Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

filtr pevných částic

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#341 Příspěvek od Filozof »

mě zaujal motor 335i má luxusní krouták odspodu kde se hrabe naftový motor ...navíc 335i díky twinturbúm tlačí do sedačky až do omezovače.

Takto vymysleli leč s turbama užasnej motor benzínovej s perfektní charakteristikou.

jakej je rozdíl 530d s DPF a verze ten rok co se dělala bez DPF ?

Muže někdo objektivně změřit exhalace a hlavně při používání obou stejných aut a motorizací když to vyráběli bez DPF a pak najednou s DPF?
Myslím tím i čas vypalování ...když se to sečte a podtrhne.

Ví to tady dost lidí že je to ojeb na lidi ...DPF ....ojebat lidi. Tak to dáme do benzínových motorů a ojebeme i ostatní ...hlavně že se prachy sypou.
Už se těším až to tam budou montovat.

nanočástice jsou peklo pro lidi a bohužel to se dostává do ovzduší a to všichni dýcháme a je jedno zda DPF tam je či není.


Ano ostatní věci mimo sem nepatří. Napsal jsem jednu věc o rohlíku odepsal jsem Vlastovi a hned se tu seběhla inkvizice a chtěla tu pár členů upalovat...

:lol:

Celej BMWKLUB by se dal shrnout na 50stránek možná 100 A4 kde jsou užitečné informace a fakta....zbytek další desetitisíce stránek je jen pokec kterej vedeme všichni i na srazech ...tak nevím co se kdo rozčiluje kvuli jedné dvou větám....že to někdo další začne rozpitvávat na další 3-4 stránky je už někoho jiného věc....

tady už člověk chudák nemuže ani říct něco k věci jen z jiného soudku ...jak pod diktátorským režimem. :lol:
Mě osobně je to jedno já tady za 13let zažil hodně ale spousta jinejch to tady nezkousne. a děje se to uplně všude ve všech tématech.

Jinak audi A8 V8 Audi TDI rok 2014 mi parkuje pod oknem šéfova a druhá W12 a je to sto a jedna...jeden traktor chláme se tomu i kolega ...a druhej s krásným zvukem kterej musím chytat když jsem venku a poslouchám tu krásnou symfonii... :-)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#342 Příspěvek od Misanek »

JaraX píše:no tomu uplně nevěřím, proč sou teda schopni zbavit vibrací stroj a ne třeba G11? naftové auto za 3 miliony a třepe se to jak ratlík na volnoběh a při zrychlení vibraci v podlaze.
se strojema novějšíma 8 let nemám zkušenosti, pouze auta, ale za chvilku začnou žně a už se budu zase rýpat v kombajnu :D


Tak to netuším, ale tipuji to na fušeřinu výrobců.

Mluvím z vlastních zkušeností, jelikož sám mám ve stroji za 12 mega acert C6.6, což je cr systém a poznat fakt vibracema vůbec nejde :wink: Samozřejmě taky záleží na konstrukci daného stroje atd., ale to je tak u všeho

A opravdu osobáky dražší než stavební stroje fakt v drtivé většině případů nejsou, jak ty si myslíš :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#343 Příspěvek od JaraX »

tak ja srovnavam třeba s 760 za 6 mega :) a za to už koupíš slušnej traktor
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#344 Příspěvek od TANN3R »

Filozof píše: jakej je rozdíl 530d s DPF a verze ten rok co se dělala bez DPF ?

Muže někdo objektivně změřit exhalace a hlavně při používání obou stejných aut a motorizací když to vyráběli bez DPF a pak najednou s DPF?
Sám sem tuhle první verzi E60 měl a když sem to srovnával s E60/61 mladšíma třeba jen o dva měsíce, co už byly eu4 s dpf, tak můžu říct že rozdíl žádnej. Samotný motor, vstřiky, čerpadlo stejný, jen eu4 už má zesílené klapky sání (což na samotný cyklus hoření má vliv minimální) a egr chladič. Takže si nedělej iluze, že by původní eu3 verze byla nějak šetrnější, než eu4 s vymláceným filtrem. E60tku bez filtru vypustili asi trochu omylem, viz tady poznámka hned pod obrázkem:

