Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW e61 zakopávání motoru a kolísání otáček

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Ej752
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pát 14.08.2015 00:00

#1 Příspěvek od Ej752 »

Ahoj,

sice se to už na fóru řešilo, ale nikde jsem nenašel odpověď na to co je příčinou...

Při nižší teplotě autu (e61 525xd fl.) kolísají otáčky na volnoběh. Nevím jestli to bude z videa patrné, ale motor pár vteřin hodně "zakopává" a škube se celé auto. Po cca 15ti vteřinách je volnoběh OK. Při jízdě chvíli pozoruju drobné kolísání otáček, ale motor už běží hladce. Jakmile se auto trochu ohřeje nevykazuje vůbec žádný problém. Při znovunastartování je start hladký a otáčkynehoupou.

Diagnostika nic kromě 1 žhavičky (která je fyzicky OK) a předních destiček (chyba z videa) nic neříká. DPF a turbo nové. Vstřiky se testovaly před 10ti tisíci km, ale tankuji několik let u osvědčené pumpy a nikdy nebyl problém.

Už jsem do auta za poslední dobu hodně zatekl a nerad bych měnil čidla, pumpy, common rail atd bez jistoty, že tím závadu odstraním. Můžete mi poradit jak nejlépe postupovat, abych našel co to dělá ? Dají se někde případně průserový díly zapůjčit ?
Díky

VIDEO: https://youtu.be/Dmh8WCg8eXs
xjr
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: ned 30.11.2008 01:00

#2 Příspěvek od xjr »

Tak co řešíš,jestli ti diagnostika říká ,že je v háji žhavička a ona v háji není,tak je špatná jednotka žhavení. Vyměň jí a bude klid.Dělalo mi to samé.
zidators
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od zidators »

Teď jsem taky měnil jednotku žhavení. Auto koktalo a slo nesouměrně a kouřilo .. Po pár minutách jak se trochu ohralo tak už to bylo OK. vyměnil sem tu jednotku a je klid :)
Ej752
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pát 14.08.2015 00:00

#4 Příspěvek od Ej752 »

Dobře, dám na vás a vyměním :) Napíšu jestli se to vyřešilo. Díky
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#5 Příspěvek od mi00wa »

pokud je žhavička OK, tak buď kabel nebo pravděpodobně jednotka žhavení. Jedna náhrada je BEHR
Ej752
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pát 14.08.2015 00:00

#6 Příspěvek od Ej752 »

Mám vyměněnou jednotku žhavení za jinou. Diagnostika už neukazuje žádné chyby. Bohužel zakopávání motoru a kolísání otáček po nastartování a u prvních pár km přetrvává (než se auto částečně ohřeje).

Vstřiky byly otestované pár měsíců zpět a OK. Můj servis se domnívá, že je problém někde kolem palivového systému.. přepady, tlak paliva...
Netušíte kde by mohl být problém ?
Mysak123
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: sob 09.08.2014 00:00

#7 Příspěvek od Mysak123 »

Mám úplne stejny problém, děla to jen rano když je to vymrzly, přesně cca 5 sekund a je klid. Mne občas kolísá rucicka otackomeru zhruba o 1 mm sem tam i pokud je auto zahraty. Vstriky jsem nechal testovat před týdnem ač pořádku, vyměnilo se všech 6 zhavicek a taky nepomohlo. Budu dá když ďas vědet, jak jsi dopadl.
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#8 Příspěvek od Dyx »

tipuju zakarbonovane sani, predesla i nova generace na to dost trpi...
mam podobne priznaky (f10) a toto byl vysledek diagnozy...

bude se to resit behem pristich tydnu...tak poreferuju
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Kortys »

E91 320D 120kw, na nic jsem do dnes nepřišel.
http://www.bmwklub.sk/bmw3-e90-e91-e92- ... 74941.html
Ej752
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pát 14.08.2015 00:00

#10 Příspěvek od Ej752 »

Dyx, super aspoň nějaká naděje na odhalení problému, tak nám dej potom vědět.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#11 Příspěvek od TANN3R »

Tyhle "neřešitelné" problémy často umí EGR ventil, zkus ho na chvíli zaslepit (nejen odpojit podtlak). Máš to zadarmo, jen chvíli času..

Btw. pod pojmem "test" vstřiků si někdo představuje třeba i sledování korekcí na inpě :D . Tak se radši zeptám, vstřiky byly na stolici?
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#12 Příspěvek od Dyx »

[quote="Ej752"]Dyx, super aspoň nějaká naděje na odhalení problému, tak nám dej potom vědět.[/quote

Zatim zadny update, mechanik mi sliboval ze snad zitra se k tomu dostane..

Mezitim jsem si udelal dalsi resersi na nemeckych forech bmw .
ten problem zakarkobonovaneho sani (verkokung) je (ale nejen) u rady F tak rozsireny ze si v NEMECKU cela rada znackovych servisu BMW na to porizuje "wallnut shell blasting" masinku. Nejdriv mi to prislo jako totalne ujety, ovsem jelikoz druha varianta je v ramci zaruky vymenit cele sani coz je prijde jeste draz....tak je to nakonec pochopitelne..
Jak jsem pochopil tak je to neco podobneho jako tryskani piskem ovsem toto jsou granule orechovych skorapek ktere dokazou sani vycistit dokonale bez jeho poskozeni....
Nevim jestli to nekdo pouziva u nas.....
Ej752
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pát 14.08.2015 00:00

#13 Příspěvek od Ej752 »

Vstřiky byly v červnu na stolici při výměně motoru, když mi při 200tis rupnul doživotně dimenzovaný rozvodový řetěz :x
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#14 Příspěvek od horan »

Vsak vydrzel do konce zivota, ne?
JohnyM
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: pát 15.04.2011 00:00

Re:

#15 Příspěvek od JohnyM »

Ej752 píše:Ahoj,

sice se to už na fóru řešilo, ale nikde jsem nenašel odpověď na to co je příčinou...

Při nižší teplotě autu (e61 525xd fl.) kolísají otáčky na volnoběh. Nevím jestli to bude z videa patrné, ale motor pár vteřin hodně "zakopává" a škube se celé auto. Po cca 15ti vteřinách je volnoběh OK. Při jízdě chvíli pozoruju drobné kolísání otáček, ale motor už běží hladce. Jakmile se auto trochu ohřeje nevykazuje vůbec žádný problém. Při znovunastartování je start hladký a otáčkynehoupou.

Diagnostika nic kromě 1 žhavičky (která je fyzicky OK) a předních destiček (chyba z videa) nic neříká. DPF a turbo nové. Vstřiky se testovaly před 10ti tisíci km, ale tankuji několik let u osvědčené pumpy a nikdy nebyl problém.

Už jsem do auta za poslední dobu hodně zatekl a nerad bych měnil čidla, pumpy, common rail atd bez jistoty, že tím závadu odstraním. Můžete mi poradit jak nejlépe postupovat, abych našel co to dělá ? Dají se někde případně průserový díly zapůjčit ?
Díky

VIDEO: https://youtu.be/Dmh8WCg8eXs

Ahoj, vyřešil si to nějak? Mám úplně stejnej problém.
Dawes
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 01.06.2016 00:00

Re: BMW e61 zakopávání motoru a kolísání otáček

#16 Příspěvek od Dawes »

Taky mám ten samý problém a pořád nemůžeme najít důvod :(
Odpovědět