Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Nová E61 530XD - co odservisovat/zkotrolovat?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
ScanX
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00
Bydliště: Jaroměř

#1 Příspěvek od ScanX »

Ahoj kluci, pořídil jsem E61 530XD z 2009 a najeto 230tis km. Chtěl bych to dát co nejvíce dokupy a preventivně vyřešit to co se dá.

Zatím mě zlobí:
- 2 pravé přední senzory - nechám rozdělat, jestli tam není třeba voda v kontaktech
- chyba na zvýšené emise, dočasně to nejede při zastavení v hodně prudkém kopci - snad olejový separátor
- DPF chyba, ačkoliv má být úplně nový - možná to bude od toho separátoru, kdy jde olej do sání a DPF se rychle zanesl. Snad půjde ještě vyčistit bez demontáže z auta.
- vysouvání přední části komfortní sedačky - motorek jde, asi plastové kolečko
- čerpadlo nezávislého topení - snad opraveno

Můžete mi prosím poradit co zkontrolovat, vyčistit, vyměnit, abych předešel případným problémům? Díky moc

PS: nevíte, kde je komunikační jednotka Webasta?
cipis
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: pát 16.11.2007 01:00
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od cipis »

rekl bych, ze webasto nema zadnou komunikacni jednotku nikde bokem. Jenom se pripoji na CAN pres 2 draty. Dalkove funguje na stejne frekvenci jako klice a pouziva stejnou jednotku.
Zkousel jsi pojistky?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od JaraX »

jednotka webasta je přímo součástí webasta, to komunikuje s autem.

jinak E61 sou poměrně poruchové auta, takže to chce se zaměřit na konkrétní věcí

- udělat diag motoru, zaměřit se na chyby DPF, žhavičů atd
- kontrola kabelů do kufru, většinou zlámané,
- kontrola zatopených jednotek vespodu kufru
- kontrola zatopené jednotky ve spoileru kufru
- kontrola termostatů, resp jeslti se motor dost zahřeje přes skryté menu
- výměna oleje automatu (pokud nebylo v poslední době provedeno)
- výměna oleje VTG(pokud nebylo v poslední době provedeno)
- další dva diffy vyměnit do budoucna, VTG je nejduležitější jelikož obsahuje lamely
- preventivně bych vyměnil řemenici kliky (pokud nebylo v poslední době provedeno)
- kontrola vstřiků
- kontrola, výměna nebo zaslepení swirl klapek
- kontrola (měření) protitlaku DPF
- vyčíštění sání, připadně EGRu
tommy_romeo
Registrovaný
Příspěvky: 341
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#4 Příspěvek od tommy_romeo »

Asi hloupa otazka omlouvam se ale co to je VTG? Diky
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od JaraX »

Verteilgetriebe neboli rozvodovka xdrive, prostřední diferák
The_big_deal
Registrovaný
Příspěvky: 299
Registrován: ned 29.06.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od The_big_deal »

hlavně si nech zkontrolovat rozvody :) to je asi tak základní věc :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od JaraX »

spíš vyměnit
ScanX
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00
Bydliště: Jaroměř

#8 Příspěvek od ScanX »

Díky za tipy ;)

Měl by tam být rozvodový řetěz a myslel jsem, že ten se nemění.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#9 Příspěvek od Jirke »

Nema predepsany interval vymeny, ale neni dozivotni.

Technik v BMW mi nedavno prozradil ze se uz stalo i ze na dalnici na tempomat 140kmh se najednou potkal motor 3.0d v BMW X3. A nenadelas nic.

Ja mam r.v. 2008, najeto 369.000km a rozvod puvodni a nejaky preventivni meneni retezu me zatim nenapadlo.
Blby je, ze se prej odchazejici retez nepozna poslechem, ale jen zmerenim vule.
Uživatelský avatar
sonyk02
Registrovaný
Příspěvky: 486
Registrován: stř 16.11.2011 01:00
Bydliště: Vysočina

#10 Příspěvek od sonyk02 »

O řetězu si můžeš počíst zde :D http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=147676
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

ScanX píše:Díky za tipy ;)

Měl by tam být rozvodový řetěz a myslel jsem, že ten se nemění.


u starých BMW tomu tak bylo, prostě se čekalo až se rětěz ozve, většinou se rozpadl napínak nebo vodící lišta a pak se to řešilo.
u hliníkových naftových motorů 170kw, 173kW atd, došlo ke ztenčení řetězu a ten se rád trhá, nebo se poškodí pastorek atd, prostě od 200tkm u 3.0d a cca od 50tkm u motoru N47 (2.0d) dochází k problémů s řetezy a je lepší to řešit preventivně nebo si koupit benzína :)
samozřejmě je spousta motoru co najedou třeba 350k bez výměny, ale je to prostě loterie, těch utržených znám víc než těch neutržených
ScanX
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00
Bydliště: Jaroměř

#12 Příspěvek od ScanX »

Tak vyměněny komplet všechny náplně a čekám ještě až dorazí termostat. Pak mě ještě někdy budou čekat rozvody. Dělali jste to někdo a jak moc je to složité/nákladné. Koukal jsem, že řetěz stojí pár korun.
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#13 Příspěvek od mi00wa »

rozvody bych asi bral original z BMW nebo ověřenou kvalitní značku.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od JaraX »

Tydle nafty na rozvody hodně trpí, takže rozvody pouze brát origo a komplet.
ScanX
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00
Bydliště: Jaroměř

#15 Příspěvek od ScanX »

A na kolik to řadově vyjde? Co všechno se musí sundat?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JaraX »

motor ven idealně, dělat to auto je zbytečně složity, vyjde to 30-60k podle toho kde a co vše děláš, samozřejmě se to muže vyšplat i více, abys sundal ventilvíko u nafty, tak musíš vyndat vstřiky, no a to se nemusí vždy podařit.
ScanX
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00
Bydliště: Jaroměř

#17 Příspěvek od ScanX »

Tak to je masakr! U Laguny nebo Golfa jsem to dělal za 5-6 tis :) No asi ještě chvilku počkám, zatím se nic špatného neozývá...
MadButcher
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

#18 Příspěvek od MadButcher »

Nezapomen vymenit ventilacni jednotku turbodmychadla - pokud ji mas zasranou tak ten rozdil fyzicky ucitis :D
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Snejk »

jo jo zatím se nic neozyva... a ani neozve... vlastně ozve... takova tupa rana a sbohem motore, byl jsi dobrej :lol:
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#20 Příspěvek od Jirke »

MadButcher píše:Nezapomen vymenit ventilacni jednotku turbodmychadla - pokud ji mas zasranou tak ten rozdil fyzicky ucitis :D


Co/kde to je ?
Odpovědět