http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 8/18_0521/

Na druhou stranu, původní M57 135/142Kw taky nikdy filtr neměla a co se vstřikovacích tlaků týká, nebyly o moc menší než u M57N. Fakt je, že pár minut nastartovaná nafta bez dpf na dílně je peklo i s otevřenýma vratama. Ten štiplavej smrad prostě nejde vyvětrat..
Mě se spíš zdá, že se nafty obecně hrozně rychle vývojově zlepšily z rumpálů bez výkonu na motory, co si výkonem nezadají s nej. benzínama před 10ti lety, akorát ty negativní vlastnosti - tedy hlavně saze, už se řešily za pochodu.. a nedořešily.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#345 Příspěvek od JaraX »

ja bych povinně montoval i SCR, ty novy nafty s SCR nejdou vubec citit, G11 jsem měl nastartovanou 10min v dílně a v pohodě.
u E65 v naftě bych umřel za 2min
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#346 Příspěvek od zzeli »

Ted jde o to jestli by to umirani nebylo nakonec obracene. Nos se muze nekdy plest a neni delany na sracky 21. stoleti.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#347 Příspěvek od JaraX »

je možné že SCR nafty budou taky zdraví škodlivé, každopádně CR bez SCR by tě zabil rychle.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#348 Příspěvek od Filozof »

mno ok ...takže není poznat zda má či nemá DPF dle srovnávání.

Ano sice dnes tak necítíš naftu ale nanočástice ti pronikají co těla a stejně ti toho raka za 10-20let přinesou ...jakej to je pak výsledek ?

Všechno co škodí zdraví by se mělo eliminovat ideálně na nulu. Ale to dělají i fabriky...GMO potrav...a další srajdy kolem nás...ale je pravda že ve velkých městech asi nejvíce ten prach a naftové motory budou to nejhorší co tam muže bejt ....kdyby bylo 90procent aut na LPG a CNG bylo by to super. Dokonce i BUS jezdí několik linek na CNG případně trolejbus ...to je paráda.

Ostatně už některá evropská města chtějí naftu zakazovat v centrech měst.

Změřte si spaliny za těma superfiltrama a jaké to má následky na člověka ...nebudete moc spokojení s výsledkem ...ale ne zaplaceným výsledkem ve prospěch miliardového obchodu automobilismu.

Viz kauza co je tady stále živá jak automobilky falšovali udaje o ekologii naftových motorů ...těch článků jsou spousty...a dělali to snad všichni.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#349 Příspěvek od JaraX »

filozofe, jaktože když jdou z dpf mikročástice, jaktože je po 100tkm vyfuk uplně čistej, bez jedinýho smítka, projedeš to prstem a nemáš ho ani špinavej, to sou nějaky divny mikročástice ne? nebo jak si to vysvětlíš, to si myslíš že z toho lítaj částečky kterou se neusadí ani z pár procent jen jdou do vzduchu?
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#350 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Je vidět, že princip DPF je spoustě uživatelů neznámý. Ale ať se držíme tématu, zprovoznil jsem diagnostiku Carly for BMW. Může někdo poradit, jaký parametry ohledně DPF a jejich hodnoty mám sledovat a hlavně jaká má být jejich optimální hodnota? Motor M57N (306D4).
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#351 Příspěvek od madmarty »

Teddy píše:Tady ti mj. MadButcher velice slušně napíše, že plevelíš vlákno OT a co uděláš ty? Místo aby sis řekl, že to sem opravdu nepatřilo, tak toho napíšeš ještě 2x tolik. Nenapadá tě kde je chyba? :roll:
Je něco, co ti brání založit si v příslušný sekci svý vlákno třeba na téma rohlíků a diskutovat si tam? Napovim ti.... zkus třeba sekci pokec. :wink:
On ani ty jste nepochopili co jsem se opět snažil vysvětlit. Když malé dítě nemůže pochopit rozmnožování lidí, ukáže se mu to na zvířátkách. Prostě je něco co je vědecky prokázané a část populace to nechce, nebo neumí pochopit, takže se to pokusí vysvětlit jinak. Mě taky nejdou nějaké oblasti/věci a pokud mi to chce někdo vysvětlit, tak ukáže v principu stejný příklad v oblasti jiné. pochopím to mnohem snáž, pokud chci. To vše o pečivu s týká DPF. Jediný rozdíl je, že jíst musíme všichni. Ovšem naftu nemusí mít všichni.

