Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupit/nekoupit e61?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
VWBKP
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: ned 10.04.2016 00:00

#1 Příspěvek od VWBKP »

Zdravím, jsem tu nový tak se omlouvám za případný neznalosti BMW... Ale k věci, kolega si koupil před rokem e61 a postupně mě to auto totálně učarovalo. Momentálně mám Passata B6 od novýho auta, vymazlenej opečovávanej nakrouceno jen 110tkm, jenže i když jsem se ho nechtěl zbavit tak co jsem poznal co dovede BMW tak VW u mě asi skončilo, kor s PD :D Kažodpádně moje hlavní otázka na vás je, jak je to se servisem, nejsem mechanik nic si neudělám, pašáka mi dávaji do pucu ve VW a všechno super, ale obávám se že dávat všecko do značkovýho BMW je finančně likvidační. Konkrétně jsem teď našel kousek 530d z r. 2009 prodává ho kluk co ho před 4 lety dotáhl z holadnska, má nakrouceno 190tkm a co jde dohledat tak nájez sedí. Tvrdí mi že dělal nové rozvody komplet (řemen na alernátor je novej, co řetěz nepoznám), GO přední nápravy, žhavky, brzdy, termostaty... Co jsem se tim projel auto super, převodovka se zdá být v pohodě, jediná věc co jsem si všiml když auto stojí tak v motorovém prostoru se ozývá takové buf...buf..buf, někde jsem t četl že to je vadný ventil podtalku k EGR, takžasi žádná hrůza. Hlavně mi jde o to, jaké investice v nejbližší době by mě nejspíš čekaly, hlavně se bojím převodovky a co tu čtu tak jsou to dardy pro mě, pak asi čekám turbo a vstřiky nebo DPF. Takže by mě zajímalo jaká je pravděpodobnost že se něco vysype? A případně na kolik vyjde udělat vstřiky, turbo, DPF v autorizáku? Kolik vyjdou ty převodovky, kolik stojí vyměnit olej v automatu? A je dobře nebo špatně že si borec zaslepil SWIRL klapky, a k čemu jsou ty klapky vůbec dobré, snad BMW nedává do aut k***ítko jen tak ne?

Omlouvám se za takovou všeho chuť ale jsem totálně zmatenej z BMW světa :D a v hlavě se mi teď pere jo/ne a nějak si nedokážu spočítat jestli se to vůbec vyplatí.

Předem moc dík všem :wink:
marab87
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: sob 25.10.2014 00:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od marab87 »

Poradim ti obecne, nikdy to auto nekupuj sam, vem si mechanika, ktery se na bmw specializuje. Ta nafta ti za to stoji? Tvuj najezd mi vychazi okolo 15 tis. rocne, to je podle me malo, aby se ti nafta vyplatila a to nemluvim o tom, jestli jezdis kratke mestske useky. Pokud chces 5er, tak pouvazuj i o 525i, 530i, pro fajnsmekry 550i. Procti forum, informaci je tu spousty.
VWBKP
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: ned 10.04.2016 00:00

#3 Příspěvek od VWBKP »

Tak kdyby byl výběr v těch benzínech proč ne, alle jakože není... Jinak město nejezdim skoro vůbec nejkratší trasy 50km pruměrně spíš kolem 100 po dálnici
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od JaraX »

taky bych být tebou naftu neřešil, jednak problémy s DPF a dalšíma věcma a druhak je to už staré auto a bude problém najít zachovalou naftu, většinou sou to vše exslužební auta, naopak benzína málo kdo koupil zaměstancovi do firmy, nějaké info najdeš i tady, tak si z toho vyber informace které potřebuješ.
kupuj jen s mechanikem který se v E60 vyzná!!

