Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Tlakuje chladící soustava e39 540i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#21 Příspěvek od TANN3R »

Nejlepší pro tebe bude, když si v okolí najdeš někoho, kdo má nebo zná M62. Pak zjistíš, že je to normální stav, u tohoto motoru..
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#22 Příspěvek od ACDC »

Tak hadice budou tvrdé. Co teplota v skrytém menu. Jinak bych řekl, že z každýho bawa, kterýmu sundáš víčko hned po jízdě, poteče voda. Nám to dělalo taky-vyloženě stříkala a bylo jenom blbé víčko. Už 5 let je pokoj.
alt192
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: úte 23.12.2014 01:00

#23 Příspěvek od alt192 »

Tak víčko je tam nové,tím to není...

Každopádně jsem dnes po jízdě těch 10 min. počkal a pak šel sundat to víčko. Jen si to odfouklo a víčko šlo v pohodě sundat. Žádná voda z toho nešla.

Hadice opět tvrdá,ale ne jak kámen. Není tady někdo z okolí HK,že bychom to porovnali?
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#24 Příspěvek od Jaris330D »

Nechci Vám do toho nějak kecat, ale pokud je provozní teplota 105°C, tak to bude tlakovat pokaždé. Už z Fyziky vím, že pokud nechci, aby voda vařila při 100 °C, tak musím zvýšit tlak. Zvýšená teplota v chladící soustavě je asi z důvodu zvětšení účinnosti motoru. Takhle stejně funguje papinův hrnec.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#25 Příspěvek od TANN3R »

Však to tady píšu celou dobu..
alt192
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: úte 23.12.2014 01:00

#26 Příspěvek od alt192 »

To je mi jasný,tlak tam bude. Ale jaký tlak je normální? Já bohužel vycházím z toho,co řekl mechanik :/ Že to nějak moc tlakuje a že není normální,když po sundání víčka jde hned voda ven.

K mechanikovi to šlo proto,že 540 z ničeho nic vyhodila vodu,přestala topit a teplota vody lítala nahoru a dolů. Udělala se vodní pumpa,pár hadic a trubek a pak to pořád netopilo. Tak jsem si to odvzdušnil sám a od té doby pohoda.

Už jen zjistit,jak moc tvrdá hadice je normální...
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#27 Příspěvek od Foldas »

nehledej problém tam kde není
alt192
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: úte 23.12.2014 01:00

#28 Příspěvek od alt192 »

OK, díky za rady. Snad je to fakt v pohodě. Když tak se ještě ozvu :-)
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#29 Příspěvek od zzeli »

Jinac Skodovka (treba fabie) ma teplotu okolo 90C, takze o 15C mene. Takze servisak Skody je holt zvykly na mekci hadice asi.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#30 Příspěvek od Foldas »

na vw umí víčko expanzky dělat taky solidní bordel
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#31 Příspěvek od honzabiker1 »

Po otevreni vicka za tepla nema vytekat chladici kapalina. Delalo mi to a bylo to spatnym vickem (drzelo tlak, ale ne tolik, kolik melo). Ale pokud jsou hadice pred otevrenim uplne tvrde, tak to asi tvuj pripad nebude..
alt192
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: úte 23.12.2014 01:00

#32 Příspěvek od alt192 »

V servisu Škoda jsem byl jen proto, aby mi tam změřili CO2 ve vodě (měli tam ten přístroj). Zkoušeli to 2x a nic nenaměřili.

Jinak ten servisák ze škodovky říkal, že tam tlak být musí. Jen nevěděl, jaký tlak je u 540 normální.

O vysokém tlaku v mé soustavě říkal mechanik, který tam měnil tu vodní pumpu, hadice, atd.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#33 Příspěvek od TANN3R »

TANN3R píše:
alt192 píše: ..Jenže mechanik říkal, že se mu zdá, že to dost tlakuje..
A kolik M62 motorů ten tvůj mechanik v životě viděl?..
Ptal jsem se tě už na minulé stránce, přímo si na to neodpověděl, tak si odpovím sám :D . Tvůj mechanik neviděl/neservisoval ještě žádnou jinou M62, proto ho ty natlakované hadice zarazily, což je správně, protože u 95% aut to značí problém. M62 ale spadá právě do těch 5%, kdy to tak má být. Ještě jednou, pracovní teplota tohoto motoru je reálně kolem 108°C, takže tlak v hadici je opravdu velký. Proto je taky doporučováno zrovna u těchto motorů, vyměnit po letech hadice i chladič preventivně..