Nejsnažší cesta jak se vyhnout DPF a problémům s ním spojených je vyhnout se naftě. Pro většinu spotřebitelů je to i levnější, pokud si spotřebitel dá tu práci a spočítá si CELKOVÉ NÁKLADY na provoz svého naftového mazlíka zabijáka. Aby zase někdo neryl, za 450tis km provozu nafťáka jsem si náklady na servis spočítal. Kdybych jezdil s V6 s LPG byl bych na tom mnohem finančně líp a exhalací bych tím vyprodukoval mnohonásobně méně.

Čas který tady tímto trávím není z mé dlouhé chvíle kdy nevím co dělat.
MadButcher
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

#352 Příspěvek od MadButcher »

No vidis ze umis kdyz chces. Tak to priste zkus napoprve a bude vsechno OK.

Tohle srovnani celkovych nakladu je fajn, ale je to bohuzel celkem neprenosna zkusenost. Nekdo koupi benzin a oproti nafte dopadne tragicky protoze ma smulu a rozesere se mu uplne vsechno, i to cemu by v servisu neverili. Me treba zatim zadne auto nevydrzelo dyl nez par let, za poslednich 15 roku mam ted z ruznych duvodu devate - takze muzu predem srovnavat dlouhodobe naklady jak chci a ono to stejne funguje uplne jinak.

Dalsi vec je ze nekdo kdo modernimu dieselu ani trochu nerozumi a podle toho se k nemu chova, a podle toho se taky k nemu chovaji v servisu kde mu nauctuji cokoliv je napadne a on jim to spolkne, bude mit jiste daleko vyssi naklady na servis nez ten co tomu autu rozumi, vi aspon v hrubych rysech co a proc jak funguje, a udela obcas nejakou ne moc drahou prevenci.

Ale to jsme zase u neceho jineho nez u DPF, ze? Takze DPF u dieselu pomalu prestane byt ve srovnavani nakladu nevyhoda, protoze ho brzo dostanou i primovstrikove benziny. Jsem zvedavy jestli budou stejne problematicke jako ty dieselove. Jak bude probihat regenerace, hodne podobne nebo dost jinak? Nebudou za takovym regenerujicim autem na dalnici slehat plameny jak ze supersportu pri podrazeni?
MadButcher
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

#353 Příspěvek od MadButcher »

Vlasta: sooth mass jsou saze, roste az do te doby nez prijde pozadavek na regeneraci (zmeni request z 0 na 1), u me tedy roste az na 32g. Pak po pozadavku na regeneraci se ceka na splneni vsech podminek, jakmile regenerace zacne vidis ze sooth mass klesa az na nulu (pokud jsou stale vhodne podminky - kdyz se dostanes do kolony tak se regenerace prerusi a znovu se spusti kdyz to zase jde).

Ash mass je popel povypalovani, ten v DPF zustava, hromadi se tam. Muzes sledovat jak jeho mnozstvi postupne pomalu narusta. Nevim az do kdy, to jsem nikde nenasel.

Jak uz tady bylo psano, ty gramy jsou nejspis prepoctene odhady podle rozdilu tlaku, takze se to asi uplne vazne brat neda, ale jako napoveda je to moc dobra vec. A me to docela bavi sledovat, navic mam jistotu ze regenerace funguje.
dejvidek
Registrovaný
Příspěvky: 302
Registrován: čtv 12.03.2009 01:00
Bydliště: Písek

#354 Příspěvek od dejvidek »

co může být příčinou ,, příliš časté regenerace dpf?,, dneska mi to napsala diagnostika :-(
MadButcher
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

#355 Příspěvek od MadButcher »

Otazka je jestli se prilis casto regeneruje tak ze se regenerace dokonci az do vypaleni vsech sazi - pak me napada:

1. primarni pricina je nadmerne vytvareni sazi a musel bys zkoumat proc se to deje (spatne vstrikovace? spatna nafta? nevhodne aditivum?...)
2. kapacita filtru je uz nedostatecna a pojme velmi malo sazi nez zahlasi ze je plny a zacne regenerovat
3. spatna cidla tlaku

Pokud se regenerace spousti casto ale nikdy se uplne nedokonci, a proto se spousti znova a znova, tak si proste dej jednou tydne 50km po dalnici tam a 50km zase zpet a uvidis jestli to pomuze. Nejezdis nahodou jen kolem komina?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#356 Příspěvek od JaraX »

dejvidek píše:co může být příčinou ,, příliš časté regenerace dpf?,, dneska mi to napsala diagnostika :-(
- ty budeš myslím hodně rád až se vrátíš k 7er :)

- změř nebo nech změřit protitlaky
dejvidek
Registrovaný
Příspěvky: 302
Registrován: čtv 12.03.2009 01:00
Bydliště: Písek

#357 Příspěvek od dejvidek »

už mě ta nafta pěkně štve...
dnes jsem jel na otočku Písek - Praha cca jsem ujel 250km, a napsalo mi to cestou tam - filtr ucpaný, když jsem dojel domu tak častou regeneraci. Přitom z výfuku to fouká krásně, spotřeba 7-7,5 podle nádrže.
Co mě ještě napadá a mohlo by s tím mít souvislost, tak je to, že mi hned za vlnovcem trochu syčí výfuk. To může čidlo tlaku vyhodnotit jako přicpaný filtr, a proto může pořád regenerovat?
Vstřiky jsou ok, aditiva nedávám, vždy před delší cestou mažu chyby v jednotce, ať mám jistotu, že se spustí ,,dunění,,
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#358 Příspěvek od Joshuax »

No zalezi jak velka ta dira tam je a kolik tlaku se tim muze z toho vyfuku ztratit a tim padem, kolik ho jde na vlastni filtr, potazmo zpet do cidla. Me prdla ta hadicka k tomu cidlu, to samozrejme brutalne ovlivnilo mereni toho zpetneho tlaku a auto myslelo, ze je filtr cisty a ten se pritom zasiral co to slo. Nez to namerilo dost tlaku na spusteni regenerace, tak to pak rovnou padalo do nouzaku. Pokud mas pred filtrem diru, ktera upousti tlak ve vyfuku, pak i hodnota zpetneho tlaku na cidlo bude ovlivnena (ac teda ne tolik jako u me), ale procentualne vzhledem k ubytku tlaku pred vlastnim filtrem. Netusim jak moc ti to tam uchazi, ale muze to mit urcite vliv.

Jinak jezdit diesel na nasi nafte bez pridanych aditiv je imho trosku hardcore :)
Ja jsem na aditiva taky nikdy moc neveril, rikam si, ze to nikdo poradne neoveri, jestli to tomu motoru neco da, nebo tam jenom vyhazuju prachy oknem, ale nedavno mne docela presvedcilo jedno firemni auto, se kterym jezdi kolega. Takova drbka, 1.6 TDI oktavka. Jezdi s tim jediny clovek, zadny strelec, auto ma pod 100 000km a kdyz me vezl do centra, tak mu rikam, ze to je slusnej klepec z toho motoru, ze takhle mi znely hydrostely na 525tds v omeze a dost mozna to nebylo ani tolik slyset. Tak s tim byl v servise, auto zkontrolovali (uz je po zaruce, takze se nemeli duvod vymlouvat) a nic nenasli. Ze prej to je normalni, ze ma pouzivat aditiva. Tak to zkusil...
Vysledek byl docela brutalni. To klepkani zmizelo uplne, motor se zklidnil a nema z toho clovek pocit, ze se to kazdou chvili rozskoci... (zlaty 1.9tky)
Netusim co za aditiva tam nalil a ani nerozumim tomu, jak muzou aditiva v palivu, takhle zmenit chovani motoru (pochopil bych neco priliteho do oleje), ale poznat to bylo v zasade po vyjeti jedne nadrze... Ze by ta aditiva byla tak super ? Mozna, ale spis bych rekl, ze ta nafta co tu mame je tak tragicka, ze se to tem motorum proste nelibi... Ze to na to jede, ale stastny z toho ten motor dvakrat neni. Proto tam ty aditiva radeji leju... Kor u toho DPFka je fajn, ty adtiviva na podporu regenerace pouzivat.

