Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

330d e9x na co si dávat pozor

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
tazyy
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 13.10.2013 00:00

#1 Příspěvek od tazyy »

Zdravím všechny fanoušky a milovníky BMW, stále více uvažuji nad koupi této značky, čtu různé články na klubu i jinde, ale většinou se dočtu pouze modelech, které jsou 10 let staré - proto jsem se rozhodl založit toto téma (pokud už tady takové je, tak se omlouvám, ale nenašel jsem ho!)

Jde mi především o BMW 330 (x)d model e9X. Zajímá mě, na co se dávat pozor, resp. na co trpí, na co je motor náchylný, jak jsou na tom automatické převodovky - zda vychází se staré koncepce prostě všechny věci okolo...

Momentálně jezdím s passatem, který jezdí za hubičku, s výkonem taký nemám problém (170 koníků) a poruchovost? Snad žádná - nikdy mě nikde nenechal a to má najeto 350 000 km. Je mi jasné, že 330 v naftě nebude jezdit za 6 litrů, ale předpokládám, že se do 8 vlezu :?:

díky za vaše odpovědi :wink:
tazyy
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 13.10.2013 00:00

#2 Příspěvek od tazyy »

Nikdo z vás nemá zkušenosti a neví na co si dávat pozor :?: :?:
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od xyron »

Použij "hledat" http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... de=results

napiš třeba 330xd a zmáčkni enter ... vyjede ti spousta threadů ... otevři ty co tě podle nadpisu zaujmou...
tazyy
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 13.10.2013 00:00

#4 Příspěvek od tazyy »

Díky za radu, přesně něco takového jsem čekal... Shledávám problém však v tom, že spousta recenzí je napsána pro E46 a co jsem četl, tak to bylo to poslední z dobrých aut, co se vyrobilo, proto píšu e9x. Na to jsem moc názorů teda nenašel...
VRsix
Registrovaný
Příspěvky: 505
Registrován: pát 01.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od VRsix »

Nerikej mi, ze 2.0 tdi se siemens vstriky, vyvazovacimi hrideli a praskajicimi hlavami te behem 350tis nikde nenchal :) mel jsem 2.0 tdi a peklo :) kolega s passatem jel uz 3x na odtahovce :)

Jinak s 330d chybu neudelas. Motory a prevodovky jsou nadprumerne spolehlive, takze pokud nekoupis vylitanou ludru, problemy mit nebudes. Neni tam nic extra rizikoveho.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#6 Příspěvek od vita11 Moderátor »

My jsme zase v rodině měli postupně asi 6 kusů 2.0 TDI a kromě klapky před EGRem, která odešla na dvou autech se do všech lila jenom nafta a olej. Ani osobně neznám nikoho, kdo by s tím motorem měl problémy..
VRsix
Registrovaný
Příspěvky: 505
Registrován: pát 01.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od VRsix »

Tak si zadej do googlu 2.0 16v pd :)
Jirka-82
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: sob 03.11.2012 01:00

#8 Příspěvek od Jirka-82 »

Tak 2,0 TDI 16V jsem měl, kod motoru BKD. Každej říkal, jak se to sere atd....no a já do toho akorát lil naftu a měnil olej. Záleží, na jakej narazíš kus a kdo s tím jezdil...
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#9 Příspěvek od vita11 Moderátor »

do googlu si můžu dávat co chcu, ale personal experionce je personal experience :wink:
tazyy
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 13.10.2013 00:00

#10 Příspěvek od tazyy »

Musím taky zareagovat... 2.0 Tdi PD byly problémové hlavně první kusy, od roku 2007 tuším už relativně v pohodě a je to tak, že někdo může chytit šunt - což se hlavně odvíjí od chování předchozího majitele.

