Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E60 předělávka z automatu na manuál, jde to? Umí to někdo?
Zdravím, mám E60 530d 160kw v automatu a trošku zlobí, nejspíš bude chtít komplet repas, což není zrovna nejlevnější a hlavně si na ten automat ani moc nepotrpím, takže by mě zajímalo, zda to jde, umí to někdo a co to obnáší? Vím, že plno lidí předělává E39, ale to nemá CCC na rozdíl od E60. Řekl bych že kdyby to mělo jít, tak krom mechanický práce by bylo nejsložitější překódovat auto, aby si nemyslelo že je v automatu ne? Díky za info a názory.
Tak pokud by se komponenty sehnaly z nějaký bouračky, tak by to mohlo vyjít za pár korun. Se zápisem bych se asi obrátil na p. Stehlíka z helpreg.cz.
Pokud bych se s repasí vešel do 60k tak bych nespekuloval s manuálem, ale v ZF pakra mi za repasovanou skříň řekli cca 105k a z prevodovka.cz mi napsali 90k za komplet. Jde o to, že při těchto cenách je to víc jak polovina ceny, kterou jsem dal za auto. Navíc všechny firmy co lidi chválí mám daleko (Praha, Jihlava, Brno, Ostrava) a nechci repasovat jen měnič nebo mechatronik a za půl roku ten automat zase řešit, nemluvě o tom, že pokaždé se platí za olej, vanu atd. atd.
Pokud máte vy nějaké zkušenosti s cenou repase automatu a u koho, tak se nebráním nějaké referenci

Pokud bych se s repasí vešel do 60k tak bych nespekuloval s manuálem, ale v ZF pakra mi za repasovanou skříň řekli cca 105k a z prevodovka.cz mi napsali 90k za komplet. Jde o to, že při těchto cenách je to víc jak polovina ceny, kterou jsem dal za auto. Navíc všechny firmy co lidi chválí mám daleko (Praha, Jihlava, Brno, Ostrava) a nechci repasovat jen měnič nebo mechatronik a za půl roku ten automat zase řešit, nemluvě o tom, že pokaždé se platí za olej, vanu atd. atd.
Pokud máte vy nějaké zkušenosti s cenou repase automatu a u koho, tak se nebráním nějaké referenci


Auto prodat a koupit nejaky s manualem. Tohle mi prijde vazne ujety. Kupuju auto s automatem a kdyz se vysere tak tam dam manual. Jinak 105k je dost vysoka cena za repas
tuhle prevodovku sezenes jetou za pulku i min.
Manual z bouracky bys bral a automat ne...je to bastl a auto uz pak nikdy neprodas