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=106909
VWBKP
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: ned 10.04.2016 00:00

#5 Příspěvek od VWBKP »

Před koupí chci zajet na prohlídku do renocaru. Mohl by mi tu někdo nahodit ty ceny pač fakt netušim na kolik co vyjde na bávu
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od JaraX »

do renocaru určite nejezdi tam ti opice moc neřeknou, najdi si člověka co tomu rozumí, určitě se tady někdo najde, já jezdím běžně na E65, E90 atd a měl jsem tu i auta ktery byli prohlídnutý v autorizáku a já tam pak našel třeba ještě za 100tis kč závady. v autorizáku třeba ani nemají SW na zjištění stavu rozvodů atd.


http://autodily.mjauto.cz/srovnani-cen.php?a=8in&b=14nu

připadně si dosad motorizace a auta dle svého
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#7 Příspěvek od Teddy »

na autorizák se vykašli. Nic ti neřeknou. Jim to je u řiti.
Bejt tebou, tak ukecam JaraXe. :)
xdentist
Registrovaný
Příspěvky: 721
Registrován: stř 20.04.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od xdentist »

Mám 3 roky 530d 2009 v pěkném stavu, moje první nafta, najezdím cca 30tis ročně a z toho něco přes polovinu po městě a UŽ SI NIKDY DALŠÍ NAFTU KOUPIT NECHCI! I přesto, že při mém nájezdu by se pomalu mohlo zdát, že se to vyplatí tak NE! Pokud nemáš kamioňáka, který, Ti bude naftu odlévat za levno, tak se to nevyplatí. A ten by Ti stejně dával buhvíjakou naftu, tankujou často cokoli. Smrdí to, hlučí to, je to plné nesmyslů a prostě já, který vždy jezdil benzínem, vím, že už naftu nechci. Auto ještě nějaký pátek mít budu, ale příští bude benzín. Koupil jsem to taky hlavně kvůli výběru a výbavě, ale vím, že to byla chyba, chybí tomu prostě duše a moc věcí přebývá :)
VWBKP
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: ned 10.04.2016 00:00

#9 Příspěvek od VWBKP »

A do čeho všeho si byl nucenej zainvestovat za tu dobu? :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od JaraX »

Teddy píše:na autorizák se vykašli. Nic ti neřeknou. Jim to je u řiti.
Bejt tebou, tak ukecam JaraXe. :)


mě na E60 určitě neukecá, s tím ja nechcu mít nic společnyho.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

VWBKP píše:A do čeho všeho si byl nucenej zainvestovat za tu dobu? :D


ono to nemáš ani tak o investicích, i když pětka a ještě naftová je většinou velká pokladnička.
já měl svýho času 730D a 740i současně, ta nafta mě nechala Xkrát viset, (i když to nebyli velké závady ale to byli staré nafty bez DPF atd, dneska sou nafty mnohem min spolehlivé), no ale prostě to auto bylo nuda, 730D pro mě byla jen na přepravu z bodu A do bodu B, nikdy jsem neměl radost z toho že tím jedu, netěšil jsem se že někam pojedu, ten benzín je uplně jinde a člověk z toho má radost i když je to třeba jen blbá 316ka. pak jsem poznal LPG a zjistil že mužu mít velké motory, přes 300 koní se spotřebou kolem 1,5kč km, tzn většinou méně než nafta a ještě bez přidaných investic v podobě x čerpadel, turb atd.
VWBKP
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: ned 10.04.2016 00:00

#12 Příspěvek od VWBKP »

A je teda z všeho pohledu nesmysl kupovat 5er s nájezdem 190tkm a je to v podstatě vrak nebo to auto má ještě potenciáln na nějaký slušný ježdění po nějakých investicích? Asi nejvíc mě zajímá životnost toho automatu a vstřiků.. :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od JaraX »

no ona pětka má spoustu svých ruzných nemocí, zatíkání na ruzná místa atd, ten motor je nafta ten jako takovej se nesere, ale jeho příslušenství už docela jo, no a navíc jako další faktor je kdo to auto užíval před tebou, znám auta která mají najeto 100tkm a sou to vraky a pak taky servisuju auta co maj najeto přes 700tkm a sou ve výborném stavu.
VWBKP
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: ned 10.04.2016 00:00

#14 Příspěvek od VWBKP »