Já však neříkal, že mám 2.0 TDi, mám totiž 1.9 Tdi (96 kw + chip) a jediné co jsem na tom autě udělal (mám ho od 280 000 - tachometrových 180 000 :-D ) tak je to, že jsem vyměnil turbo za hybrida, protože jsem chtěl zvyšovat výkon dál, situace a mé myšlení se však změnila, tudíž jsem se na to vykašlal a jezdím s tím turbem s "ubohými" 170 HP. Turbo jsem koupil při 310 000 km a to staré je plně funkční, je tam sice lehká vůle, ale co jsem četl a bavil se s mechanikama, tak to má každé druhé TDi s tím, že turbo může odejít po 100 km ale klidně po dalších 50 000 km, takže tak :)

Můžete mi případně někdo napsat kolik máte najeto, od kolika km auto máte a jaký servis jste dělali?

Díky pánové, btw. konečně taky dal nějakou věcnou připomínku :idea:
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#11 Příspěvek od Atila »

Ono je potreba ty 2.0TDI rozlisovat. Jestli dobre pocitam tak je to sest motoru, ktere spolu maji zhusta jen velmi malo spolecneho. Jen tak namatkou z pameti:

2.0TDI 103kW predelana 1.9TDI PD davana do Superbu I po faceliftu
2.0TDI 103kW BKP
2.0TDI 103kW BMP
2.0TDI 125kW puvodni provedeni se vstrikovacema Siemens
2.0TDI 103kW CR
2.0TDI 125kW CR

a pak jeste 2.0TDI 130kW CR z noveho Passatu, ale tu jsem nevidel a mam dojem ze je to jenom predelana 125kW CR.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#12 Příspěvek od pavproch »

ta poslední už je imho gen EA288
VRsix
Registrovaný
Příspěvky: 505
Registrován: pát 01.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od VRsix »

vita11: Ano osobni zkusenost je osobni zkusenost, ale pokud soudis podle jedny zkusenosti, tak je to spatne.

Dlouholety kamarad ma servis na koncern, jsem u nej ob den na kafe, takze vim, kolikrat resili u 16V hlavu, siemens vstriky, u Passatu a Superbu vyvyzovaci hridele a zadrene motory atd. Problem je hlavne 2.0 16V PD, CR uz jsou celkem fajn. I ty 2.0 8V PD jsou celkem ok.

Ja mel BKD v A3 a hlava me potkala a bylo nas tenkrat na audiklubu mnoho. A auto jsem mel po prvni majitelce, koupeno v CZ s historii v autorizaku - takze zadnou odlitlou mrchu. Prasklou palici jsem vyresil jinym motorem z roku 2008 s minimalnim najezdem (bylo mi take receno, ze uz jsou bezproblemove), najel cca 30 tis. a prodal znamemu. Ten najel dalsich 40tis a hle, ztracela se voda :) tech co psali, ze zalezi jak se k autu chovas bylo na audiklubu taky plno, nez je to potkalo. Konstrukcni vada je konstrukcni vada. Tykalo se to hlavne 03-06, pak uz to tolik nehrozilo, ale stejne se to delo - viz muj pripad. A ja auto v zadnem pripade za studena nehonim a za tepla dochlazuju.

Pokud mas 96kW PD tak to se potom omlouvam, to je hned po 1.9 81kw nesmrtelnej motor. :)

A dost o koncernu :)

Jdi do BMW, mel jsem taky trochu obavy, ale nakonec jsem zjistil, ze BMW ma koule, AUDI je super, ale bezpohlavni, bez emoci. BMW bych zradil uz jen kvuli Porsche :)
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#14 Příspěvek od vita11 Moderátor »

VRsix: jak jsem psal, kusů bylo 6, takže to není podle jedné zkušenosti.
Taky myslím, že se o koncernu bavíme docela dlouho, na to že jsme na BMW fóru :D

