Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

V8 e39 vs. e60

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#1 Příspěvek od horan »

Ahojte.
Prisel cas rozloucit se s mou naftovou e39.
Pro jaraxe zduraznuji, ze me nikde nenechala a slouzila se cti. Tedy az na ty posrany predni brzdy :lol: , ale to neni chyba motoru.
Byl jsem rozhodnut, ze pujdu opet do e39, ale do 540i.
JENZE jak tak prolejzam ty inzeraty, tak i kdyz srdce rika vem e39, tak mozek zacal radit, at vezmu e60 (vybava......). Do toho jeste manzelka zacala at teda vezmu e65 , ale to je na kazdodenni dojizdeni do prace nesmysl.
Hodne se tu popsalo o spotrebe a unicich oleje u e60 o problemech s unikem vody o nejakych kanalcich v hlavach (nevenoval jsem tomu pozornost, tak se mozna pletu) atd. Zajima me, jestli toto vse se tyka i e39, nebo jde o uplne jinak resene motory?
Jak jsem psal, tak auto je primarne urcene na jezdeni do prace (denne 150km).Takze bud koupim uz s lpg, nebo necham dodelat.
E39 bude taky limo, nejlepe obe s manualem. Ohledne porizovaci ceny bych musel e60 vybirat ze zacatku vyroby, kdezto e39 pripada v uvahu pouze facelift.
E 39 je porad takova "surova" (coz se me libi), nezkurvena nagelovanym designerem :-) a sporicim oddelenim, ale na rovinu ji chybi spousta veci oproti e60. (Vyhrevy vzadu, hud......).
Zkuste mi nejak ulehcit vyber. Cemu se vyhnout.....
Chci si jeste uzit benzinovou v8, nez se to tu uplne posere a budeme muset sypat do nadrzi Duracellky.
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#2 Příspěvek od honzabiker1 »

V e60 a e65 jsou stejne V8 motory (N62). V e39 je starsi V8 M62. Osobne bych vyloucil e60 a rozhodoval se mezi e39 a e65 (pokud není podmínkou manual, ten se do e65 nedaval)..


A co se tyka LPG - urcite nekupovat auto s uz hotovym LPG (většina servisu neumi prestavbu LPG poradne udelat a seřídit, muze to nadělat dost skody, auta mají většinou vic najeto, pokud je to dovoz, nemusi u nas byt sehnatelne komponenty na systém LPG, atd..).
uwefiltr
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: pát 31.07.2015 00:00

#3 Příspěvek od uwefiltr »

Na E60 bych se rovnou vysral ,o) E39 ma dusi a je to krasne auto. Pokud neni klacek podminkou tak bez do E65. Ja mel E39 v nafte a spoko, no ted mam E38 s V8 a 2x vice spoko, a klacek mi vubec nechybi ,o) Na to mam jine auto a nevim jak s nim pomalu radit :D
uwefiltr
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: pát 31.07.2015 00:00

#4 Příspěvek od uwefiltr »

Vlastne vyser se i na E65, to je ta sama hruza jak E60 :D Ber E38, ta ma jeste dusi ,o) E65 je moc fajn a mozna do ni pujdu, ale bojim se abych nelitoval. To ze nema mrte picovin mi je jedno, E38 je jeste pro ridice.
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#5 Příspěvek od maxmin »

Já po dvou e39 540i koupil e61 545i s aktivním řízením a dynamic drive, což beru jako největší výhodu oproti e39. E61 je o kus dál, mnohem modernější a dospělejší auto než e39. Jízdní vlastnosti daleko lepší, je pohodlnější na větších kolech a.t.d. Bohužel servisně je taky trochu dražší než e39. E65 je ale ještě výrazně pohodlnější, kdybych nechtěl kombi, tak bych bral e65 po fl 4.8
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#6 Příspěvek od horan »

No o moc lehci to ted nemam. Muzu teda asi vyradit tu e65. Manualu se asi nevzdam. Jeste jsem nezestarl natolik, abych nemohl pouzivat pravou ruku a levou nohu. :lol:
O e38 jsem taky premyslel, ale fakt nevim, jestli nejsou ty 7er na kazdodenni jezdeni do prace velky.
Co jsem koukal na.inzeraty, kde uz bylo lpg namontovany, tak asi nejcasteji je tam prins. A kdyz to funguje nemcovi, tak proc ne me. Kdo zaruci, ze tady to namontuji dobre?
To je zase rozhodovani. Jak kazdej den v obchode u pultu s uzeninama. :-(
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce

#7 Příspěvek od Holly Moderátor »

To je celkem jednoduchý:

E65 - slušné náklady (servisní) na poměr cena/výkon, výbava a jízdní komfort jsou o úroveň výš než E60 a o dvě než E39, provozní náklady jsou směšné (745i), ale pouze automaty

E60 - výbava a komfort o třídu výš než E39, servisní náklady u V8 jsou tragédie (nikam se nedá dostat, to auto je na ten motor a množství výbavy malé, takže buď vše ven nebo laparoskopicky). Když se pokazí elektrika, je cena opravy řádově vyšší než u E65 (málo místa = více sdružených jednotek za vyšší cenu za kus). Pokud teda nekoupíš nějaký velmi dobře udržovaný a provozovaný kus /což bude 400tis +)

E39 - na dnešní poměry stále nadstandardní jízdní výkony a komfort (u slušně vybaveného kusu s komfort-sitze, double glass, DSP atd), nicméně horší než u výše zmíněných. Servisní náklady oproti E60 a E65 směšné (a solidní udržovaný kus do 200tis do kterého se nevysypeš při troše štěstí ještě seženeš).

Vybíral bych mezi E39 a E65. E65 je pouze automat, takže E39 v manuálu z posledních ročníků.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#8 Příspěvek od horan »

Asi mas pravdu :wink:
Je fakt, ze me ta e39 naprosto ridicsky vyhovuje, interier je taky prijemnej. Rad s ni jezdim, nejsem v ni unavenej.... tak proc menit neco co funguje.
To se zase budou lidi vyptavat, proc jsem si koupil 2x po sobe stejny auto :roll:
Tak jako u e46 prodal jsem toura predFL a poridil toura FL. No nevysvetlis to :lol: :lol:
Diky za recenzi.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od JaraX »

tak si kup ted nějakou peckoidní E39 a pak až v tom trochu zestráneš si koupíeš E65 poFL a máš to :)
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#10 Příspěvek od horan »

Asi jo :lol: do duchodu jeste daleko, tak snad nejaka tak dlouho vydrzi :lol:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

ale ja bych si tu 540i vzal v automatu, zkus najit někoho kdo ti na 2 hodiny pujčí 540i (ty budeš řidič a on spolujezdec) dáš mu litr a uděláte si výlet, myslím že tě ten manual přende.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#12 Příspěvek od horan »

Manzelka ma x3 v automatu a ze by me to nejak uspokojovalo se rict neda. Nedelam si iluze, ze v ty e39 z toho budu unesenej. :wink:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jel jsem s E39 540iA dloooouhou trasu, automat mě nijak nenadchnul.
Měl jsem asi 3 roky E34 525iA, automat mě nenadchnul.
Měl jsem půl roku E34 525tdsA, automat mě nenadchnul.

Známí mi opakují mantru: "Obliba automatu přijde s věkem." Ptám se: S kterým věkem? Jsem ročník 1965, vlastní auto jsem měl dříve než řidičák, před sedmnáctým rokem věku jako dar rodičů k budoucím osmnáctinám, ročně najedu 35-40 k km a manuál mě stále baví. Kdo má Sachs Performance spojku, ví, že do města je to řehole, ale automat si pořídím leda až manuál nebude možno koupit.

horan: Nenech se ukecat od změkčilých metrosexuálů, co chtějí mít v autě pohodlí jako doma u Playstation :-D
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#14 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

E60 s nějakýma výhřevama vzadu jsem ani snad neviděl. To budou drahý kousky. Zracování vevnitř mě nudí čímdálvíc. To E39 má super interier. A E38 největší charisma celkově. Tu bych bral na štreky 150km meziměsto vpoho ne?

Automat je dobrej do velkoměsta, ale s limuzínou v centru tak na odření.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#15 Příspěvek od Filozof »

nejlepší je mít oboje ...automat na denní ježdění protože je pakárna tisíckrát denně řadit ...takže 540iA 740iA přes týden a na víkendy M3 e46 nebo něco podobného ala 330i či 335i dle peněz.

