Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Ohlášení chyby FILTRU PEVNÝCH ČASTIC
Podle mě je daleko větší problém popojíždění a provoz ve městě, kdy řidič nepozná, že se spouští regenerace, která neproběhne. Takhle se to pokusí řídící jednotka spustit několikrát a pokud regenerace neproběhne, tak se saze usazujou tak dlouho, až už se samy nedokážou vypálit
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Ahoj,
bouhžel už rok bojuji s DPF filtrem. Před rokem mi začala svítit kontrolka DPF filtru. Můj technik mi řekl, že to způsobila "vadná škrtící klapka(tuším že se to tak jmenovalo)". Pustili jsem manuálně regenraci s autem jsem něco pojezdil ale bez změny. Tedy udělali jsem tedy čištění pomocí nějaký chemie, kdy se celý DPF filtr vyřezal nalila se do něj nějaká tekutina a nechalo se to tak. DPF se namontovalo zpět a auto jelo jak má.
Bouhžel za půl roku a necelých 11tkm chyba opět zpátky(už od cca 5tis km mi opět přišlo že auto má tupý průběh zrychlení a neakceleruje úplně na 100%) - skončilo to opět chybou DPF filtru.
Po další důkladné diagnostice se zjistilo že auto je bouhžel k tomu stočené o 100tis. a tudíž už má 255tis km. Podle diagnostiky je nyní obrovský přetlak ve výfuku a regenerace se údajně nespustila 4tis km. I když poslední 3tis. km bylo ujeto pouze po dálnicích (v úsecích 500km v kuse).
Závěr mého technika je nyní takový že DPF filtr po 250tis km už není schopen regenerace a tudíž se ani nespustí -> nutná výměna.
Chápu že tu všichni nadáváte na druho výrobu ale máte někdo realné zkušenosti s firmami typu: http://www.vymena-fap-dpf.cz/. Která vypadá vcelku seriózně? Cena se pohybuje 21tis (15tis s aktuální slevou) Je to i podle stránek druhou výroba. Máte někdo zkušenosti?
Máte někdo jiný nápad?
Víte někdo kolik stojí originál?
Doplním ještě info o autě: BMW 5 E61 2007/08, najeto 156tis km(reálně +100tis cca)
Předem děkuji za každý příspěvěk či radu. Už jsem opravdu zoufalý
bouhžel už rok bojuji s DPF filtrem. Před rokem mi začala svítit kontrolka DPF filtru. Můj technik mi řekl, že to způsobila "vadná škrtící klapka(tuším že se to tak jmenovalo)". Pustili jsem manuálně regenraci s autem jsem něco pojezdil ale bez změny. Tedy udělali jsem tedy čištění pomocí nějaký chemie, kdy se celý DPF filtr vyřezal nalila se do něj nějaká tekutina a nechalo se to tak. DPF se namontovalo zpět a auto jelo jak má.
Bouhžel za půl roku a necelých 11tkm chyba opět zpátky(už od cca 5tis km mi opět přišlo že auto má tupý průběh zrychlení a neakceleruje úplně na 100%) - skončilo to opět chybou DPF filtru.
Po další důkladné diagnostice se zjistilo že auto je bouhžel k tomu stočené o 100tis. a tudíž už má 255tis km. Podle diagnostiky je nyní obrovský přetlak ve výfuku a regenerace se údajně nespustila 4tis km. I když poslední 3tis. km bylo ujeto pouze po dálnicích (v úsecích 500km v kuse).
Závěr mého technika je nyní takový že DPF filtr po 250tis km už není schopen regenerace a tudíž se ani nespustí -> nutná výměna.
Chápu že tu všichni nadáváte na druho výrobu ale máte někdo realné zkušenosti s firmami typu: http://www.vymena-fap-dpf.cz/. Která vypadá vcelku seriózně? Cena se pohybuje 21tis (15tis s aktuální slevou) Je to i podle stránek druhou výroba. Máte někdo zkušenosti?
Máte někdo jiný nápad?
Víte někdo kolik stojí originál?
Doplním ještě info o autě: BMW 5 E61 2007/08, najeto 156tis km(reálně +100tis cca)
Předem děkuji za každý příspěvěk či radu. Už jsem opravdu zoufalý

