Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Alternátor...

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od mkalous »

Zdravím, včera po příjezdu domu,klidném zaparkování, naobědvánís e a při dalším odjezdu čekal šok... Auto nenastartovalo. Prázdná baterka, takže jsem domu dojel jen na baterii. Při startu se nerozsvítila kontrolka dobíjení. A tos největší pravděpodobností ani při odjezdu z práce :-(, jen jsem si toho v tom slunečním světle nevšiml :-)
Takže....Rychle vyndat alternátor z motorového prostru, odvést ho "podautem" na rozebrání a výměnu.....byl tam letovaný jeden konektor a kotva naprosto v háji včetně uhlíků. TAkže vyměněno, složeno ze dvou alternátorů jeden, dnes vráceno do auta....a kontrolka dobíjení při startu stále nesvítí.
Kde může být asi jiná chyba? Po obědě jdu trocha dobít baterku, měřákem zjistit, zda z alternáru vůbec něco jde (na konektorech) a pokud ano.... kde může být jiný problém, please :-( Mě nic nenapadá...

Díky
(e34,525TDs)
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#2 Příspěvek od tds »

měnil jsi a kontroloval i regulátor?je přímo v altíku asi bude k.o.většinou odejde i s uhlíkama,co žárovka?buzení alternátoru jde myslím i přez ni,takže musí být v pořádku jinak to nedobíjí.
Demostenes
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Demostenes »

Zkontroluj stav uhliku a budicich krouzku. Pak ho zapoj a zmer, kolik dava. Napeti by melo byt naprosto stabilni, i kdyz treba zapnes svetla, nebo hodne zvysis otacky. Kazdopadne mereni neni uplna jistota, uz na dvou autech se mi stalo, ze podle zmereni to vypadalo OK, ale stejne to nedobijelo, resp chvilo ano, chvili ne. Dost casto byvaji prorazene diody na regulaci, pripadne cela ta elektronika je dost jeta, takze se musi vymenit i ta.
Byt tebou, tak to neresim a dam alt na repasi a mas pokoj. Kompletni repase altu (elektronika, loziska, uhliky, budici krouzky apod) vyjde na 2-3k, takze nic desnyho a mas pak jistotu, ze bude dalsich 150k km OK.
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od mkalous »

TAkže...zapojeno, změřeno na autě... při volnoběhu dává na budícím konektoru 8V, na tom hlavním kabelu přímo na alternátoru dává 12,08V.


Dokáže mi někdo poradit, jak udělat test budíku a přístrojovky...abych zjistil, jetsli kontrolka dobíjení svítí, nebo je KO a je na výměnu. Nějak si ten test nepamatuju :-(
Demostenes
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Demostenes »

12,08 mi prijde malo. Melo by tam byt 13, u nekterych aut i 14.
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#6 Příspěvek od tds »

Demostenes píše:12,08 mi prijde malo. Melo by tam byt 13, u nekterych aut i 14.

13,8V stabilně při zapnutém ventilátoru na m,ax.
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od mkalous »

takže, včera jsem se v tom trochu šťoural....ZAžehnutí, start.volnoběh...alternátor dává 12,08 a neco kolem 8 na budícím drátu. Šlápnout trochu na plyn, rázem dává alternátor 13,8-14 a drží stále.... Jenže, nerozsvítí se kontrolka dobíjení...ani při startu, ani během běhu motoru....takže jsem zjistil, že budící kabel z alternátoru jde přímo do 30A relé u řídící jednotky...a odtud nevím......rozebral jsem přístrojovku a ejhle. když dám žhavit, kontrolka dobíjení se rozsvítí...teda rozsvítí.... drátek v žárovce se rozžehne, jde do něj jen 2,11 V a svítí (respektive lehce žhne celou dobu)....to znamená, že jakoby signalizuje, že nedobíjí.....
a ted, kde je vada?
alternátor jde ještě jednou ven, celej rozebrat a mrknout na diodovej mustek, co je špatně :-(
kolik by měl dávat ten budící proud? Taky 12V???

nějaké jiné nápady?
Demostenes
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Demostenes »

mkalous píše:t...alternátor dává 12,08 a neco kolem 8 na budícím drátu. Šlápnout trochu na plyn, rázem dává alternátor 13,8-14 a drží stále.... ?


