Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E93 výměna brzdové kapaliny
Kapalinu vzdy takove specifikace, jaka je napsana na vicku brzdove kapaliny, predpokladam ze tam bude DOT4.
K tomu odvzdusneni, pokud je vozidlo vybaveno systemem DSC , tak standardnim postupem neodvzdusnis system komplet, je nutne odvzdusnit pres software, napr. DIS -> service functions -> bleed DSC, kdy se elektronicky zapoji motor a natlakuje kapalinu v sekundarnim okruhu.
K tomu odvzdusneni, pokud je vozidlo vybaveno systemem DSC , tak standardnim postupem neodvzdusnis system komplet, je nutne odvzdusnit pres software, napr. DIS -> service functions -> bleed DSC, kdy se elektronicky zapoji motor a natlakuje kapalinu v sekundarnim okruhu.
Ahoj, chci taky měnit brzdovku na E91 r.v.09, ale na víčku nádobky není žádný označení. Podle čeho jsi našel že máš použít DOT 4? A když mám DSC tak opravdu stačí vyprázdnit nádobku pak dolít novou a postupně odpouštět na brzdách (šlapeš na brzdu při vyplém, nebo nastartovaném motoru s posilovačem?)? Díky.
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
5.1 je kapalina co žere těsnění a hadičky, v BMW od E60 je všude DOT4 LV, ještě jsem na 5.1 nenarazil
výměna by se měla dělat po 2 letech a nezapomínat odvzdušňovat i spojku!
alternativou je pro vyšší výkon systému sportovní kapalina se zvýšeným bodem varu a mokrého varu, ale opět jen DOT4
a na to LV u aut jako E60 a E90 nezapomínat, je to lehčí viskozita a to výrazně LV má 700 a obyčejná DOT4 má 1500 a to kvůli citelnějšímu ABS atd
výměna by se měla dělat po 2 letech a nezapomínat odvzdušňovat i spojku!
alternativou je pro vyšší výkon systému sportovní kapalina se zvýšeným bodem varu a mokrého varu, ale opět jen DOT4
a na to LV u aut jako E60 a E90 nezapomínat, je to lehčí viskozita a to výrazně LV má 700 a obyčejná DOT4 má 1500 a to kvůli citelnějšímu ABS atd
Ja mam na e91 r.v 07 na vicku "dot 4 only" takze jsem daval ate dot 4 brzdovku a v pohode. Hele slapani na pedal je na hovno, kup si za par kacek pistoli s adapterama a odvzdusnuj rovnou podtlakem na kolech. V gt1 je jeste servisni funkce na odvzdusneni dsc, pisou ze normalnim klasickym zpusobem se ten dsc neodvzdusni uplne a na hranach dsc motoru zustanou bubliny. Kdyz to zapnu v software, zacne to tam vrcet a jenom povolim sroub a hned utahnu. Pred tim klasicky vymenim kapalinu a odvzdusnim tou podtlakovkouLukas1 píše:Ahoj, chci taky měnit brzdovku na E91 r.v.09, ale na víčku nádobky není žádný označení. Podle čeho jsi našel že máš použít DOT 4? A když mám DSC tak opravdu stačí vyprázdnit nádobku pak dolít novou a postupně odpouštět na brzdách (šlapeš na brzdu při vyplém, nebo nastartovaném motoru s posilovačem?)? Díky.