Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Nová E61 530XD - co odservisovat/zkotrolovat?
Ahoj kluci, pořídil jsem E61 530XD z 2009 a najeto 230tis km. Chtěl bych to dát co nejvíce dokupy a preventivně vyřešit to co se dá.
Zatím mě zlobí:
- 2 pravé přední senzory - nechám rozdělat, jestli tam není třeba voda v kontaktech
- chyba na zvýšené emise, dočasně to nejede při zastavení v hodně prudkém kopci - snad olejový separátor
- DPF chyba, ačkoliv má být úplně nový - možná to bude od toho separátoru, kdy jde olej do sání a DPF se rychle zanesl. Snad půjde ještě vyčistit bez demontáže z auta.
- vysouvání přední části komfortní sedačky - motorek jde, asi plastové kolečko
- čerpadlo nezávislého topení - snad opraveno
Můžete mi prosím poradit co zkontrolovat, vyčistit, vyměnit, abych předešel případným problémům? Díky moc
PS: nevíte, kde je komunikační jednotka Webasta?
Zatím mě zlobí:
- 2 pravé přední senzory - nechám rozdělat, jestli tam není třeba voda v kontaktech
- chyba na zvýšené emise, dočasně to nejede při zastavení v hodně prudkém kopci - snad olejový separátor
- DPF chyba, ačkoliv má být úplně nový - možná to bude od toho separátoru, kdy jde olej do sání a DPF se rychle zanesl. Snad půjde ještě vyčistit bez demontáže z auta.
- vysouvání přední části komfortní sedačky - motorek jde, asi plastové kolečko
- čerpadlo nezávislého topení - snad opraveno
Můžete mi prosím poradit co zkontrolovat, vyčistit, vyměnit, abych předešel případným problémům? Díky moc
PS: nevíte, kde je komunikační jednotka Webasta?
jednotka webasta je přímo součástí webasta, to komunikuje s autem.
jinak E61 sou poměrně poruchové auta, takže to chce se zaměřit na konkrétní věcí
- udělat diag motoru, zaměřit se na chyby DPF, žhavičů atd
- kontrola kabelů do kufru, většinou zlámané,
- kontrola zatopených jednotek vespodu kufru
- kontrola zatopené jednotky ve spoileru kufru
- kontrola termostatů, resp jeslti se motor dost zahřeje přes skryté menu
- výměna oleje automatu (pokud nebylo v poslední době provedeno)
- výměna oleje VTG(pokud nebylo v poslední době provedeno)
- další dva diffy vyměnit do budoucna, VTG je nejduležitější jelikož obsahuje lamely
- preventivně bych vyměnil řemenici kliky (pokud nebylo v poslední době provedeno)
- kontrola vstřiků
- kontrola, výměna nebo zaslepení swirl klapek
- kontrola (měření) protitlaku DPF
- vyčíštění sání, připadně EGRu
jinak E61 sou poměrně poruchové auta, takže to chce se zaměřit na konkrétní věcí
- udělat diag motoru, zaměřit se na chyby DPF, žhavičů atd
- kontrola kabelů do kufru, většinou zlámané,
- kontrola zatopených jednotek vespodu kufru
- kontrola zatopené jednotky ve spoileru kufru
- kontrola termostatů, resp jeslti se motor dost zahřeje přes skryté menu
- výměna oleje automatu (pokud nebylo v poslední době provedeno)
- výměna oleje VTG(pokud nebylo v poslední době provedeno)
- další dva diffy vyměnit do budoucna, VTG je nejduležitější jelikož obsahuje lamely
- preventivně bych vyměnil řemenici kliky (pokud nebylo v poslední době provedeno)
- kontrola vstřiků
- kontrola, výměna nebo zaslepení swirl klapek
- kontrola (měření) protitlaku DPF
- vyčíštění sání, připadně EGRu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 341
- Registrován: pát 05.02.2010 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 299
- Registrován: ned 29.06.2008 00:00
- Kontaktovat uživatele:
Nema predepsany interval vymeny, ale neni dozivotni.
Technik v BMW mi nedavno prozradil ze se uz stalo i ze na dalnici na tempomat 140kmh se najednou potkal motor 3.0d v BMW X3. A nenadelas nic.
Ja mam r.v. 2008, najeto 369.000km a rozvod puvodni a nejaky preventivni meneni retezu me zatim nenapadlo.
Blby je, ze se prej odchazejici retez nepozna poslechem, ale jen zmerenim vule.
Technik v BMW mi nedavno prozradil ze se uz stalo i ze na dalnici na tempomat 140kmh se najednou potkal motor 3.0d v BMW X3. A nenadelas nic.
Ja mam r.v. 2008, najeto 369.000km a rozvod puvodni a nejaky preventivni meneni retezu me zatim nenapadlo.
Blby je, ze se prej odchazejici retez nepozna poslechem, ale jen zmerenim vule.
O řetězu si můžeš počíst zde
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=147676

ScanX píše:Díky za tipy
Měl by tam být rozvodový řetěz a myslel jsem, že ten se nemění.
u starých BMW tomu tak bylo, prostě se čekalo až se rětěz ozve, většinou se rozpadl napínak nebo vodící lišta a pak se to řešilo.
u hliníkových naftových motorů 170kw, 173kW atd, došlo ke ztenčení řetězu a ten se rád trhá, nebo se poškodí pastorek atd, prostě od 200tkm u 3.0d a cca od 50tkm u motoru N47 (2.0d) dochází k problémů s řetezy a je lepší to řešit preventivně nebo si koupit benzína

samozřejmě je spousta motoru co najedou třeba 350k bez výměny, ale je to prostě loterie, těch utržených znám víc než těch neutržených
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv 29.01.2015 01:00