Vyměň technika. Tím bych začal!
Zásadní přece je zjistit, proč se nespouští regenerace. Nejčastějš to způsobí vadný termostaty, takže se motor neohřeje na požadovanou teplotu.
Teprve pak má smysl DPF vyčistit.
Originální filtry obsahují vrstvy drahých kovů, který zvyšují teplotu hoření a usnadňují čištění. Druhovýroby za pár korun tyto vrstvy nemají a proto mají zásadně kratší životnost. Tak toto se všude píše a uvádí. Jaká je skutečnost tu ještě nikdo nenapsal.
Teprve až někdo najede min. 150 tis. s druhovýrobou, se může říct, že to má smysl.
Zásadní přece je zjistit, proč se nespouští regenerace. Nejčastějš to způsobí vadný termostaty, takže se motor neohřeje na požadovanou teplotu.
Teprve pak má smysl DPF vyčistit.
Originální filtry obsahují vrstvy drahých kovů, který zvyšují teplotu hoření a usnadňují čištění. Druhovýroby za pár korun tyto vrstvy nemají a proto mají zásadně kratší životnost. Tak toto se všude píše a uvádí. Jaká je skutečnost tu ještě nikdo nenapsal.
Teprve až někdo najede min. 150 tis. s druhovýrobou, se může říct, že to má smysl.
No technik je podle mě ok. Na autě udělal už dost práce a nemůžu si na něj stěžovat.
No regenerace se i podle diagnostiky nepouští díky tomu že DPF je k.o. porotože životnost DPF je údajně 250tis. km. a já už mám 256tis. km. Tzn. to podle tebe důvod není? Termostaty prověříme i svíčky což mi taky už tady někdo radil. Bouhžel stav je nyní takový že DPF už napomůže ani manuálně vynucená regenerace která by se měla pouštět pořád.
Díky za rady ohledně druhovýroby. Někdo tady z fóra mi nabízel filtr 24.300 Kč, výrobce ASSO-. Údajně se montuje i do prvovýroby. Chápu riziko druhovýroby ale podle mě jsem auto prošli vrchem spodem, dělal se xkrát kompletní diagnostika a auto nic nehlásí, krom vadného DPF filtru a pár chyb jako je třeba ten zmiňovaný 4D00 - senzor protitlaku - který v detailu vypusuje že je tam velký tlak, což je normální protože je DPF ucpaný.
Závěrem, chápu dané rady a moc děkuji, půjdeme je prozkoumat. Ale otázka zní zda opravdu nemůže být nyní chyba i potom co DPF byl vyčištěn v životnosti tzn je najeto více jak 250tis? Děkuji.
No regenerace se i podle diagnostiky nepouští díky tomu že DPF je k.o. porotože životnost DPF je údajně 250tis. km. a já už mám 256tis. km. Tzn. to podle tebe důvod není? Termostaty prověříme i svíčky což mi taky už tady někdo radil. Bouhžel stav je nyní takový že DPF už napomůže ani manuálně vynucená regenerace která by se měla pouštět pořád.
Díky za rady ohledně druhovýroby. Někdo tady z fóra mi nabízel filtr 24.300 Kč, výrobce ASSO-. Údajně se montuje i do prvovýroby. Chápu riziko druhovýroby ale podle mě jsem auto prošli vrchem spodem, dělal se xkrát kompletní diagnostika a auto nic nehlásí, krom vadného DPF filtru a pár chyb jako je třeba ten zmiňovaný 4D00 - senzor protitlaku - který v detailu vypusuje že je tam velký tlak, což je normální protože je DPF ucpaný.
Závěrem, chápu dané rady a moc děkuji, půjdeme je prozkoumat. Ale otázka zní zda opravdu nemůže být nyní chyba i potom co DPF byl vyčištěn v životnosti tzn je najeto více jak 250tis? Děkuji.
No mě zarazilo to prohlášení tvého technika, že regenerace se nespouští proto, že už máš najeto víc, než 250 tis. Kdysi tu někdo popisoval sekvenci spuštění regenerace, ale kontrola stavu tachometru tam nebyla. 
Např. já jsem měl najeto přes 300 tis. a DPF se normálně regeneroval (dokud tam byl).
Odhaduju to na nepochopení diagnostiky. Když je DPF už moc plnej, tak se přestane regenerovat. Pak se ještě chvilku dá regenerace spustit diagnostikou, ale dalším krokem je nouzák motoru. Když zanesení překročí určitou hranici, tak je DPF nenávratně po smrti.
Jak jsem psal, nejdřív je potřeba zjistit, proč se neregeneruje a pak řešit jak ho zachránit. Kecy typu neregeneruje se proto, že už máš najeto přes 250 tis. ignoruj a ber jako varování. To je jakoby ti brzdy zahlásily výměnu a přestaly kvůli tomu brzdit.

Např. já jsem měl najeto přes 300 tis. a DPF se normálně regeneroval (dokud tam byl).

Odhaduju to na nepochopení diagnostiky. Když je DPF už moc plnej, tak se přestane regenerovat. Pak se ještě chvilku dá regenerace spustit diagnostikou, ale dalším krokem je nouzák motoru. Když zanesení překročí určitou hranici, tak je DPF nenávratně po smrti.
Jak jsem psal, nejdřív je potřeba zjistit, proč se neregeneruje a pak řešit jak ho zachránit. Kecy typu neregeneruje se proto, že už máš najeto přes 250 tis. ignoruj a ber jako varování. To je jakoby ti brzdy zahlásily výměnu a přestaly kvůli tomu brzdit.