Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E60 předělávka z automatu na manuál, jde to? Umí to někdo?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
kmplx
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pon 07.04.2014 00:00

#1 Příspěvek od kmplx »

Zdravím, mám E60 530d 160kw v automatu a trošku zlobí, nejspíš bude chtít komplet repas, což není zrovna nejlevnější a hlavně si na ten automat ani moc nepotrpím, takže by mě zajímalo, zda to jde, umí to někdo a co to obnáší? Vím, že plno lidí předělává E39, ale to nemá CCC na rozdíl od E60. Řekl bych že kdyby to mělo jít, tak krom mechanický práce by bylo nejsložitější překódovat auto, aby si nemyslelo že je v automatu ne? Díky za info a názory.
Uživatelský avatar
sonyk02
Registrovaný
Příspěvky: 486
Registrován: stř 16.11.2011 01:00
Bydliště: Vysočina

#2 Příspěvek od sonyk02 »

myslím že levněji vyjde oprava automatu, než tahle nesmyslná výměna za manuál!
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#3 Příspěvek od TANN3R »

Předělat by to určitě šlo, ale levnější než repas automatu to nebude. Btw. jak by si řešil zápis do tp?
kmplx
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pon 07.04.2014 00:00

#4 Příspěvek od kmplx »

Tak pokud by se komponenty sehnaly z nějaký bouračky, tak by to mohlo vyjít za pár korun. Se zápisem bych se asi obrátil na p. Stehlíka z helpreg.cz.

Pokud bych se s repasí vešel do 60k tak bych nespekuloval s manuálem, ale v ZF pakra mi za repasovanou skříň řekli cca 105k a z prevodovka.cz mi napsali 90k za komplet. Jde o to, že při těchto cenách je to víc jak polovina ceny, kterou jsem dal za auto. Navíc všechny firmy co lidi chválí mám daleko (Praha, Jihlava, Brno, Ostrava) a nechci repasovat jen měnič nebo mechatronik a za půl roku ten automat zase řešit, nemluvě o tom, že pokaždé se platí za olej, vanu atd. atd.

Pokud máte vy nějaké zkušenosti s cenou repase automatu a u koho, tak se nebráním nějaké referenci :D :)
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od M4we »

Auto prodat a koupit nejaky s manualem. Tohle mi prijde vazne ujety. Kupuju auto s automatem a kdyz se vysere tak tam dam manual. Jinak 105k je dost vysoka cena za repas :roll: tuhle prevodovku sezenes jetou za pulku i min.
Manual z bouracky bys bral a automat ne...je to bastl a auto uz pak nikdy neprodas
E60 545i Blacksapphire
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od matiz »

Nechces radsi napsat jak se ti problem projevuje? Vymena za manual je podle mne nesmysl. To to radsi prodej tak jak to je...
kmplx
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pon 07.04.2014 00:00

#7 Příspěvek od kmplx »

Jde o to, že už jsem některé věci na autě dělal, vím co s tím autem je, co tam je dělaný a není. A ve stavu, v jakým je automat to za víc jak 140k neprodám.

Co to dělá?
Nejde po otáčkách, musím tomu šlapat hodně pomalu aby to zrychlilo, když to přeřadí (nebo já na sekvenci) tak kolikrát se dostanu na 6. stupeň a pořád mám +/- 2000ot. vůbec tam není znát pokles otáček po přeřazení a jedu třeba jen o 20km/h rychleji, když pak uberu plyn, tak klesnou ale zároveň už si zase automat podřadí například na 4. stupeň který je adekvátní, moc se tomu nechce zamykat rychlost a když už zamkne tak kolikrát se rafička pohupuje, přeřazení trvá dlouho, když jedu na 5 a je potřeba v kopci podřadit na 4 tak občas skříň jakoby zavibruje a nemůže přeřadit, když to hodim hned do sekvence a podřadím ručně tak to jde a nebo musím víc sešlápnout plyn (tohle je vyloženě jen u podřazení z 5 na 4 v kopci), posledně když jsem dal kickdown tak otáčky vystřelily ale moc to nejelo a okolo 4000ot. to začlo cukat (na P nebo N to vytočím v pohodě, takže to bude taky ve skříni), když dojíždím na křižovatce tak z 2 na 1 to cukne ... to je asi tak všechno co jsem vypozoroval, s tím že přeřazení je znát, nemá to plynulý zátah, takže se bojím, že repas bude raketa z toho co mi odepsali z ZF Pakra a prevodovka.cz
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#8 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

