Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Klapky v masce chladiče E60

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
filiposvw
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: stř 08.09.2010 00:00
Bydliště: Kopr

#1 Příspěvek od filiposvw »

K čemu jsou asi tuším a vím. Jen by mě zajímalo zda a kdy se otvírají popřípadě jak zjistit jejich správnou funkčnost. Jestli vždy až je zahřáto a jedu, nikdy jsem je neviděl ani pootevřené když jsem to nechal stát dlouho na volnoběh.
Hlavně mě zajímá když nemá E60ka nikde aktuální teplotu.
mixsny
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: úte 02.02.2016 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od mixsny »

Klapky se otevřou jen proudem vzduchu při jíždě pokud vím.
A teplotu zjistíš jedině v hide menu a nebo se řídit podle čárek, který jsou na pravém budíku...
filiposvw
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: stř 08.09.2010 00:00
Bydliště: Kopr

#3 Příspěvek od filiposvw »

mixsny píše:Klapky se otevřou jen proudem vzduchu při jíždě pokud vím.
A teplotu zjistíš jedině v hide menu a nebo se řídit podle čárek, který jsou na pravém budíku...


Takže žádná elektronika aha. Ty čárky jsem zaregistroval a sleduji je jak klesaji. Vždy mi tam zbydou tři jak je motor zahřátej.
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#4 Příspěvek od mi00wa »

ale není to vždy na 100% takže nejlepší je přes skryté menu.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#5 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Pokud se spustí ventilátor, mely by se logicky otevřít take, protože skrz ne proudí dost velký tah vzduchu... pokud je to z fabriky blokované na rychlost, tak leda kvůli hlučnosti při stojícím vozidle? U LCI je střední část bez klapek (otevřena stále), jestli je tak počítáno s tim, ze to na ochlazení na volnoběh stačí?
“Ability is what you're capable of doing.”
filiposvw
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: stř 08.09.2010 00:00
Bydliště: Kopr

#6 Příspěvek od filiposvw »

mi00wa píše:ale není to vždy na 100% takže nejlepší je přes skryté menu.


Skryté menu mám asi dobře skryté, zatím jsem ho neobjevil teda neodkryl.
filiposvw
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: stř 08.09.2010 00:00
Bydliště: Kopr

#7 Příspěvek od filiposvw »

Hanz píše:Pokud se spustí ventilátor, mely by se logicky otevřít take, protože skrz ne proudí dost velký tah vzduchu... pokud je to z fabriky blokované na rychlost, tak leda kvůli hlučnosti při stojícím vozidle? U LCI je střední část bez klapek (otevřena stále), jestli je tak počítáno s tim, ze to na ochlazení na volnoběh stačí?


Dobrej tip. Zkusím se na to zaměřit když se točí.
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#8 Příspěvek od mi00wa »

https://www.youtube.com/watch?v=envKMwftf6w tady máš hidden menu (skryté menu)

mám dojem že by se měli otevřít aji když dáš A/C MAX.
filiposvw
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: stř 08.09.2010 00:00
Bydliště: Kopr

#9 Příspěvek od filiposvw »

mi00wa píše:https://www.youtube.com/watch?v=envKMwftf6w tady máš hidden menu (skryté menu)

mám dojem že by se měli otevřít aji když dáš A/C MAX.



Dík, vyzkouším.
mixsny
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: úte 02.02.2016 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od mixsny »

Jen mě štve, že zrovna teplota nejde ze skrytého menu přenést normálně do hlavních položek..protože digi rychlost sem tam dostal.

Nebaví mě se k tomu proklikávat každý start motoru :?
filiposvw
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: stř 08.09.2010 00:00
Bydliště: Kopr

#11 Příspěvek od filiposvw »

Pořád zavřené. I při točení větráku i při plné max. Klimě. Jen jdou pootevřít zatlačením. Tak asi se otvírá jen náporem vzduchu.

Jen je zajímavé, že né všechny E60 to mají. Některé mají normálně viditelný chladič a před nim takové dvé hnusné trubky zešikma. Proč tomu asi tak je......
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#12 Příspěvek od mi00wa »

klapky se otvírají náporem vzduchu.
Jinak jsem taky studoval proč to některé mají a jiné ne.
1. je rozdíl v jakém státě bude jezdit (Rusko > zima, Černá hora > teplo i v zimě) ale není to vždy pravda.
2. skoro všechny mají 530d ty klapky, kdež to 535dky nemají. Nevím jak u benzinu.
3. ty klapky jsou dobré na rychlo ohřev motoru, nejlépe v zimě.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#13 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Třeba na 530i před-LCI klapky jsou (zavřený), nevím jak za jízdy, trh ČR. Třeba jsou spojený jen s určitýma motorama a rokama? Zajímalo by mě co takový auta dotažený z Itálie?

Např. č.3 do 03/2007: http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=51_5212
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#14 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

mixsny píše:Jen mě štve, že zrovna teplota nejde ze skrytého menu přenést normálně do hlavních položek..protože digi rychlost sem tam dostal.

Nebaví mě se k tomu proklikávat každý start motoru :?
Myslíš mezi budíky nebo rovnou někam na obrazovku? Mám do dokódovaný na páčku, hned po spotřebě. Víc moc tam myslím nešlo, leda otáčky ještě a nějaký blbiny.
Uživatelský avatar
BoarD
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: pon 08.02.2016 01:00
Bydliště: BMW E61 LCI 520d

#15 Příspěvek od BoarD »

Mě se klapky otevírají i při stojícím vozidle, teď jak byla vedra jsem na ně schválně koukal.

mám 520d rv 2009
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#16 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

e60 LCI n53 otevírá i na místě, o víkendu jsem na to koukal...
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Joshuax »

Na E53jce 3.0i je mam taky, jsou pasivni, proste se jenom kinklaj, kdyz auto stoji, muze se drive ohrat, kdyz jede, klapky otevira napor vzduchu a chladic se muze chladit o zdibet lepe, nez kdyby tam vubec nebyly. Ale ze by mely na chlazeni ci ohrivani motoru zasadni vliv, to bych fakt nerekl...
Spis mi to prijde jako dalsi kravinka, jenom aby si nekdo mohl vykazat 2 roky vyvoje upgradu chlazeni :D
kmplx
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pon 07.04.2014 00:00

#18 Příspěvek od kmplx »

Pokud je nepřidrží elektromagnet, když je auto studený tak tu je taky možnost, že dřív bylo auto bouchnutý na předek (nehoda, zvěř) a dotyčný byl líný tohle opravit :D
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Joshuax »

No u ty E53jky fakt ne, to je opravdu jenom kus plastu na pantu, bez dalsi elektroniky...

Obrázek

Vy ale asi myslite tohle ze ?

Obrázek
kmplx
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pon 07.04.2014 00:00

#20 Příspěvek od kmplx »

Já to rozebraný neměl, ale není náhodou na tom obrázku mezi žaluziemi (to bílý) konektor a uprostřed ten elektromagnet?
Odpovědět