BTW, to ze vymazes chyby ti prece nespusti regeneraci. Naopak, pokud tam pretrvava pozadavek na regeneraci, ktera se nespustila, protoze nenastaly vhodne podminky, tak ten pozadavek akorat tak smazes. Spis bych to delal opacne. Pokud vis, ze by auto melo regenerovat, posli tam ten pozadavek z DISu. Tak jsem se to snazil tenkrat resit ja, kdyz to padalo do nouzaku. Bohuzel uz jsem se dostal do takoveho stavu zaneseni filtru, ze se mi nepodarilo navodit spravne podminky, aniz by to auto spadlo do nouzaku. Bylo to schopny jezdit jenom pomalu, jak jsem tomu trosku slapl, nebo pridal vic, auto preplo a konecna...
MadButcher
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

#359 Příspěvek od MadButcher »

Dela to s tim mazanim chyb dobre, pozadavek na regeneraci se brzy objevi znovu, ale regenerace nezacne pokud je v pameti zavad prave chyba ktera tomu spusteni brani. Vymaze ji = oblbne RJ = regenerace ma sanci se spustit.

Pisu vyse ze u me i pres dve vadne zhavicky v pameti zavad se regenerace spousti, ale muze tam mit zapsanou jinou zavadu se kterou se regenerace spustit nemuze. Urcite me nekdo doplni o jake zavady muze jit.

Co se tyka aditiv - nic na DPF jsem nikdy nezkousel, ale vim ze ruzne motory si ruzne rozumi s ruznou naftou a aditivy. Moje zkusenosti:

Toyota Avensis 2.0D 85kW si s Vervou Diesel neumela poradit, chod tvrdy a divne reakce na plyn, rozjezdy tragedie, nekultivovane a jakoby moc vykonu na jednicku ktera to neumela pobrat anebo jakoby by byla spatna spojka. Hruza. Jedine v pomerne vysokych otackach to bylo prinosem a motor jel lip a mel vetsi silu. Stejne to bylo s VIF i bez VIF. Prechod na TopQ - chod podstatne lepsi, hladsi, tissi, ale ve vyssich otackach linejsi. Oboji overeno po mnoho nadrzi a mnoho tisic km.

BMW 530D 173kW dostava jedine bezrepkovy Eurooil Optimal Diesel, kdyz do nej dam VIF tak naprosto stejne priznaky jako u Avensisu s Vervou Diesel - divny nekultivovany chod, rozjezdy tragedie, v servisu to posoudili jako spojku na vymenu. Po zruseni VIFu jezdi uplne normalne bez tech rusivych veci, a i spojka se najednou sama opravila :-)

Me z toho vychazi ze si tyhle commonrail motory neumi poradit s vysokymi cetanovymi cisly nahonenymi aditivy. Repku uz v nadrzi nechci videt, mozna jeste zvazim ze bych cas od casu vyjel jednu nadrz s nejakym cisticim aditivem, ale VIF to asi nebude.

Naopak Passat B6 2.0 TFSI benzin, 147kW, kdyz dostal Benzina Verva 100 a VIF tak jel jak raketa, a uplne nejlip z jakychkoliv kombinaci paliva a VIFu/neVIFu.
dejvidek
Registrovaný
Příspěvky: 302
Registrován: čtv 12.03.2009 01:00
Bydliště: Písek

#360 Příspěvek od dejvidek »

co se týče chyb na motoru, tak vím, že i zapsané žhavičky v závadách (zřejmě relé, ale nastartuji bez problému i v -20 po týdnu v alpách), pak mi to píše ucpaný palivový filtr (už jsem měnil 2x a stále píše), je možná regenerace. V práci mám diagnostiku TS PRO, kde v parametrech řj motoru zjistím jestli je regenerace povolená, nebo zakázaná.
Ted vyřeším uniky přes výfuk a pak si myslím, že bude klid.
Odpovědět