Jinak s tvojí poslední větou souhlasím na 100% .. včetně toho Porsche :P

Teď zpět k původnímu dotazu...
(já moc neporadím, bo má beneli, ale kromě spotřebáku a mazání kabinového ventilátoru jsem za mích 20tis km nedělal nic)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#15 Příspěvek od pavproch »

tak jo, držme sa thémy

Mám známýho a ten své 3/4 pořídil 330dxA E91 myslím, že MY2007, když sem v roce 2011 vybíral brambora, Renáta mi ho pučila, mělo to na tachu myslím asi 90tis km a vše tam bylo původní (teda krom př. nárazníku po jednom výletu do pole - prostě to klouzalo, no... )

fčíl to má snad ke 200tis km a furt platí to samé: lije do teho akorát naftu a vodu do ostřikovačů+ chodí na pravidelný servis (á 30tis) do autorizáku...

v tom 2011 měla dlouhodobou těsně pod 7 (a krátkodobou, dyž sem s tím drandil já, asi 12... :twisted: )
Jirka-82
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: sob 03.11.2012 01:00

#16 Příspěvek od Jirka-82 »

Já mám už přes rok, konkrétně 16 měsíců E90 330xd. Kupované jako nové v ČR, rok výroby 2006, když jsem ho v roce 2012 kupoval, mělo najeto poctivých 76 tis.km. Přede mnou mělo pouze jednoho majitele, pán ročník 1941. Kupoval třílitr jrn kvůli čtyřkolce. Nyní má najeto 105 tis.km, tudíž já s ním najezdil necelých 30 tis. km. Auto je to naprosto úžasný, baví mě s tím opravdu každý km. Co se servisu týče, byl jsem pouze na olejovém servisu, jinak leju jen naftu. Jo a ještě jsem nechal vyměnit preventivně baterku, která byla původní
VRsix
Registrovaný
Příspěvky: 505
Registrován: pát 01.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od VRsix »

Jak rikam, je to dobra volba :) jdi do toho, z passata zjistis, ze te auto muze i bavit, krom toho, ze je spolehlivy :)
Jirka-82
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: sob 03.11.2012 01:00

#18 Příspěvek od Jirka-82 »

Presne tak. Ja mel pred tim taky Passata, 125kW, jelo to pekne, nezralo to skoro nic, hodne mista, ale BMW je naprosto jina liga. Ty jizdni vlastnosti jsou o hodne levelu vejs. Mam sice starsi rocnik, rok 2006, ale i tak se treba nova Octa RS podvozkove nechyta. Uz jsem pochopil, kdyz nekdo vyslovil o RSu, ze je to "radoby" sportak
tazyy
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 13.10.2013 00:00

#19 Příspěvek od tazyy »

No už dlouho pokoukávám po nějaké 330d klidně i 330 xd, cenově se ale tak dostanu na r.v. 2007 a to je spíše max. Chtěl bych asi raději manuál než automat (myslím si, že si pak člověk jízdu tolik neužije - můj názor) a pak bych chtěl ještě ten velký středový (informační) panel. Proto jsem se tady i ptal na zkušenosti majitelů těchto vozů, jestli to není nááhodou podobně jak u vw, že některé roky prostě nebrat.

Ale co můžu všem s jistotou poradit... nechodte na servis (olej) po 30 000 km!!

Takže abych to shrnul (i pro ostatní, kteří budou hledat nápovědu jako já)

Je jedno který rok to je, motor je pořád stejně kvalitní (myslím teď 330d) trpí "pouze" na vířivé klapy, občas svody a jinak jak každé další auta vstřiky případně turbo. Je to tak? Případně přidejte zkušenosti, informace které máte apod.

Díky 8)
tazyy
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 13.10.2013 00:00

#20 Příspěvek od tazyy »

jo a když jsme u VW group. V rodině máme superb II combi 2.0 tdi CR 125 kw a musím říct, že to je snad nej auto ve kterém jsem jezdil poměr výkon/spotřeba/kvalita/prostor

auta se kterýma jsem najel víc jak 2000 km

Octavia I 1.9 Tdi 66 kw
Octavia II 1.6 Mpi
Octavia II 1.9 Tdi
Renault Espace 2,2 Dci
Jeep Grandcherokee 5,7 turbo
Ford Ranger
MB R350
no a passat samozřejmě
Odpovědět