Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 - a zase ty sterace - spatne stirani

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
mikevana
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Dobřany

#21 Příspěvek od mikevana »

mám je tam a jsou 100 krát lepší než origo,jen musíš z původních ramen sundat ty malé adaptéry,prace na 3 minuty,fakt doporučuju
bmw530i
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: pát 27.01.2012 01:00

#22 Příspěvek od bmw530i »

Já to vyřešil tak, že jsem koupil jen gumičky v mototechne za 2ks za 40kč a nasadil na původní stěrace. Nemůžu si vynachválit. Už při kupování bylo poznat že nejsou staré, byli krásně měkké a ohebné. Stírají suprově a když po zimě zase odejdou jakože jo, tak koupím zase jen gumičky. Výměna otázka 15minut. A ta cena . :wink:
mick666
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: pon 24.06.2013 00:00

#23 Příspěvek od mick666 »

Zdar chlapi, taky to řeším a nevím, jaké tam dát, raději mám FLATy, mám s nimi výborné zkušenosti z předchozích aut, ale tady ten jedinečný system uchycení u E39 mě zaskočil a taky jsem jen koupil nové gumičky, ale moc dlouho to nevydrželo, takže přemýšlím o těchto: http://auto.aukro.cz/sterace-sterac-aer ... 46849.html vypadá to, že by tam měli jít, spíš mě zajímá to, že jsou to super Polské sračky, zřejmě z Chíny, ale tam se dnes dělá všechno, řekl bych, že i ty BOSHe. Máte s tím někdo nějakou zkušenost??? Díky.
Kane
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: pon 29.09.2008 00:00
Bydliště: Teplice

#24 Příspěvek od Kane »

Řeším podobný problém a rád bych dal na moji e39 flaty, ale bohužel zatím vše co jsem viděl mělo nepasující uchycení ... pokud bys ty z aukra (nebo kdokoli jiný) vyzkoušel, rád si poslechnu reference ...
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#25 Příspěvek od soukupadam »

Já jsem nasadil nový BOSCH s ramínkama, někdy to stírá bezchybně a tiše a někdy sterač po okně poskakuje, někdy levej, někdy oba dva.

Má k tomu někdo nějakou zkušenost?

Díky
Weismann
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00

#26 Příspěvek od Weismann »

co takhle pořádně umýt okno, natřít ho přípravkem ''tekuté stěrače'' a rozleštit... tak to praktikuju já, stírat moc nemusím, voda stéká při jízdě sama, okno je hladší a stěrače po nich jezdí líp, nedrží se na nich tolik bordel... žádnej hluk a když setřu tak paráda, a mám stěrači z marketu... cca 1x měsíčně to zase natřu tím přípravkem a nemám problém... dělal sem to u Mondea, dělám to i teď u E39 a nemůžu si stěžovat
používám přípravek za 100kč... ale až ho spotřebuju koupím http://www.detailingpro.cz/exterier-a-m ... ro-flyby30
mocuryamater
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: čtv 17.01.2008 01:00
Bydliště: kladno

#27 Příspěvek od mocuryamater »

Tak
Jak pravil klasik
Když to nejde tak zkusit to jinak. Co třeba poničený přední sklo, poškrábaný a od starých gumiček ošoupaný. Mám E61 2007 a řešil jsem ten samý problém který dospěl k výměně předního skla a teď je po problému stěrače stírají a ostřikovače ostřikují.
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#28 Příspěvek od soukupadam »

Daj se nějak "seřídít-přitáhnout"?
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#29 Příspěvek od RomanM3 »

ahoj, měl jsem stejnej problem. dal sjem nový boshe a asi rok to možná vydrželo a pak zase na pikaču. tak ted jsem vyměnil jen gumičky a zas je pokoj, ale myslím že to zas bude jen na chvíli. a myslím si, že je to tím, že to čelní sklo starý skoro 17let už to má prostě za sebou no. takže možná ještě zkusím ty tekutý stěrače, ale spíš už pomalu plánuju výměnu čelního skla. i bauset už to má dost za sebou - celej se drolí tak chcí všecko vyměnit dřív, než bude rám okna třeba pohnitej jak pod ten bauset ted zatíká....takže tak
hobl
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: sob 24.01.2015 01:00
Bydliště: znojemsko

