Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Chybové kody v tajném menu E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Meyle
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 28.12.2015 01:00

#1 Příspěvek od Meyle »

Zdar, tak jsem se dostal přes svoje tema zde http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=153034 až k tomu že bych potřeboval poradit co znamenají chybové kody ve skrytém menu u E39 před fl.

Toto jsou ty kody

1 8D 84 000
2 BE 88 000
3 C7 81 000
4 D7 81 000
5 11 84 000

Děkuji za vysvětlení. Nikdy jsem nic nenašel kde bych to podle nějaké tabulky mohl rozluštit. :(
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování

#2 Příspěvek od Miguel »

Co to je za bláboly? Napíchni to na normální diagnostiku.
Meyle
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 28.12.2015 01:00

#3 Příspěvek od Meyle »

Proč mi sem píšeš když nemáš radu? :?
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#4 Příspěvek od ACDC »

Nějak neznám nikoho, kdo by se těmito kódy zabýval. Někde mám výklad kódů, ale nevím teď kde. Navíc jsou v nějakým divným formátu.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tyhle kódy v budících byl po roce 1990 pokus o jednoduchou ON-BOARD diagnostiku. Jenže to neukáže všechny závady, které jsou v autě přítomny a ukáže pouze, že v některém z vybraných systémů se nachází chyba nebo že v menu 14. Pamět závad (Fehlerspeicher) = 14.0 – 14.4 Paměti poruch => 000000 znamená není uložena žádná chyba. Ale už to nic neřekne, jestli drát vede, signál existuje, nebo nevede, je tam zkrat nebo hodnoty signálu jsou mimo rozumný rozsah. Z tohoto důvodu je to velmi neefektivní. Ale pokud nemáš vlastní diagnostiku a musíš někam jezdit a platit, tak to je regulérní pokus, ale nikdo se s tím nechce zabývat - nediv se.

Pokud se pokusím rozkódovat, co ten výpis obsahuje, nacházím:
- 8D poruchu signálu pro automatickou převodovku EGS,
- BE vnitřní chybu v Lichtmodulu,
- C7+D7 chyby v senzorech paliva 1 a 2,
- 11 opět porušeny signály pro EGS.

Ale jde o to, jak moc jsou tyto chyby relevantní a jak souvisí s problémem ABS, který v tom vlákně rešíš. Například odkud systém ABS získává signál o rychlosti vozidla. Vlákno, kde je nějaký výpis těchto kódů pro 1998 528iSE-E39 najdeš zde http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f15 ... es-t38563/ , více teorie najdeš zde http://www.e38.org/OBDproc.pdf . Více pomoci nemohu.
:D
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování

#6 Příspěvek od Miguel »

Meyle píše:Proč mi sem píšeš když nemáš radu? :?


Myslím, že radu jsem ti dal právě dobrou, ale když radši budeš trávit čas nad vymejšlením ptákovin u internetu než aby ses dozvěděl z diagnostiky kde je přesně problém a vyřešil to rychle a efektivně tak prosim.
STR8
Registrovaný
Příspěvky: 102
Registrován: ned 27.12.2015 01:00

#7 Příspěvek od STR8 »

SMAZANO
Meyle
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 28.12.2015 01:00

#8 Příspěvek od Meyle »

starML píše:Tyhle kódy v budících byl po roce 1990 pokus o jednoduchou ON-BOARD diagnostiku. Jenže to neukáže všechny závady, které jsou v autě přítomny a ukáže pouze, že v některém z vybraných systémů se nachází chyba nebo že v menu 14. Pamět závad (Fehlerspeicher) = 14.0 – 14.4 Paměti poruch => 000000 znamená není uložena žádná chyba. Ale už to nic neřekne, jestli drát vede, signál existuje, nebo nevede, je tam zkrat nebo hodnoty signálu jsou mimo rozumný rozsah. Z tohoto důvodu je to velmi neefektivní. Ale pokud nemáš vlastní diagnostiku a musíš někam jezdit a platit, tak to je regulérní pokus, ale nikdo se s tím nechce zabývat - nediv se.