A) Na kolik by vyšel řekněme repas: měnič, mechatronik + olej, vana a upgrade SW. To by mělo výrazně pomoct,ne?

B) Těch automatů z 530D se válí všude mrda, určitě by šel koupit nějaký funkční za 15-20tis. Víc bych nechtěl dát ani za opravu..

C) Dodělávat manual tj. spojkovej pedál, vedení, koupit novou dvouhmotu a spojko-sadu to je 15k,- a ty šestikvalty skříně stojí podobně.. Mě se to jeví s prací odhadem na 40k,-

Život je otázkou priorit.
kmplx
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pon 07.04.2014 00:00

#9 Příspěvek od kmplx »

Za 20k seženeš automat z bouračky, ale ve výsledku tě to vyjde na cca 40k i s prací, olejem a vanou. Navíc kupuješ zajíce v pytli, na to ti nikdo záruku že to řadí jak má nedá a abych vyplázl dalších 20k za to, že pak zjistím, že je to skoro to samý jako to moje, to mi za to nestojí :D
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od TANN3R »

Ty ceny co tady házíte za repas jsou už dost mimo. Pár lidí sem posílal na repas k p. Prajslerovi do Ostravy, zkus se poptat na cenu u něj.

Další věc, těchto převodovek je všude po netu dost a nebývá problém sehnat do 15 tis. Když dávám jetou převodovku na auto, nechám v ní starý olej s filtrem/vanou, jen zkontroluji hladinu/doplním a auto se jede vyzkoušet. Takhle riskuje zákazník max 3-5 tis za práci. Když je vše OK, tak se olej i vana vymění. Když ne, vrátím převodovku. Zatím jsem nikdy neměl problém domluvit s prodejcem záruku na vyzkoušení, tj že mi dá třeba dva dny záruku, abych stihl převodovku hodit na auto a vyzkoušet. Samozřejmě, je to pořád použitá věc, takže se klidně může zastavit po týdnu a na to už ti záruku nikdo nedá. Btw. olej s vanou na tuhle převodovku stojí 7tis. Ano, není to orig BMW, ale funguje to, jezdí s tím většina aut a ani o tom neví..

Kdyby každá oprava automatu na E60 stála 50-100 tis tak už tady ani žádné nejezdí :D
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#11 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Přesně tak, bych to taky zas moc neprožíval. Kdo se toho dost bojí většinou taky zabrečí. Buď za 20k,- sprav svou jak píšeš, nebo tady je např na výběr od jednoho prodejce co se tím zjevně živí:
http://auto.bazos.cz/inzerat/58671247/B ... 34-629.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/58671318/B ... 44-621.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/59011071/B ... -170KW.php

Takže bych z toho nerobil drámu.. :wink:
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#12 Příspěvek od TANN3R »

Zrovna odkazy co sem hodil Totic na bazoš jsou tuším místního člena _milan_, sám jsem od něj už něco bral a vždy ok.
xdentist
Registrovaný
Příspěvky: 721
Registrován: stř 20.04.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od xdentist »