Btw. chtěl jsem ti napsat, že spolehlivý způsob, jak zjistit tlakování ze spalováku je test spalin ve vodě, což jsi už podstoupil s negativním výsledkem...
alt192
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: úte 23.12.2014 01:00

#34 Příspěvek od alt192 »

O pracovní teplotě tohoto motoru vím, mechanikovi jsem o tom též říkal. Pravdou ale opravdu je, že 540i dělal poprvé. 530i i 530d ale zná a dělá.

Všem díky za rady!
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#35 Příspěvek od Misanek »

M62 a cokoliv benzinového jde mimo mě už pěknou řádku let, nicméně když tady čtu tohle téma, tak jsem narazil na zajímavé čtení, kde je mimo jiné i celkem dávající smysl vysvětlení, přoč m62 tak tlakuje :wink:
http://modbmw.com/thermostat-mod-m62/
alt192
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: úte 23.12.2014 01:00

#36 Příspěvek od alt192 »

Dobrý čtení, díky za odkaz. Přemýšlím, jestli by se náhodou nemohl použít rovnou jiný termostat, třeba ze 640i nebo 645i. Nebude tam náhodou stejný?

Tohle by mohl třeba vědět TANN3R. Neřešil to už někdo?
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#37 Příspěvek od RomanM3 »

existuje origimál termostat co pasuje a je na nižší teploty....tuším je to z 840i
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#38 Příspěvek od TANN3R »

Ano, termostat jde nahradit tím z E31 840i, po menší úpravě. Osobně bych to ale neřešil. V běžném provozu teplota kolem 108° ničemu nevadí a při velké, déletrvající zátěži teplota spadne na na snesitelnější hodnotu, někde nad 90°.

Předělávat teplotu na stálých 90° má dle mě smysl jen v případě extrémního použití auta, třeba na okruhu. Nevěřím ale, že někdo provozuje, nebo by chtěl provozovat 540i jako trackcar :D
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#39 Příspěvek od Misanek »

TANN3R píše:Ano, termostat jde nahradit tím z E31 840i, po menší úpravě. Osobně bych to ale neřešil. V běžném provozu teplota kolem 108° ničemu nevadí a při velké, déletrvající zátěži teplota spadne na na snesitelnější hodnotu, někde nad 90°.

Předělávat teplotu na stálých 90° má dle mě smysl jen v případě extrémního použití auta, třeba na okruhu. Nevěřím ale, že někdo provozuje, nebo by chtěl provozovat 540i jako trackcar :D
No podle toho, co jsem se dočetl, tak právě zvýšená provozní teplota (a tudíž i tlak) u m62 oproti jiným motorům je v podstatě jenom kvůli snížení emisí a možná i spotřeby, naopak motoru i jeho těsnění (včetně teda pevnosti chladícího okruhu vystavovaného vyšším tlaků) tyhle teploty nijak extra na životnosti nepřidávají, jak je uvedeno v odkazu viz. výše. Takže si myslím, že snížení provozní teploty za pomoci alternativně instalovaného termostatu je ve finále jedině k dobru všeho.
Ale jak jsem řekl - má osobní zkušenost žádná. Tuhle mou teorii stavím pouze na základě informací ze zdroje, který jsem již uvedl
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#40 Příspěvek od ACDC »

Ale vyplatí se srazit teplotu a ne že ne. Můžu pak bez obav třeba do tropů a nečekat, co rupne. Je to ekologická zhovadilost. Rok jsem jezdil s trvale zapnutým ohřevem termostatu, teď dělám rozvody a předělám i termostat.
Odpovědět