#30 Příspěvek od hobl »

Ahoj to co tu popisujes sem resil minuly tyden na svem e39 525tds - ne ze by mi to spatne stiralo ,nenechavalo mi to ani fasky jak rikas ale ve vyssi rychlosti vydaval sterac na ridicove strane neprijemne zvuky-na vine bylo ulozeni na kterem se to pootaci po rozebrani a vyndani z auta se zistil ze to chodi velmi tezko a v dusledku toho je rozsypany i kloub ,ktery spouje tahlo 15na tom obrazku vys s pakou co prez to zatuhle uozeni krouti steracem,misto rozsypaneho koubu jsem pouzil kulickovy kloub -jedna se o kulicku s 8mm dirou ulozenou v bronzovem obale s osazenim ktere je zamacknute v gumovem krouzku cely tento kulovy kloub pochazi z razeni vysokozdvizneho voziku stoji 68kc a je bez uprav na 100%pasujici do otvoru v tom tahle 15 dale jsem vymyl zadreny ulozeni a namazal vodni vazelinou jeste sem nahoru pod rameno daval nove gufero -original je tam jen jakasi prachovka problemy se tim vyresily,ale pro jistotu sem vymyl a namazal i druhy sterac.
To ze se gumicky maji umyvat a to dukladne mi popisoval jiz muj vlasni deda ktery je okenou cistil na svem spartaku davno pred tim nez mel muj otec ridicak -potazmo drive nez sem se narodil, vzdycky kdyz sem jako decko asistoval pri myti spartaka postavil me deda na kapotu -tehdy hauptna udrzela i dospeleho nosorozce takze i 25kg tezkeho klucinu ,abych gumicky vyumyval-nikdy by me nenapadlo ze to nekdo povazue za novinku-jelikoz gumicky vesele delji muziku i po nasriku auta voskem v mycce -jiste ze ne hned ale po stuhnuti vosku co na nich ulpel
Weismann
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00

#31 Příspěvek od Weismann »

starý okno bude určitě velká část onoho problému... taky mám ještě původní okno, a taky se chystám na výměnu... už je taky KO, ale jelikož mám čerstvé připojištění okna, tak musím počkat ještě 4 měsíce, pak to za mě zatáhne pojišťovna :D

jinak s tím kuličkovým uložením dobrá práce :palec:
Batler
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: ned 04.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#32 Příspěvek od Batler »

Tohle jste už někdo řešil ? :)
https://www.youtube.com/watch?v=AzOiJpeb3QI

Jo tich na prase matiček si nevšímejte. Jednoho krásného dne jsem si udělal výlet z Prahy do Kroměříže. Někdo nemohl přenést přes hrb pražský bmw, tak mi vytunil stěrače. Tohle byla nouzovka na cestu domu, ale stírají tak perfektně že jsem je tam nechal :D
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#33 Příspěvek od WizarDEAD »

Ja jsem mel okno na svoji e39 uz dost poskrabany od steracu, prachu, atd. Kdyz svitilo slunce, tak to bylo dost videt - tisice vlasovejch skrabanecku ve smeru jak stiraji sterace..
Jednou uz me to tolik nastavalo, ze jsem si koupil brusnou pastu na skla od Sonaxu, a cele sklo jsem poctive vybrousil/rozlestil.
Sklo ted sice neni poskrabany, ale myslim, ze od te doby se to vrzani a preskakovani steracu hodne zhorsilo. Resp. si nevzpominam, ze bych nekdy predtim resil to, ze sterace knikaj..