Pokud se pokusím rozkódovat, co ten výpis obsahuje, nacházím:
- 8D poruchu signálu pro automatickou převodovku EGS,
- BE vnitřní chybu v Lichtmodulu,
- C7+D7 chyby v senzorech paliva 1 a 2,
- 11 opět porušeny signály pro EGS.

Ale jde o to, jak moc jsou tyto chyby relevantní a jak souvisí s problémem ABS, který v tom vlákně rešíš. Například odkud systém ABS získává signál o rychlosti vozidla. Vlákno, kde je nějaký výpis těchto kódů pro 1998 528iSE-E39 najdeš zde http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f15 ... es-t38563/ , více teorie najdeš zde http://www.e38.org/OBDproc.pdf . Více pomoci nemohu.
:D


Díky za pomoc. :wink: Jen jsem nevěděl co to znamená. Jinak diag mám ale ta mi prakticky nic nehlásí kromě toho ABS.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od starML Člen Klubu »

No právě - to je ta relevance chyb z IKE. Co Ti hlásí ta "normální" diagnostika ohledně ABS?
Meyle
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 28.12.2015 01:00

#10 Příspěvek od Meyle »

Mám ISTU a INPU a obě hlásí chybu zadního čidla ABS na straně spolujezdce.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Sice ještě nevíme co to přesně hlásí, ale budiž. Pokud půjdeš po kabelu toho čidla, dostaneš se až pod kufr auta, kde je pod takovým plastem rozbočka, do kterého se zapojuje levé a pravé čidlo. Je tento kabel zdravý, kontaktování v pořádku, nekouslo si do kabelu nějaké zvířátko, nesvařovalo se pod vozem?

Pokud máš INPA, tak si zapni sledování ABS/ASC viz obrázek a videa v odkazu níže. Cílem je zjistit, jestli při přímé jízdě všechny čidla ukazují +/- stejnou rychlost otáčení a při zatáčení vpravo nebo vlevo se přiměřeně změní podle poloměru zatáčky.

https://www.youtube.com/watch?v=dOB0CgSIxMA
https://www.youtube.com/watch?v=X17t2-C2b24

Jako další mi do SZ pošli VIN auta a BMW číslo toho laciného čidla. Prodejci chtějí prodat a rozlišují benzín a naftu, ale dalším vodítkem je rok výroby auta. Některá čidla prostě kompaktibilní nejsou.
:D

Obrázek
Meyle
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 28.12.2015 01:00

#12 Příspěvek od Meyle »

Máš SZ.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Fajn - Tvoje auto je 5er E39 528i sedan Evropa, datum výroby 10.1997, levostranné řízení, automatická převodovka.

- na zadku máš mít díl č. 24 Pulse generator ABS s BMW číslem 34521182160, která se používali do 09/1998, více http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=33_0519 nebo http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 3/33_0519/
- koupil jsi čidlo DELPHI SS10306, OEM číslo 3452 1182 160, více http://www.hamar.cz/cs/regulace-dynamik ... 10306.html =>v nákupu dílu chyba nebude.

Pokud to půjde a aby se ušetřili peníze, zkus prohodit pravé a levé zadní čidlo, jak se to projeví na diagnostice. Ale pouze pokud to půjde, respektive aby nedošlo k poškození při demontáži toho levého čidla. Potom už jen zbývá hledat po drátech od konektoru PZ čidla až do 88-pólového konektoru X1171 na řídící jednotce ABS. Který drát to je najdeš ve WDS http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... /index.htm nebo pomocí ISTA.

Obrázek
Meyle
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 28.12.2015 01:00

#14 Příspěvek od Meyle »

Když čidla prohodím je to stejné.

Toto jsem psal v tématu o ABS+ASC

No ale pokud by to byli dráty tak mi automat nebude řadit přes 5.400otáček né? Když čidlo vypojím automat řadí jen do asi těch 5.400 a když ho znovu zapnu tak automat jede v pohodě.