Manual z bouracky bys bral a automat ne...je to bastl a auto uz pak nikdy neprodas
E60 545i Blacksapphire
Jde o to, že už jsem některé věci na autě dělal, vím co s tím autem je, co tam je dělaný a není. A ve stavu, v jakým je automat to za víc jak 140k neprodám.
Co to dělá?
Nejde po otáčkách, musím tomu šlapat hodně pomalu aby to zrychlilo, když to přeřadí (nebo já na sekvenci) tak kolikrát se dostanu na 6. stupeň a pořád mám +/- 2000ot. vůbec tam není znát pokles otáček po přeřazení a jedu třeba jen o 20km/h rychleji, když pak uberu plyn, tak klesnou ale zároveň už si zase automat podřadí například na 4. stupeň který je adekvátní, moc se tomu nechce zamykat rychlost a když už zamkne tak kolikrát se rafička pohupuje, přeřazení trvá dlouho, když jedu na 5 a je potřeba v kopci podřadit na 4 tak občas skříň jakoby zavibruje a nemůže přeřadit, když to hodim hned do sekvence a podřadím ručně tak to jde a nebo musím víc sešlápnout plyn (tohle je vyloženě jen u podřazení z 5 na 4 v kopci), posledně když jsem dal kickdown tak otáčky vystřelily ale moc to nejelo a okolo 4000ot. to začlo cukat (na P nebo N to vytočím v pohodě, takže to bude taky ve skříni), když dojíždím na křižovatce tak z 2 na 1 to cukne ... to je asi tak všechno co jsem vypozoroval, s tím že přeřazení je znát, nemá to plynulý zátah, takže se bojím, že repas bude raketa z toho co mi odepsali z ZF Pakra a prevodovka.cz
Co to dělá?
Nejde po otáčkách, musím tomu šlapat hodně pomalu aby to zrychlilo, když to přeřadí (nebo já na sekvenci) tak kolikrát se dostanu na 6. stupeň a pořád mám +/- 2000ot. vůbec tam není znát pokles otáček po přeřazení a jedu třeba jen o 20km/h rychleji, když pak uberu plyn, tak klesnou ale zároveň už si zase automat podřadí například na 4. stupeň který je adekvátní, moc se tomu nechce zamykat rychlost a když už zamkne tak kolikrát se rafička pohupuje, přeřazení trvá dlouho, když jedu na 5 a je potřeba v kopci podřadit na 4 tak občas skříň jakoby zavibruje a nemůže přeřadit, když to hodim hned do sekvence a podřadím ručně tak to jde a nebo musím víc sešlápnout plyn (tohle je vyloženě jen u podřazení z 5 na 4 v kopci), posledně když jsem dal kickdown tak otáčky vystřelily ale moc to nejelo a okolo 4000ot. to začlo cukat (na P nebo N to vytočím v pohodě, takže to bude taky ve skříni), když dojíždím na křižovatce tak z 2 na 1 to cukne ... to je asi tak všechno co jsem vypozoroval, s tím že přeřazení je znát, nemá to plynulý zátah, takže se bojím, že repas bude raketa z toho co mi odepsali z ZF Pakra a prevodovka.cz
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
A) Na kolik by vyšel řekněme repas: měnič, mechatronik + olej, vana a upgrade SW. To by mělo výrazně pomoct,ne?
B) Těch automatů z 530D se válí všude mrda, určitě by šel koupit nějaký funkční za 15-20tis. Víc bych nechtěl dát ani za opravu..
C) Dodělávat manual tj. spojkovej pedál, vedení, koupit novou dvouhmotu a spojko-sadu to je 15k,- a ty šestikvalty skříně stojí podobně.. Mě se to jeví s prací odhadem na 40k,-
Život je otázkou priorit.
B) Těch automatů z 530D se válí všude mrda, určitě by šel koupit nějaký funkční za 15-20tis. Víc bych nechtěl dát ani za opravu..
C) Dodělávat manual tj. spojkovej pedál, vedení, koupit novou dvouhmotu a spojko-sadu to je 15k,- a ty šestikvalty skříně stojí podobně.. Mě se to jeví s prací odhadem na 40k,-
Život je otázkou priorit.
Ty ceny co tady házíte za repas jsou už dost mimo. Pár lidí sem posílal na repas k p. Prajslerovi do Ostravy, zkus se poptat na cenu u něj.
Další věc, těchto převodovek je všude po netu dost a nebývá problém sehnat do 15 tis. Když dávám jetou převodovku na auto, nechám v ní starý olej s filtrem/vanou, jen zkontroluji hladinu/doplním a auto se jede vyzkoušet. Takhle riskuje zákazník max 3-5 tis za práci. Když je vše OK, tak se olej i vana vymění. Když ne, vrátím převodovku. Zatím jsem nikdy neměl problém domluvit s prodejcem záruku na vyzkoušení, tj že mi dá třeba dva dny záruku, abych stihl převodovku hodit na auto a vyzkoušet. Samozřejmě, je to pořád použitá věc, takže se klidně může zastavit po týdnu a na to už ti záruku nikdo nedá. Btw. olej s vanou na tuhle převodovku stojí 7tis. Ano, není to orig BMW, ale funguje to, jezdí s tím většina aut a ani o tom neví..
Kdyby každá oprava automatu na E60 stála 50-100 tis tak už tady ani žádné nejezdí
Další věc, těchto převodovek je všude po netu dost a nebývá problém sehnat do 15 tis. Když dávám jetou převodovku na auto, nechám v ní starý olej s filtrem/vanou, jen zkontroluji hladinu/doplním a auto se jede vyzkoušet. Takhle riskuje zákazník max 3-5 tis za práci. Když je vše OK, tak se olej i vana vymění. Když ne, vrátím převodovku. Zatím jsem nikdy neměl problém domluvit s prodejcem záruku na vyzkoušení, tj že mi dá třeba dva dny záruku, abych stihl převodovku hodit na auto a vyzkoušet. Samozřejmě, je to pořád použitá věc, takže se klidně může zastavit po týdnu a na to už ti záruku nikdo nedá. Btw. olej s vanou na tuhle převodovku stojí 7tis. Ano, není to orig BMW, ale funguje to, jezdí s tím většina aut a ani o tom neví..
Kdyby každá oprava automatu na E60 stála 50-100 tis tak už tady ani žádné nejezdí