Zkusim jeste zkontrolovat mechaniku a osetrit ho chemii, jak tu pisete, ale myslim ze jsem ho tim lestenim dojebal.. :-/
hobl
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: sob 24.01.2015 01:00
Bydliště: znojemsko

#34 Příspěvek od hobl »

Batler píše:Tohle jste už někdo řešil ? :)
https://www.youtube.com/watch?v=AzOiJpeb3QI

Jo tich na prase matiček si nevšímejte. Jednoho krásného dne jsem si udělal výlet z Prahy do Kroměříže. Někdo nemohl přenést přes hrb pražský bmw, tak mi vytunil stěrače. Tohle byla nouzovka na cestu domu, ale stírají tak perfektně že jsem je tam nechal :D
jo já, už jsem to tu někde psal , vyndal jsem mechanizmus, rozebral ,vyměnil co bylo špatny - futra a hlavně všecky ty kloubky , ono to má na těch táhlech takovej pseudo- kulovej čep a ten je ventř plastovej v ocelové misce , když se to neudržuje tak se to vydře,vyklepe a pak ti to začne dělat co to to dělá době , dobry je vyměnit i gumovy uložení co drží motor stěračů v tom duralovym fundamentu , to co ti to dělá je pravděpodobně předsmrtelnej stav , zachvilku ti začnou ty táhla vypadávat z těch kloubků uvidíš že to tak bude - buďto komplet novej mechanizmus z jinyhou auta no nevím - to je sázka do loterie muže to bejt lepší jen o malinko a může se to projevit za chvilku stejně a nebo ho vyndat vyčistit opravit a vytunit - tak aby se to už nemohlo nikdy stát
hobl
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: sob 24.01.2015 01:00
Bydliště: znojemsko

#35 Příspěvek od hobl »

- tak dneska sem dostal do rukou trošku jinej model stěračů než mám já ,v mojí e39 - tenhle měl pod stěračem na levé straně(u řidiče) tu kostičku - taková vroubkovaná hloupost , která má v sobě konickou dířu pro konusovej tisíci hran - z vrchu je vroubkovaná a na ní dosedá ramínko stěrače ktery je ze spodu rovněž vroubkovany a má oválnou díru , proto aby se tím dalo pohybovat a zvyšovat a snižovat tak přítlak na sklo - takže ano ladit to de a pomerně snadno , chce to pravděpodobně to co sem udělal já , vzít si kybl s vodou , clin s alkoholem a umejt čelní sklo , pak to houbou zvrchu namáčet a pustit si stěrače a dycky dole přitáhnout nebo povolit - mě to teda začalo popiskávat až když sem to dal do te polohy kde to nejvíc přitlačovalo na doraz jinač to nedělalo nic otázkou je co by to dělalo ve vyšší rychlosti , ale stírálo to krásně už od toho nejnižšího přítlaku
marekparek
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

#36 Příspěvek od marekparek »

teď jsem dvakrát po sobě měnil gumičky na stěračích a už mě to nebaví, objednávám ty flaty a pak dám vědět, jak to fachčí. U těch gumiček se mi stávalo, že na sluníčku se guma přilepila ke sklu a utrhnul se celý břit stěrače. Teď podruhý se stalo něco podobnýho, ale jenom se natrhla hrana břitu, výsledek je ale podobný, stírá to naprd
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#37 Příspěvek od ACDC »

Já jsem s flaty z aukra naprosto spokojen
Michal-E39
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: úte 13.08.2013 00:00

#38 Příspěvek od Michal-E39 »

Flat stěrače používám na Fordu. Vydržej rok, maximálně dva stejně jako gumičky. Jediný rozdíl je v situaci, kdy mokrá ramínka za jízdy zamrznou - to se klasický ramínka v kloubech přestanou hejbat, zatímco flaty jsou pořád pružné a ohybají se ke tvaru skla.
Jelikož přínos je malý, na BMW jen měním gumičky.
Protože stěrače používám jen ke stírání, ne k čištění zasraného okna - k tomu je houbička na tyči na nejbližší benzínce, tak je hned neservu a 2 roky tak nějak vydržej. Alespoň tedy origo gumičky za pálku, což je pořád výrazně méně než za nejlevnější komplet rameno.
marekparek
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

Re: E39 - a zase ty sterace - spatne stirani

#39 Příspěvek od marekparek »

tak ty flaty nejsou špatný, vypadaj cool, ale problém je akorát, že ten u řidiče, se na sušším skle jakoby zakusuje a naráží plastem do skla. Když je sklo mokrý tak úplně v pohodě
Odpovědět