Alternator MUSI davat porad stejne napeti, bez ohledu na otacky motoru. Byva to zpravidla 14V u novejsich aut. A musi drzet presne na desetinku, zadne kolisani. Tohle je imho uplne jasny ukazatel toho, ze je tam neco v haji, zrejme elektronika, mozna jsou jete budici krouzky. Dej ho na repasi.
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Pivson »

jj jak psáno, konkrátní poznatek ti neřeknu
Ale mě taky odešel

Upřímě než to dávat dohromady a nebo nějákej jetej, vzal jsem rači peníze a díky slevě dostal za pěknou cenu komplet repas (zustal pouze obal) a byl klid se vším
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od mkalous »

jj, už je taky klídek....
Zrepasováno a je pokoj :-)
jfrlbc
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: pon 03.12.2007 01:00
Bydliště: Liberec

#11 Příspěvek od jfrlbc »

Ahoj, ja mam repasovany alternator, odzkouseny "na stolici", nicmene po namontovani zpet opet sviti dobijeni. Takze sel alternator zase ven, zpet tam kde byl repasovan, opet premeren, ze je ok. Repasovali tedy jen uhliky aniz bych se je o to prosil, regulator menen nebyl nicmene 2x mereno a 2x ok, videl sem vystup 14,25 na vlastni oci. Po namontovani zpet se to chova tak, ze pokud je auto uplne studene, tak na par vterin to dle budiku dobiji, po nekolika vterinach to na volnoveh prestane dobijet, kotnrolka sviti, po zvednuti otacek opet zhasne a po dalsi chvili uz sviti trvale dobijeni. Odkaz na video: https://www.youtube.com/watch?v=H8zTVb6uTp0

Nemel byste nekdo tip, na co se zamerit? Na jednom z tech dvou kabelu je jen 10,5V zatimco jinde namerin 12V ... Cetl sem ze rozdil by nemel vyt vetsi nez 0,5V.... Takze nejakej spatnej kontakt nekde? Kterej funguje kdyz je to studeny par vterin, pak se zahreje a vznikne odpor, kterej snizi napeti na tom kabilku na 10,5V namisto 12? Diky moc za reakcni, uz ted to stalo dost penez za neustale sundavani a nandavani alternatoru ... Diky
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#12 Příspěvek od Teddy »

Timhle jsem si prošel taky. Byla to špatná kostra u baterie. Nicméně si projdi všechny kontakty směrem k alternátoru.
jfrlbc
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: pon 03.12.2007 01:00
Bydliště: Liberec

#13 Příspěvek od jfrlbc »

Teddy píše:Timhle jsem si prošel taky. Byla to špatná kostra u baterie. Nicméně si projdi všechny kontakty směrem k alternátoru.
u mě vyřešeno, bohužel to byl ten repasovany alternator, který na autě vlastně fungoval jen pár prvních minut, a následně jen když bylo auto úplně studený - poučení, nespoléhat na to, že když to někdo zrepasuje, tak je to na 100% funkční, viz. moje předchozí příspěvky). Po rozebrání prý špatný rotor či co. Oprava toho repasovaného altíku nerentabilní, takže sem tam dal nový a snad vydrží, každopádně auto už dobíjí. Ještě jeden dotaz mám. S novým altíkem mi to na budíkách pod funkcí 19/9 ukazuje cca 14,0V ... Tak si říkám, jestli se teprve dobíjí vybitější baterie a díky tomu to je nižší, neboť bych očekával 14.2V ze namerim u novýho altíku ...
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#14 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