To je značka ideální ...jedno velice pohodlné auto kde se cítí člověk dobře ...kvalitní sedačky a muzika odhlučnění a motor co prostě pracuje jak má ...

A druhé auto pro zábavu a adrenalin ...at si tam každej dosadí co chce. :lol:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Řazení a pocit z něj je velmi subjektivní. Někdo řadit neumí a nechce to ani v hypersportu, jinému to plně vyhovuje a nevadí ani v kolonách.

Přestaňte, prosím, s radami typu "řadit tě nebude bavit" nebo "řazení je vopruz" atp. Tazatel jasně píše, že s automatem jezdívá, tzn. zkušenost s tím má a preferuje manuál. Je to jeho volba, tak proč mu vnucovat váš názor?

Pro někoho i cesta může být cíl :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Joshuax »

Automat je zbytecnost... Mam ted v zasade 2 auta s automatem a dve s manualem. Oba automaty davam pryc...
Taky jsem si rikal ze to bude super a pohodlny a buhvi co, ale ono to ma jednu chybu. Ty stary auta proste jeste NEVI kam jedou a NEVI, co maji radit a NEVIDI pred sebe a NETUSI, co ma ridic v planu...
Neni nad to, mit moznost si tam hodit co chces a proste vyuzit treba vykon toho motoru a ne ze ti to hned hodi dva kvalty dolu a rve jako krava...

Za me je daleko dulezitejsi tempomat... V prckovi (Aygo) ho nemam a to je za trest :) Tunely, mesto, tu je 50, tu 100, tu 80 na spojce, vsude usekace, kdo to ma porad hlidat. Jedes o 3 kilometry pomaleji, uz na tebe tebe troubi a podobne :) A na dalnici si to bez tempomatu snad uz ani nedokazu predstavit. Na tu nastesti prcka netaham :D
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#18 Příspěvek od TANN3R »

Joshuax píše:Ty stary auta proste jeste NEVI kam jedou a NEVI, co maji radit a NEVIDI pred sebe a NETUSI, co ma ridic v planu...
Neni nad to, mit moznost si tam hodit co chces a proste vyuzit treba vykon toho motoru a ne ze ti to hned hodi dva kvalty dolu a rve jako krava...


Tohle je kravina, automat jak v E39, nebo E65 a čemkoliv jiném se krásně ovládá plynem. Když chci podřadit o stupeň, lehce klepnu po plynu, když o dva, dám víc, nebo kickdown. A to minimálně stejně rychle, jako u manuálu. Jinak samozřejmě souhlasím, je to o preferencích a zrovna E39 s manuálem má své kouzlo, jen dobře vybírat, aby byla převodovka ok při koupi a pak se o ni trochu starat..
Btw. jak může být E65 na denní dojíždění moc velká? To je právě ideál při nájezdu 150km denně.. To jsou minimálně dvě hodiny denně strávené na cestě, tam si zrovna nic lepšího než sedmu nedokážu představit.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Joshuax »

No ja myslel spis ty opacne pripady, kdy nechces podrazovat a automat podradi (nevi jak moc budu zrychlovat), kdy chci podradit a on nepodradi (cesta z kopce, chci brzdit motorem a on zaboha nepodradi, dokud se nedostane pod nejakou rychlost..) atp... Proste automat neumi cist myslenky...
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

#20 Příspěvek od ada540i »

horan píše:Manzelka ma x3 v automatu a ze by me to nejak uspokojovalo se rict neda. Nedelam si iluze, ze v ty e39 z toho budu unesenej. :wink:


Byl jsem v podobné situaci jako ty. Vybíral jsem e60 545i v manuálu, ale nakonec jsem koupil e39 540i manuál. Už jí mám skoro pět let a nelituju jediného dne. Naopak jsem moc rád, že jsem tenkrát nedal na rady většiny a nekoupil automat. Jediné auto, které jsem zatím řídil a nevadil mi v něm automat byla e65 745d. Podle toho co píšeš, tak kdybych ti půjčil na hodinu moje auto, tak ho budeš chtít o to víc :)
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Odpovědět