Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Klima netopí

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Hanys42
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: stř 18.05.2016 00:00

#1 Příspěvek od Hanys42 »

Zdravím
Prosím o radu
E60 520I 2005

Nový chladič klimatizace ,chladící kapalina doplněna.
Krásně silně chladí ale netopí..

Vadný termostat?

Děkuji
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od mika_hakkinen »

Ahoj,
i s vadnym termostatem v zime to aspon trochu topi. Spis bych se zameril na ventil topeni. Diagnostika a live data z jednotky ti presne povi, kde je chyba.
Hanys42
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: stř 18.05.2016 00:00

#3 Příspěvek od Hanys42 »

Děkuji za radu
Ale jak jsem to měnil ten chladič a dolíval kapalinu,tak mi udělala i diagnostiku a prý vše v pořádku. tak nevím.. když nastavím v idrive naplno teplo a i na panelu kolečkem nejvíce stupnu tak opravdu velmi lehounce topí.

Kdyby to byl ventil tak to diagnostika ukáže ?
(Bylo mi řečeno že kdyby to byl termostat ,tak to diagnostika neukáže)
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od mika_hakkinen »

Zaseknuty ventil diagnostika neukaze. Spis pres live data, tam ti to ukaze kolik stupnu ma vymenik, pak teplotu vody atd...
Elektro
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: úte 30.01.2007 01:00

#5 Příspěvek od Elektro »

Zkoušel jsi vytočit motor třeba na 2500t ? Nezlepší se to v otáčkách.Měl jsem to samé a příčinou bylo vadné oběhové čerpadlo u regulace topení.Je tam elektročerpadlo které pomáhá rozhánět vodu v okruhu topení.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#6 Příspěvek od Filozof »

jo druhé pomocné čerpadlo má skoro každé druhé BMW špatné....tyto ročníky.
Hanys42
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: stř 18.05.2016 00:00

#7 Příspěvek od Hanys42 »

Ahoj omlouvám se ,nebyl jsem tady.
Děkuji moc za rady.

Chci vás požádat jestli by jste mi neposlali odkaz na to čerpadlo o kterém píšete . Moc by mi to pomohlo.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#8 Příspěvek od Filozof »

když je puštěná takto tlačí vodní pumpa ...at máš představu

https://www.youtube.com/watch?v=JTWGPZQFFik

28 sekunda je cca tok chladičem když se oddělá víčko. Vyzkoušej.

pokud to není skoro vidět žádnej prutok je špatná vodní pumpa
Hanys42
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: stř 18.05.2016 00:00

#9 Příspěvek od Hanys42 »

Aha...takže co mam přesně udělat ,,nastartovat,otevřít víčko chladiče a sledovat...(mám zapnout Klimu na teplo ?)

A co když vodní pumpa pojede....tak co potom ten ventil nebo pomocné čerpadlo jak říkáte..to poznám nějak ?

Děkuji
Hanys42
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: stř 18.05.2016 00:00

#10 Příspěvek od Hanys42 »

Ahoj
Tak jsem zjistil že mi to tam tak teček jak na videu.
Hanys42
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: stř 18.05.2016 00:00

#11 Příspěvek od Hanys42 »

Tak co si o tom myslíte ?
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Joshuax »

V tom videu to auto urcite nastartovane nebylo, to je to pomocne elektrocerpadlo o kterem kluci mluvi. (ani nevim, ze tam neco takoveho mam :D )

Ja jsem delal na E61cce oba termostaty, ten maly horni to nebyl, musel jsem vymenit ten velky, pak to teprve zacalo poradne topit i ohrivat motor. Ale to byl problem v zime, ted v lete by s tim takovy problem byt nemel. V zime byl problem ten motor vubec ohrat, kdyz jsem najel na okruh, teplota sla klidne pod 70 stupnu (pak to nechce delat regenerace DPF), pak verim, ze se to snazi zavrit vsechno, vcetne topeni, aby to ten motor neochlazovalo, ikdyz si nevzpominam, ze by to vylozene netopilo.
Nejaka bublina tam byt nemuze ? Odvzdusnoval jsi to po doplneni te kapaliny ?

A voda se ti ohriva jak ? Zkoukni na palubce pres skryty menu, je to polozka 7 pokud se nepletu.
Hanys42
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: stř 18.05.2016 00:00

#13 Příspěvek od Hanys42 »

Ahoj- děkuji za příspěvek.
Aha tak to mám zkusit nenastartované ?
Ten malý termostat nemám,,nemam EGR
Do skrytého menu se teda zkusím podívat.
A odvzdušnit to neumím..nevím kde je ten odvzdušňovací šroubek (díval jsem se a nenašel.)
Elektro
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: úte 30.01.2007 01:00

#14 Příspěvek od Elektro »

Mluvil jsem o E39 kde je pomocné čerpadlo je položka č.1.

[img]http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-Sedan/Europe/523i-M52/L-M/oct1996/browse/heater_and_air_conditioning/water_valve_water_hose/

U E60 to bude asi trochu jinak.Tento díl obsahuje dva regulační ventilky,které ovládá pulzně elektronika z panelu topení+ oběhové čerpadlo.Tento elektromotorek by měl běžet i při zapnutí funkce REST.[/img]
Podle mě když budeš mít vyplý motor a zapneš funkci REST, tak by ti mělo topit pomocí oběhového čerpadla ze zbytku ohřáté vody v okruhu motoru.Jestli ne, tak by mohlo být špatné.Mě se projevovalo tak,že když jsem měl motor vytočený tak topilo.

Ještě bych zkusil promačkat hadice,kam ti všude jde teplá voda a kde už ne.
Odpovědět