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Přesně tak, bych to taky zas moc neprožíval. Kdo se toho dost bojí většinou taky zabrečí. Buď za 20k,- sprav svou jak píšeš, nebo tady je např na výběr od jednoho prodejce co se tím zjevně živí:
http://auto.bazos.cz/inzerat/58671247/B ... 34-629.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/58671318/B ... 44-621.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/59011071/B ... -170KW.php
Takže bych z toho nerobil drámu..
http://auto.bazos.cz/inzerat/58671247/B ... 34-629.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/58671318/B ... 44-621.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/59011071/B ... -170KW.php
Takže bych z toho nerobil drámu..

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 721
- Registrován: stř 20.04.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
V Pakře ses pravděpodobně zeptal na repas skříně a pokud Ti sdělili cenu 105tis za repasovanou skříň, mysleli to tak, že za tu cenu bys dostal zcela kompletně repasovanou skříň prakticky ve stavu nové, jelikož bylo vyměněno vše možné i nemožné krom samotného obalu a toto bylo provedeno v továrně ZF. Ale pravděpodobně Ti neřekli, že je taky možnost repasovat Tvoji skříň dle potřeb a toho co bude konkrétně třeba měnit - tzn. oni skříň demontují, rozeberou, zjistí vadné součásti v ní a mechatroniku a následně Ti zašlou odhad ceny za tento konkrétní repas. Když nesouhlasíš, můžeš si to odvézt třeba k čertu, ale mě u 173kw 530D 6HP28 odhadovali v případě potřeby repas na cca 40-60tis. Nakonec potřeba nebyl, převodovka jako nová, to jen já byl předposranej. Nicméně jsem se tam o tom s nimi bavil dost obsáhle a možností je mnoho, u měničů také (tovární repas anebo nový díl atd).
Zdravím. Jak psal xdentist tak to souhlasí - před několika dny jsem byl v ZF Pakra měnit olej s proplachem, vanu, těsnění pod mechatronikem i průchodku (cena asi 13500,-Kč SDPH) práce a ochota super - také jsem se ptal na ceny repasu převodovek a nových převodovek od výrobce repasovaných a přesně to odpovídá jak psal xdentist. 

Já jím psal už minulý rok, napsali mi, že se s největší pravděpodobností jedná o špatný měnič, bohužel týden před termínem mi odešlo olejový čerpadlo, takže jsem to musel zrušit a když jsem jim psal teď, tak ještě doplnili, že tam mohou být tlakové ztráty atd. Tedy že za 10k mi to rozeberou a zkontrolujou. Ale spíš uvažuji, že bych to odvezl do ZP-automatics do Brna, kde umí otestovat i samotný mechatronik. Jen teď řeším i jiný věci krom auta, takže to spíš odložím na začátek léta, zatím to řadí, jede a do nouzáku to nepadá, tak nějak jsem si zvykl co to kdy dělá, tak se tomu plynem snažím předcházet 

Ahoj taky jsem si myslel ze mam prevodovku na odchodu.Vloni jsem zajel do Jihlavy a technik se stim projel konstatoval měnič a ten vyměnili i s olejem a celkovym servisem prevodovky a SW.A cena kolem 33tis.A rekl ze zaruka dva roky nebo 100 tis km a ve 100tis vymenit olej a prevodovkce že nic není. A je to tak. Rok se jezdi řadí jako nova a žádný problém.
Je to jako když klouže normalní spojka.Začalo.to pohupováním otáček a pomalu se to zhoršovalo ale nenechal jsem to dlouho abych právě šponama z obložení neoddělal převodovku nebo mechatronic.Nemá cenu laborovat a jezdit.Urcitě se vyplatí do Jihlavy zajet.Nikdo lepší v CZ stejně není.Je to jediný zastoupení ZF pro republiku.A všechno maji origo.I kdyz repas tak z nových origo dílú.Hlavně maji i diagnostiku a zkušenosti.Já toho nelituju.Mam už najeto něco přez 300k a auto jede pořád jako nový a i tak vypadá.