuju si jak se ten systém jmenuje a nevím jak to skutečně funguje, ale pochybuju, že by ten systém neměla A7. Takže se vším hezky do salonu, takže ve finále budeš z autorizovanýho servisu znechucenej a zoufalej takže budeš uhánět Lumpiqa a podobný lidi z audiklubu, který mají audiny v malíčku a to tě bude stresovat ještě víc :-D

Myslím, že u A7 je 3.0TFSI jasná volba, protože to nebude žrát o moc víc než TDI...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#63 Příspěvek od pavproch »

3.0TFSI a nebude žrát? si děláš kozy....

kdysik na AF.cz byl test A5 3.0TSFI a při ostřejší jízdě si bez rozpaků řekla o třicet až pade na sto!
thomas
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: pon 21.11.2005 01:00

#64 Příspěvek od thomas »

jen přispěji do diskuze ohledně nákladů na palivo benzín/nafta.

minulý rok jsem po dlouhém hledání zakoupil pro manželku X1, 2011, R6 benzín, X-drive, automat. Benzíny jsou na vymření, bohužel..
Ve městě jezdí "dle dotankování" za cca 18 litrů. Palubák neřeším, ten Ti nikdy tolik neukáže. Mimo město to letí strmě dolů, dá se jet na delší cestu i okolo 10-11litrů. Podotýkám, auto najeto 70tis km, bez jediné chyby. Kamarád má stejné auto, plus mínus stejná spotřeba. Neočekával bych tedy, že F10 s atmosférou bude na tom lépe, to aby jsi nebyl překvapen..
Na druhou stranu, při tom nájezdu a charakteru provozu si myslím že je to lepší volba než nafta a navíc to v zimě ihned topí.
Musíš si asi sám odpovědět jestli se Ti chce každých 300-400km tankovat a "věřit že se to vyplatí" oproti naftě...
Reálně asi ne.... Ale i přes to jsem to koupil.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#65 Příspěvek od Filozof »

To mě tedy překvapuje. Jakej benzínovej motor to je ?

stará 540i žere 18L po městě a to je V8 v benzínu.
U R6 benzínu stará M52 2,8 jezdí kolem 13-14l
dálky 9l

Kolik si vezme novej benzín když 2,5-3litr v R6 má psáno daleko méně jako staré motory ?

Žeby automat a xdrive to tak zvedli ? -Možné je cokoliv ale 18L mi přijde hodně na nové motory v benzínu.

tady jsou zajimavější čísla...
http://www.spritmonitor.de/de/detailans ... tml?page=2

nebo zde více městský provoz 530i

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/689913.html
Pepeo
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pát 17.07.2015 00:00

#66 Příspěvek od Pepeo »

Mám dojem že 6válec se dával to samý co do F10 528=190kw.Kolega z práce má ten samý v X3 F25 a jezdí kombinace 9,8 město/mimo město
magisterr
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 25.12.2014 01:00
Bydliště: Zlín

#67 Příspěvek od magisterr »

Těch 18l se mi taky zdá nějak moc. Za toto jezdím s S6 5.2V10 kombinovanou.
Paní s tím asi jezdí od semaforu k semaforu s plynem na podlaze...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#68 Příspěvek od pavproch »

mám ve služebáku (330ix) N53 200kW a ani při bruntální jízdě po okreskách sem se ešče nedostal přes 16 (a to je jízda redline/brzdy/redline rychlostma za který by mi navždy vzali řidičák)

a v m4Zlikovi N52 (190kW), se kterým se ani zaboha při stejné "okruhové" jízdě po veřejné komunikaci nedostanu přes 15 (Z4 je výrazně lehčí než 330ix -asi o tři metráky)

Takže za 18 jedině snad na okruhu
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#69 Příspěvek od e155 »

Manželky obecně dovedou se spotřebou zamávat... Těm 18ti bych se asi ani nedivil...
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#70 Příspěvek od TANN3R »

Hlavně není město jako město.. Poskakování po centru Prahy ve špičce je to nejhorší, co se spotřeby týká. To už je totiž i nesmysl počítat spotřebu na km, spíš motohodiny :D . V tomhle režimu i E46 320d jezdí za 11l/100km

Filozof:

"Moderní" benzíny jsou úspornější jen papírově, ve skutečnosti je to spíš naopak. A Xdrive s automatem spotřebu ženou do nesmyslně vysokých čísel, hlavně tedy ten Xdrive.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#71 Příspěvek od pavproch »

@tanner: nemáš ažtakúplně pravdu... jak píšu výše, mám doma v garáži N52 v "lehké" Z4 a N53 v "těžké" 330ix.... na stejné trase se stejným - dynamickým, tj nadlimitním - jízdním nasazením (stejný jízdní čas) obě auta vezmou prakticky stejně - čili modernější (a výkonnější) přímovstřik N53 je výrazně, výrazně úspornější než starší nepřímovstřik N52

ovšem v kultuře (zvukové) volnoběhu je to přesně naopak: N52 je šepot květin, N53 je TDI pumpedýze
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#72 Příspěvek od JaraX »

no já teda nevím, ale mě teda ty Nkovy 6válce moc usporny nepřijdou, i přesto že mají valvetronic tak mi motory M52 přijdou uspornější. (krom dvoulitru),
"usporny" jsou až turba,
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#73 Příspěvek od Teddy »

Nevim čemu se divíte? Když nebudete motor v zácpách chcípat, tak si dokážu představit i násobně vyšší spotřebu. V Praze jsou úseky, který je lepší chodit pěšky, protože je to rychlejší. Taky může někdo jezdit 3x za den do krámu ve vedlejší ulici. :) To se ale bavíme o extrémech.