V Pakře ses pravděpodobně zeptal na repas skříně a pokud Ti sdělili cenu 105tis za repasovanou skříň, mysleli to tak, že za tu cenu bys dostal zcela kompletně repasovanou skříň prakticky ve stavu nové, jelikož bylo vyměněno vše možné i nemožné krom samotného obalu a toto bylo provedeno v továrně ZF. Ale pravděpodobně Ti neřekli, že je taky možnost repasovat Tvoji skříň dle potřeb a toho co bude konkrétně třeba měnit - tzn. oni skříň demontují, rozeberou, zjistí vadné součásti v ní a mechatroniku a následně Ti zašlou odhad ceny za tento konkrétní repas. Když nesouhlasíš, můžeš si to odvézt třeba k čertu, ale mě u 173kw 530D 6HP28 odhadovali v případě potřeby repas na cca 40-60tis. Nakonec potřeba nebyl, převodovka jako nová, to jen já byl předposranej. Nicméně jsem se tam o tom s nimi bavil dost obsáhle a možností je mnoho, u měničů také (tovární repas anebo nový díl atd).
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#14 Příspěvek od Teddy »

Vždycky mě u inzerátů pobaví hlášky typu "na sms nereaguji". :D Vždycky mám chuť napsat, že o to nemám zájem, ať se mnou nepočítá. :D :D :D
mobilman Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 220
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Ostrava / E60 545i

#15 Příspěvek od mobilman Člen Klubu »

Zdravím. Jak psal xdentist tak to souhlasí - před několika dny jsem byl v ZF Pakra měnit olej s proplachem, vanu, těsnění pod mechatronikem i průchodku (cena asi 13500,-Kč SDPH) práce a ochota super - také jsem se ptal na ceny repasu převodovek a nových převodovek od výrobce repasovaných a přesně to odpovídá jak psal xdentist. :D
kmplx
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pon 07.04.2014 00:00

#16 Příspěvek od kmplx »

Já jím psal už minulý rok, napsali mi, že se s největší pravděpodobností jedná o špatný měnič, bohužel týden před termínem mi odešlo olejový čerpadlo, takže jsem to musel zrušit a když jsem jim psal teď, tak ještě doplnili, že tam mohou být tlakové ztráty atd. Tedy že za 10k mi to rozeberou a zkontrolujou. Ale spíš uvažuji, že bych to odvezl do ZP-automatics do Brna, kde umí otestovat i samotný mechatronik. Jen teď řeším i jiný věci krom auta, takže to spíš odložím na začátek léta, zatím to řadí, jede a do nouzáku to nepadá, tak nějak jsem si zvykl co to kdy dělá, tak se tomu plynem snažím předcházet :D
fik001 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 84
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: Teplice

#17 Příspěvek od fik001 Člen Klubu »

Ahoj taky jsem si myslel ze mam prevodovku na odchodu.Vloni jsem zajel do Jihlavy a technik se stim projel konstatoval měnič a ten vyměnili i s olejem a celkovym servisem prevodovky a SW.A cena kolem 33tis.A rekl ze zaruka dva roky nebo 100 tis km a ve 100tis vymenit olej a prevodovkce že nic není. A je to tak. Rok se jezdi řadí jako nova a žádný problém.
kmplx
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pon 07.04.2014 00:00

#18 Příspěvek od kmplx »

A co ti ta převodovka dělala před tím? U mě je to určitě měnič, ale nejsem si jistý, zda může i za to, že převodovka čeká třeba 5s než přeřadí, i když on motor točí 2000ot. ale že by to nějak táhlo, až pak to jakoby "zamkne" a skočí to na 2200ot. a už to zase jede a přeřadí :D
fik001 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 84
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: Teplice

#19 Příspěvek od fik001 Člen Klubu »

Je to jako když klouže normalní spojka.Začalo.to pohupováním otáček a pomalu se to zhoršovalo ale nenechal jsem to dlouho abych právě šponama z obložení neoddělal převodovku nebo mechatronic.Nemá cenu laborovat a jezdit.Urcitě se vyplatí do Jihlavy zajet.Nikdo lepší v CZ stejně není.Je to jediný zastoupení ZF pro republiku.A všechno maji origo.I kdyz repas tak z nových origo dílú.Hlavně maji i diagnostiku a zkušenosti.Já toho nelituju.Mam už najeto něco přez 300k a auto jede pořád jako nový a i tak vypadá.
Odpovědět