Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Tlakuje chladící soustava e39 540i
To je mi jasný,tlak tam bude. Ale jaký tlak je normální? Já bohužel vycházím z toho,co řekl mechanik :/ Že to nějak moc tlakuje a že není normální,když po sundání víčka jde hned voda ven.
K mechanikovi to šlo proto,že 540 z ničeho nic vyhodila vodu,přestala topit a teplota vody lítala nahoru a dolů. Udělala se vodní pumpa,pár hadic a trubek a pak to pořád netopilo. Tak jsem si to odvzdušnil sám a od té doby pohoda.
Už jen zjistit,jak moc tvrdá hadice je normální...
K mechanikovi to šlo proto,že 540 z ničeho nic vyhodila vodu,přestala topit a teplota vody lítala nahoru a dolů. Udělala se vodní pumpa,pár hadic a trubek a pak to pořád netopilo. Tak jsem si to odvzdušnil sám a od té doby pohoda.
Už jen zjistit,jak moc tvrdá hadice je normální...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
V servisu Škoda jsem byl jen proto, aby mi tam změřili CO2 ve vodě (měli tam ten přístroj). Zkoušeli to 2x a nic nenaměřili.
Jinak ten servisák ze škodovky říkal, že tam tlak být musí. Jen nevěděl, jaký tlak je u 540 normální.
O vysokém tlaku v mé soustavě říkal mechanik, který tam měnil tu vodní pumpu, hadice, atd.
Jinak ten servisák ze škodovky říkal, že tam tlak být musí. Jen nevěděl, jaký tlak je u 540 normální.
O vysokém tlaku v mé soustavě říkal mechanik, který tam měnil tu vodní pumpu, hadice, atd.
Ptal jsem se tě už na minulé stránce, přímo si na to neodpověděl, tak si odpovím sámTANN3R píše:A kolik M62 motorů ten tvůj mechanik v životě viděl?..alt192 píše: ..Jenže mechanik říkal, že se mu zdá, že to dost tlakuje..

Btw. chtěl jsem ti napsat, že spolehlivý způsob, jak zjistit tlakování ze spalováku je test spalin ve vodě, což jsi už podstoupil s negativním výsledkem...
M62 a cokoliv benzinového jde mimo mě už pěknou řádku let, nicméně když tady čtu tohle téma, tak jsem narazil na zajímavé čtení, kde je mimo jiné i celkem dávající smysl vysvětlení, přoč m62 tak tlakuje 
http://modbmw.com/thermostat-mod-m62/

http://modbmw.com/thermostat-mod-m62/
Ano, termostat jde nahradit tím z E31 840i, po menší úpravě. Osobně bych to ale neřešil. V běžném provozu teplota kolem 108° ničemu nevadí a při velké, déletrvající zátěži teplota spadne na na snesitelnější hodnotu, někde nad 90°.
Předělávat teplotu na stálých 90° má dle mě smysl jen v případě extrémního použití auta, třeba na okruhu. Nevěřím ale, že někdo provozuje, nebo by chtěl provozovat 540i jako trackcar
Předělávat teplotu na stálých 90° má dle mě smysl jen v případě extrémního použití auta, třeba na okruhu. Nevěřím ale, že někdo provozuje, nebo by chtěl provozovat 540i jako trackcar

No podle toho, co jsem se dočetl, tak právě zvýšená provozní teplota (a tudíž i tlak) u m62 oproti jiným motorům je v podstatě jenom kvůli snížení emisí a možná i spotřeby, naopak motoru i jeho těsnění (včetně teda pevnosti chladícího okruhu vystavovaného vyšším tlaků) tyhle teploty nijak extra na životnosti nepřidávají, jak je uvedeno v odkazu viz. výše. Takže si myslím, že snížení provozní teploty za pomoci alternativně instalovaného termostatu je ve finále jedině k dobru všeho.TANN3R píše:Ano, termostat jde nahradit tím z E31 840i, po menší úpravě. Osobně bych to ale neřešil. V běžném provozu teplota kolem 108° ničemu nevadí a při velké, déletrvající zátěži teplota spadne na na snesitelnější hodnotu, někde nad 90°.
Předělávat teplotu na stálých 90° má dle mě smysl jen v případě extrémního použití auta, třeba na okruhu. Nevěřím ale, že někdo provozuje, nebo by chtěl provozovat 540i jako trackcar
Ale jak jsem řekl - má osobní zkušenost žádná. Tuhle mou teorii stavím pouze na základě informací ze zdroje, který jsem již uvedl