Na druhou stranu tam píše, že to kupoval před rokem a teď že má najeto 70 tis. Jestli to kupovali nový, tak nevěřim, že je reálný naskákat po Praze se spotřebou 18 litrů 70 tis. za rok.

P.S. a už jsme zase u tý spotřeby. :D
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#74 Příspěvek od vita11 Moderátor »

pavproch píše:mám ve služebáku (330ix) N53 200kW a ani při bruntální jízdě po okreskách sem se ešče nedostal přes 16 (a to je jízda redline/brzdy/redline rychlostma za který by mi navždy vzali řidičák)

a v m4Zlikovi N52 (190kW), se kterým se ani zaboha při stejné "okruhové" jízdě po veřejné komunikaci nedostanu přes 15 (Z4 je výrazně lehčí než 330ix -asi o tři metráky)

Takže za 18 jedině snad na okruhu


Já se při kudle na okresce dostal přes 19 :D Chtěl jsem změřit i na okruhu v Mýtě, ale zapomněl jsem na to ... vzpomněl jsem si až při odjezdu
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
thomas
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: pon 21.11.2005 01:00

#75 Příspěvek od thomas »

tak nějak popořadě:

to Filozof:
kolik žere stará V8 netuším, píšu reálné zkušenosti, je potřeba si uvědomit že X1 váží 1700kg + automat + X-drive - normální svižné ježdění, žádný klobouk

to Pepeo:
motor N52

to Magister:
jezdí s tím tak nějak normálně, klasické město, nastartuš studený auto, ujedeš 2km, vypneš, nastartuješ, ujedeš 5km atd...
já v obdobném provozu s 535d jsem tak za 13-14litrů

to Pavroch:
mimo město jsem psal že to letí strmě dolů, nejhorší jsou ty rozjezdy. na těch 16litrů se s X1 mimo město snad ani nejde dostat, 10 litrů nesmyslná eko jízda, 11 litrů normálně, 12 litrů svižně

to TANN3R
úplně přesně

to Tedyy:
koupeno jako tříleté auto, aktuálně najeto něco přes 70tis

každopádně náklady na palivo jsou jedna věc, další věc je servis, osobně si myslím že nafta bude v případě F10 a tomto stáří/nájezdu celkově levnější, jinak se to může jevit v době až bude mít 300tis najeto, pak už může být benzín celkově levnější. Nicméně to už současného majitele nebude trápit.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#76 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

To je pak jasný, úplně studenej motor žere po startu 18l jako každej jinej. A jestli máš město přejetý za 3minuty tak se spotřebě nedivím. Tam se jezdí pořád po studenu. To už vyvstává otázka jestli není lepší jezdit na kole.
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#77 Příspěvek od kurevtor »

pavproch píše:3.0TFSI a nebude žrát? si děláš kozy....

kdysik na AF.cz byl test A5 3.0TSFI a při ostřejší jízdě si bez rozpaků řekla o třicet až pade na sto!


Ne nedělám si kozy :roll: Nebo ti snad kombinovaná spotřeba 10-11 litrů na sto připadá moc? S tím 3.0TDI by jezdil za 9-10 takže je to jedno.

A co se týče těch 18 litrů u X1... Upřímně, moc tomu nevěřím. Leda, že by něco nebylo technicky v pořádku. Jezdím v 745i - tzn. těžší auto s ještě větším objemem (i když bez xdrive), jezdím 80% po Praze, můj styl jízdy je co se týče spotřeby to nejhorší a dostat se na 18l není úplně snadný. Jasně, když to člověk vynuluje a jede se studeným motorem tak má průměrnou 39.5 litrů jenže pak to začne padat. Ne vždy je Praha zacpaná + nelze jezdit neustále pilu takže i když se pak jede svižně tak okamžitá spotřeba je kolem 15 litrů a na 15-17 se pak většinou ustálí i dlouhodobá. Pak ale člověk projede dálnici a okresky a jde to ještě níž...
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#78 Příspěvek od Teddy »

3.0TDI měl kolega ve služební Q5. Občas jsem si ho půjčoval, když jsem potřeboval vytáhnout loď. Těch 10 to nebralo ani se zapřaženou lodí. Podle controllingu to bralo 6-7 litrů nafty (podle zůstatků v nádrži a skladbě jízd - měsíční kumulace). Cestování po dálnici IT - A + v týdnu pojížděžky po Salzburgu. Nikdo z nás ty auta nešetřil.
Takže jestli to někomu bralo 9 - 10, tak jezdí jen město, nebo ti kecal. :)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#79 Příspěvek od pavproch »

jakých 10-11 u 3.0TFSI?!?!

Walter Kraft v testu S4 3.0TFSI na AF.cz píše:Přepsat dějiny se Audi nepodařilo a motor je při obvyklém využití docela otesánek. Nejnižší zjištěná spotřeba je ovšem impozantní, při maximálně úsporné mimoměstské jízdě zvládne motor hnát S4 vpřed jen za 6,4 litru Naturalu 95 na sto kilometrů. Musíte se ale držet totálně zkrátka, běda tomu, kdo by snad jen jednou rychle předjel. Při rychlejší, nebo jen trochu aktivnější jízdě letí spotřeba paliva dramaticky vzhůru a už při docela klidné, ale svižné jízdě, při níž budete častěji předjíždět pomalejší auta, se se spotřebou těžko dostanete pod „patnáct na sto”. Jakmile si začnete užívat chuti motoru do života, připravte se na dvacet a více a pokud si S4 střihnete nějakou rychlostní zkoušku, bude na displeji průměrné spotřeby svítit hodnota daleko za třicetilitrovou hranicí.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#80 Příspěvek od vita11 Moderátor »

z čehoš vyplývá, že i za 10-11 se s tím dá jezdit
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Odpovědět