a zkousel jsi napeti merit voltmetrem? me palubak ukazuje (trvale od doby co mam auto) mezi 13,8-13,4 a baterka je bezproblemu dobita...
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Vloni jsem nechal repasovat alternátor, byly "projeté" = příliš opotřebené, sběrací kroužky od uhlíků. Vydrželo to po opravě několik tisíc km, zjistil jsem to až při výpadcích radio-navigace Becker Cascade. V palubní síti bylo 16,5V napětí, byla vyhřátá-vyteklá izolace kroužku na hřídeli, kroužek byl na volno.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor...

#16 Příspěvek od mika_hakkinen »

Ahoj,
e39 m57 530d kombik.
neresil nekdo situaci, kdy uplne novy alternator Valeo. Dava na baterce pouze presne 14V. Misto 14,4V co by melo byt? Na palubce ukazuje 13,7V. Obcas napeti zakolisa!
Prvne jsem si rikal, ze asi kosta. U baterky v pohode. Ale ukostreni motoru se mi moc nezda. Kde to ma presne byt? kde to hledat pod turbem? Protoze moje ukostreni nevypada jako originalni. Ale spojeni motoru a karoserie je v poradku, ale neni orig. Dale jsem prosel ukostreni ridicich jednotek u motoru, taky to vypada v poradku.
Diag bez chyby. Ted jak je chladno, neni to ono :( Jinak baterku jsem vymenil z jineho auta a chovani stejne. Max 14V. S puvodnim alternatorem bylo 14,4V na baterce. Puvodni uz byl moc opotrebovany, ze by se repas nevyplatil, taky to byl Valeo.

Podle ETK mam presne koupeny tento http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id ... 2317792093
H.
PetoK
Registrovaný
Příspěvky: 987
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: Alternátor...

#17 Příspěvek od PetoK »

Zmeraj ubytok napetia na tom kabli... medzi kasnou a telesom motora... ak tam nie je par mV, kabel je zly...
krtek
Registrovaný
Příspěvky: 363
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Ostrov near Karlovy Vary

Re: Alternátor...

#18 Příspěvek od krtek »

Trošku se sem přimotám do tohoto tématu. Dnes jsem přivezl auto ze servisu - ze dne na den jsem nenastartoval - baterie k.o. Baterka nabitá a když jsem jel, tak za jízdy šly špatně stěrače - strašně pomalu jako kdyby auto nedobíjelo. V servise zrepasovali altík, odzkoušeno na stolici kde dával prý 15V potom v autě ze začátku 14 až 14,4....Vyměněn regulátor alternátoru + drážkovej řemen i s kladkou. Odjedu od servisu, po cestě opět stěrače pomalu, jako kdyby auto nedobíjelo a doma jsem opět nenastartoval. Zítra to jde na reklamaci do servisu, ale netuší, co to může dělat ? E60 520 benzín 2005, voda pod rezervou neni, kabely přelámaný nejsou, IBS nevím... ?odpojit ? baterka 2,5 roku stará - pravda, nebyla zaregistrována...dnes dána jiná baterka z jiného vozu, auto jede a opět jdou pomalu stěrače jako kdyby to nedobíjelo....už jsem z toho k.o. ...
krtek
Registrovaný
Příspěvky: 363
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Ostrov near Karlovy Vary

Re: Alternátor...

#19 Příspěvek od krtek »

Panečku...nečekal jsem tolik odpovědí ;-) Když jsem měl E36 a napsal jsem problém, tak do večera mi odpovědělo tolik lidí, že jsem to druhý den opravil...a s E60 už přeci spousta lidí tuto věc s elektrikou řešila a nikdo nic...v servise si myslí, že si z nich dělám srandu...
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

Re: Alternátor...

#20 Příspěvek od ACDC »

Nojo, E60. A co palubák ukazuje? Kolik V?
Odpovědět