Jinak díly vždy kupuji podle čísla dílu co mi řekne bmwfans nebo přímo v BMW kamarád.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#15 Příspěvek od Filozof »

chci se zeptat ...toto co tady řešíte je dost častá závada na BMW jak e36-e46-e39-e38 atd. Je často problém bud čidlem jak řešíte a často pomůže až originální nejdražší čidlo SIEMENS - VDO kterej je přebal nebo někdy jede i neorigo aftermaket.

Řešil to jeden člen BMWKLUBU na své e38 a pomohlo až asi 6té čidlo originální neboli přebal VDO SIEMENS.

Další problém je často přímo v jednotce ABS která se dává repasovat. tady jeden článek pro vás aby jste se mohli chytit problému pokud by to nebylo čidlem. jak e38 tak e39.

http://www.meeknet.co.uk/E38/ABS/Index.htm

No jsem osobně zvědavej čím to bude. Mám dva kamarády a oba dva si tím prošli. Jeden to neřeší ...pul roku mu ABS funguje a pul roku zlobí a jde nahodile. Druhej má jinou jednotku ABS.
Já osobně jsem měnil čidlo taky levé kolo vzadu. Dával jsem MAHLE a funguje kupodivu. Ale je pravda že auto stálo asi týden a pak to zlobilo zase a ABS nešlo a po 14dnech ježdění se to samo spravilo a zase vše funguje jak má. Nechápu ale počítám že to bude jednotkou ABS.

Chce to určitě LIVE data na diagnostice a jít po kabelech. případně zkusit vyměnit více čidel. Myslím si že SNEJK si stím u jednoho auta taky prošel....asi až 6té čidlo ukazovalo jak mělo.

smutné je že toto potrápí dost všechny majitele E39 - e38 i jiných řad starších ročníků.
Uživatelský avatar
Falcon
Registrovaný
Příspěvky: 740
Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Falcon »

Filozofe, trochu to mícháš. ABS, kde nevyhnutně odchází ŘJ, je design Bosch po roce 1998, tj. černá elektronika u motoru na hydraulickém bloku. Tam se vinou "kosmické" konstrukce jednotky rozpadá množství bodovaných propojů (některé zlaté drátky skoro není vidět okem), zkratují se mosfety atd...

Naopak tohle, co řeší lidi se staršími auty, je zcela jiný problém, obvykle způsobený čidly, snímacími kroužky v nábojích, případně kabely/konektory.

Proto když mi kdokoli volá nebo píše ohledně ABS problémů, tak můj první dotaz je vždy na rok výroby ;)
E38 730dA Orientblau mit LED Ambient Pornlichtpaket
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#17 Příspěvek od Filozof »

ok takže díky za objasnění. Problém tedy jsou ale liší se facelift a předface a jakej je pak rozdíl u prefaceliftu např roky 97-98 kde bylo něco již z faceliftu ... je to jistota že se to prefaceliftu netýká a řeší se jen roky ?

Já měl nové čidla 2x a stejně to zlobilo pak se vyměnilo ložisko které bylo špatné na místě snímání pásku čidlem a bylo vše ok. Do té doby než týden auto stálo v servisu ...pak jsem nějakej čas podezíral servis že mi něco dělali s kabelem či ABS jednotkou ...ale spravilo se to samo ježděním ...zajimavé.

jinak tady co řeší docela by mě zajímalo kde to tak často odchází ... mě je divné že by ty čidla všem tak odcházela...jedině že by měnili parametry a tím jednotka byla zmatená a každé kolo by ukazovalo jiné hodnoty....jinak jak píšeš je tam toho více ... divné že to dělá uplně všem které znám nebo dělalo ... všichni co měli něco z těchto aut nějakej rok ve vlastnictví.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#18 Příspěvek od ACDC »

Ta jednotka u hydrauliky má DSC, že.
Odpovědět