Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 540iA za studena špatný start + nově chcípe i za tepla

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#1 Příspěvek od rades »

Zdrar klubáci. Má e39 540iA jak začala ranní zima,tak začala špatně chytat. Jakmile ráno poprvé nastartuju,začne motor tarokovat a hned chcipne,pak opakuji znovu a cca na poctvrte nastartuju,ale musím hned držet plyn,abych to trošku zahřál a jak to trošku zahřeju,tak se s cukáním rozjedu a jak už jsem rozjetý a auto se zahřeje na provozní teplotu,tak pak už je vše naprosto normální,motor má hladký chod a po celý den,ikdyž auto vychladne,tak je vše v pohodě,auto chytá bez problémů a chod hladký. Vše se opakuje až zase další ráno když auto stojí přes noc. Poraďte prosím,čím by to mohlo být.Díky předem.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#2 Příspěvek od TANN3R »

Membrána vzadu na sání tohle umí..
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od Quido »

Nejezdíš na LPG?
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#4 Příspěvek od rades »

Ano,jezdím na LPG už zhruba 210tis KM a nikdy nebyl problém
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#5 Příspěvek od TANN3R »

Tak zkus najet 100km jen na benzín a uvidíš druhý den, když to nepomůže tak membrána. Klidně už můžeš mít lpg vstřiky mimo a pak to rozhodí adaptace, takže to nechce startovat na benzín.
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#6 Příspěvek od rades »

Jojo,na benin uz jsem to takhle zkousel cca 200km a rano to stejny.Ta membrana by nemusel bejt spatnej napad. Jeste me napadlo cidlo vacky? Jinak vaha je vymenena,ta by to bejt nemela.
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#7 Příspěvek od hadice »

..měl jsem tk stejný u 740i. ..ráno katastrofe....byla to ta membrana vzadu v sání...
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#8 Příspěvek od Quido »

Jestli membrána nebo rozhozené adaptace (z jakéhokoliv důvodu) by ukázalo smazání adaptací, trochu najet na benzín a ráno se uvidí..

Jinak po takovým nájezdu na LPG by to chtělo zrepasovat a zkalibrovat LPG vstřiky, mít najeté benzíné adaptace a perfektně nastavit plyn, aby benzínová jednotka nedělala rozdíl mezi benzínem a plynem.

Já osobně mám zkušenosti, že LPG vstřiky vydrží tak 40.000 km
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#9 Příspěvek od TANN3R »

Quido píše: Já osobně mám zkušenosti, že LPG vstřiky vydrží tak 40.000 km
Tak to ti někdo nastavil přepínání no moc nízkou teplotu a šel ti do vstřiků i ještě kapalný plyn. 40tis je hodně málo..
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od Quido »

jj, máš pravdu, v létě jsem nastavil 20, což bohatě stačilo (v LPG mám nastavenou korekci na teplotu plynu), ale párkrát se mně stalo, že když už bylo venku >20 a nastartoval jsem, tak to za chvilku přeplo na plyn, ale asi jak tam dotekla voda z motoru, tak to nestačilo.. Mně to nevadí, protože repasi osmi LPG vstřiků mám hotovou tak za 15 min.

Kolik na LPG vstřiky nalítáš ty?
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#11 Příspěvek od rades »

Kluci,jste mi ochotni a schopni to nějak zdiagnostikovat a pripadne vstriki nastavit?
Jsem z moravy,ale nebyl by problem kamkoliv zajet
Diky moc za pripadnou pomoc.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#12 Příspěvek od TANN3R »

Quido píše: Kolik na LPG vstřiky nalítáš ty?
Naposled sem měl plyn v E39 540i a systém tartariny, na jedny vstřiky něco kolem 100tis km a pak výměna všech osmi za asi 8 tis Kč (výrobce už si nepamatuji). Zlatej Stag, Magic atd. s cenou vstřiků.


Rades:

Jak sem psal, pokud najezdíš v kuse třeba 100km na benzín, vůbec nepřepneš na lpg a stejně druhý den máš se studeným startem problém, musíš hledat jinde než v plynu.. Podle popisu to prostě sedí na tu membránu, případně trubku odvětrání pod sáním, ale to je stejně nejlepší měnit najednou.
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#13 Příspěvek od rades »

Ok,pořeším tu membránu a uvidime,ale stejně by ty vstřiky asi chtělo repasnout,nebo v nejhoršim vyměnit,protože na nich mám najeto kolem 230tis.
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#14 Příspěvek od hadice »

..měl jsem tk stejný u 740i. ..ráno katastrofe....byla to ta membrana vzadu v sání...
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#15 Příspěvek od rades »

tak membrána objednána od meyle,cena s poštovným 990kč.V pondělí namontuju a posléze dám vědět,zda to bylo tím.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#16 Příspěvek od Jaris330D »

Ahoj, trpi stejnym probleme i 745tka? Je tam taky membrana?
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#17 Příspěvek od Teddy »

rades píše:tak membrána objednána od meyle,cena s poštovným 990kč.V pondělí namontuju a posléze dám vědět,zda to bylo tím.
jestli bude ta membrána ve stejný kvalitě, jako ostatní díly meyle, tak jí rovnou zahoď. ušetříš si čas a peníze.
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#18 Příspěvek od rades »

Teddy píše:
rades píše:tak membrána objednána od meyle,cena s poštovným 990kč.V pondělí namontuju a posléze dám vědět,zda to bylo tím.
jestli bude ta membrána ve stejný kvalitě, jako ostatní díly meyle, tak jí rovnou zahoď. ušetříš si čas a peníze.
Objednáno na základě zkušeností od člověka,který ji dával a je v pohodě.
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#19 Příspěvek od rades »

Tak dnes se přidala další závada a to když jsem jel a auto už bylo zahřáté a vše jelo jak má,tak najednou při dojetí na křižovatku auto chcíplo.po nastartování znovu,po dalším jsem se rozjel a pak už to dělalo pokaždé když jsem odstavil plyn i za jízdy a BC nahlásilo Engine feilsave prog. Tak sem pod plynem a na ruční řazení(abych auto držel pod otáčkama) dokodrcal domů. Zkusím s tím v pondělí dojet na diagnostiku.Obávám se ale,že v kombinaci studeného motoru a teĎ když už to nedrží otáčky ani za tepla nemám už asi šanci odjet. Měl jste to někdo? opět díky za rady.Nápady co se poroučelo?
HansE34
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Dux

#20 Příspěvek od HansE34 »

Mě podobné problémy dělala klapka sání....
Odpovědět