Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 530iA - svítící ABS/nefungující rychloměr/DISA

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Luke39
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: ned 26.04.2015 00:00

#1 Příspěvek od Luke39 »

Zdravím,

už jsem toho přečetl o tomto problému dost i na zahraničních fórech. Svítící kontrolka ABS, ASC, neukazující rychloměr. Scanner píše LZ snímač, vyměnil jsem, bez změny. Není to však originál BMW, ale Hella/Siemens, má trošku jiný kabel, ale tělo snímače i konektor jsou stejné. Může být problém i v tomto neoriginál, i když značkovém snímači, nebo mám automaticky kupovat jednotku? ( mám 0 265 223 001 ). Občas se mi podaří chybu smazat a třeba půl dne jezdit bez ní, ale většinou se to pak vždycky rožne. Tempomat mi funguje vždy, to je věc, která mi na tom nesedí a kvůli které se ptám zde.

Díky za rady
assassin_89
Registrovaný
Příspěvky: 190
Registrován: pon 18.03.2013 01:00

#2 Příspěvek od assassin_89 »

zkousel jsi prohodit na cidlo jine kolo ???
Luke39
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: ned 26.04.2015 00:00

#3 Příspěvek od Luke39 »

Myslíš třeba PZ čidlo namontovat na levou stranu? Nezkoušel. Teď jsem proměřoval kabeláž od konektoru jednotky ke snímači - OK oba dráty. Po složení ABS opět nesvítí a je funkční i bez mazání chyby...
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#4 Příspěvek od Angelos »

Tipuju na špatnou jednotku, ale můžeš to ověřit návodem od Falcona: "Jestli je to v jednotce nebo čidlech poznáš lehce - v situaci, kdy svítí kontrolky, odpoj konektor ŘJ a multimetrem v režimu diodový test změř hodnoty mezi piny ŘJ čísla 12+28, 13+29, 30+31 a 15+16. Jsou očíslované přímo na plastu kolem pinů, posviť si tam. Pokud na některé dvojici nenaměříš nic, rovnou mi to pošli a ušetři za zbytečnou výměnu čidel"
Luke39
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: ned 26.04.2015 00:00

#5 Příspěvek od Luke39 »

To jsou, pokud vím, kabely vedoucí ke snímačům. Měřil jsem jen 29+13 - LZ a to navíc jen na průchodnost kabelů, k zadnímu konektoru, což bylo OK. Další poznatek, každý ráno, tedy když je v motoráku chladno. vše funguje. Až jakmile se motor a jednotka ohřeje, já vypnu a znovu zapnu klíček, kontrolky se rozsvítí. Podle mě jednotka KO, jen bych to teda chtěl mít potvrzený. Navíc byla už určitě měněná, nesedí mi to číslo na hliníkovém dílu a na nálepce.
ardo
Registrovaný
Příspěvky: 1115
Registrován: úte 30.11.2004 01:00
Bydliště: praha zapad

#6 Příspěvek od ardo »

z 99% jednotka KO
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#7 Příspěvek od e155 »

Hlavně pokud je to jednotka, tak nekupuj jetou. Já jsem to udělal, vydrźela půl roku, pak šla na repas. Děláno členem airbone, zatím bez problémů - cca 2 roky.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#8 Příspěvek od Birkoff »

Mám naprosto shodnou zkušenost. Ráno (řádně vychlazená) fungovala jednotka normálně třeba i 20km. Odpoledne vždy hned chyba. Tak šla na repas zdejšímu členu Falkonovi.
Uživatelský avatar
Falcon
Registrovaný
Příspěvky: 740
Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Falcon »

A také byla kompletně vyléčena a s 2-letou zárukou poslána zpět domů :)
E38 730dA Orientblau mit LED Ambient Pornlichtpaket
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
Luke39
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: ned 26.04.2015 00:00

#10 Příspěvek od Luke39 »

Abych nezakláda další téma, vložím další dotaz ještě sem. Týka se disa klapky na mém M54B30. Po startu motoru a na volnoběh občas cítím mírné škubání, jako první jsem měnil svíčky, což nepomohlo, ale začal jsem zjišťovat přisávání vzduchu právě v okolí této klapky. Dnes jsem ji vyndal a na tom ovládacím mezikusu úplně chybí šestihran na konci, což způsobovalo to syčení. Už je i docela vyglajdaný uložení čepu na druhé straně. Klapka samotná je ok, ale to je mi k ničemu. Našel jsem tuto opravnou sadu: http://www.sbazar.cz/w1tt/detail/105750 ... isa-klapky

Má s tím někdo zkušenost?

Díky
Odpovědět