Auto kupuju od soukromníka ale je vidět že to auto neměl uplně na háku a je vidět že se o něj staral v rámci možností... Sám řekl že má rád když auto zabera, ale tak asi nikdo nejezdí s třílitrem jako důchodce :D Jinak byl někdo schopný nahodit cenu např. za turbo, vstřikovače? :oops:
xdentist
Registrovaný
Příspěvky: 721
Registrován: stř 20.04.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od xdentist »

Za 3 roky, když nepočítám spotřebák jako brzdy, filtry všeho, odlučovač oleje, brzdovku jsem měnil minimálně toto:

-DPF (ohlásil se cca ve 200tis)
-olej a filtr automatu (preventivně, ale už jsem měl nahnáno když jsem to stále odkládal)
-diversity modul antény
-řemenici klikovky (bez varování mě nechala stát po startu na parkovišti)
-žhaviče a jednotku žhavení
-termostaty oba 2x
-hřídel zadního stěrače (zatuhlá a už nešla rozebrat)
-dolití oleje a přetěsnění hydropohonu víka kufru

Počítám, že mě čeká toto:
-rozvody komplet i s ozub. koly
-vstřiky
-turbo
-možná svody
-kabely 5.dveří
-komplet nápravy (najeto 230tis a zatím jdou, ale do 160tis jezdily jen po něm. dálnicích..)

To tedy jen to na co jsem vzpomněl..
VWBKP
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: ned 10.04.2016 00:00

#16 Příspěvek od VWBKP »

to DPF si dával nové nebo si čistil?
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#17 Příspěvek od Honza325 »

Repasy: Turbo okolo 10 000,- , vstřik od 3500,-. Pokud je tam už Piezo, jakože určitě jo, tak ten se repasovat nedá, ale dá se sehnat novej okolo 6 000,- ( fabrickej Bosch repas ).
Turbo má dosti dlouhou životnost, v průměru okolo 300 - 500tis km ( záleží na mnoha faktorech, zacházení, dochlazování, výměny olejů, výměny odlučovače oleje, průchodné DPF ).
Vstřiky v případě solenoid CR je životnost taky dosti dlouhá ( taky i přes 300tis). Za předpokladu co nejkvalitnější nafty po celou dobu. U piezo je to horší, ale tam je to daný spíš blbou konstrukcí vstřiku. Životnosti zhruba 120 až 300tis. Jsou dost nevyzpytatelný. Ale pořád to neni takovej bordel jako PDčko.
CR čerpadla se téměř bát nemusíš. DPF je ideální preventivně nebo aspoň včas vyčistit chemickou cestou a drandí se dál.

Když to auto bude jezdit na kvalitní naftu, jednou za čas mu bude dopřána diagnostika u někoho kdo ty auta trochu zná, bude fungovat žhavení, termostaty, egr a dpf, tak je to super auto se super motorem. Nenech se zastrašit - kdyby sem napsali všichni, kdo jsou spokojeni, tak by tohle téma mělo hodně stran. Benzíňák je benzíňák, je taky fajn, ale tenhle naftovej motor patří k těm nejlepšim a nejspolehlivějšim z "novodobé" produkce.
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od Honza325 »

Xdentist: chceš měnit litinový svody za litinový svody? :)
VWBKP
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: ned 10.04.2016 00:00

#19 Příspěvek od VWBKP »

otázka na závěr, nevíte tu o nějakém dobrém garážníkovy z vysočiny nebo z Brna? :oops:
xdentist
Registrovaný
Příspěvky: 721
Registrován: stř 20.04.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od xdentist »

Honza325 píše:Xdentist: chceš měnit litinový svody za litinový svody? :)


Nezkoumal jsem to zatím blíže, ale měl jsem zato, že tam jsou plechové... Tak to by bylo o starost míň :)



DPF jsem měnil za jiný, kompletně repasovaný z Německa - obal původní zrenovovaný, uvnitř nové, ne čištěné vnitřnosti (věřím tomu, zkoumali jsme pak i kamerou, měřili tlaky a prostě nový). Pak jsem jim zpět zaslal svůj starý. Cena lehce pod třetinou ceny v BMW (tam cca 55tis včetně práce, drobností, diagnostiky a DPH, konkrétně Renocar).
Odpovědět