Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E93 výměna brzdové kapaliny

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Soptiiik
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 25.02.2007 01:00

#1 Příspěvek od Soptiiik »

Zdravím potřebuji udělat výměnu brzdové kapaliny na BMW E93 je možné tuto výměnu udělat klasickým zpusobem to je vyšlapáním staré brzdovky a postupným dolíváním nové? Jakou brzdovou apalinu použít konkrétně DOT ?
Díky za odpovědi
Peaty182
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: pon 13.01.2014 01:00

#2 Příspěvek od Peaty182 »

tak kapalinu určitě dot4 nebo i dot 5.1. Výměna mě taky čeká, na jaře, a taky si nejsem jist. U jednoho veterána jsem to měnil tímhle způsobem, tak to možná bude stejný, ale radši mlčim a něco se přiučim. :)
Soptiiik
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 25.02.2007 01:00

#3 Příspěvek od Soptiiik »

takže brzdovku jsem použil ATE Dot4 pro ABS a ESP. Výměnu jsem udělal klasickým spusobem bez plničky.
JirkaH
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: čtv 06.10.2011 00:00

#4 Příspěvek od JirkaH »

po kolika tisících se to má měnit? Je nějaký interval, nebo dáte na pocity?
Soptiiik
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 25.02.2007 01:00

#5 Příspěvek od Soptiiik »

Minimálně jednou za dva roky.
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#6 Příspěvek od smepet »

Kapalinu vzdy takove specifikace, jaka je napsana na vicku brzdove kapaliny, predpokladam ze tam bude DOT4.

K tomu odvzdusneni, pokud je vozidlo vybaveno systemem DSC , tak standardnim postupem neodvzdusnis system komplet, je nutne odvzdusnit pres software, napr. DIS -> service functions -> bleed DSC, kdy se elektronicky zapoji motor a natlakuje kapalinu v sekundarnim okruhu.
honzako
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 02.02.2012 01:00

#7 Příspěvek od honzako »

on tu brzdoku měnil ,neměl to zavzdušněné
Lukas1
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: sob 24.03.2007 01:00

#8 Příspěvek od Lukas1 »

Ahoj, chci taky měnit brzdovku na E91 r.v.09, ale na víčku nádobky není žádný označení. Podle čeho jsi našel že máš použít DOT 4? A když mám DSC tak opravdu stačí vyprázdnit nádobku pak dolít novou a postupně odpouštět na brzdách (šlapeš na brzdu při vyplém, nebo nastartovaném motoru s posilovačem?)? Díky.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Brátn Moderátor »

5.1 je kapalina co žere těsnění a hadičky, v BMW od E60 je všude DOT4 LV, ještě jsem na 5.1 nenarazil

výměna by se měla dělat po 2 letech a nezapomínat odvzdušňovat i spojku!

alternativou je pro vyšší výkon systému sportovní kapalina se zvýšeným bodem varu a mokrého varu, ale opět jen DOT4

a na to LV u aut jako E60 a E90 nezapomínat, je to lehčí viskozita a to výrazně LV má 700 a obyčejná DOT4 má 1500 a to kvůli citelnějšímu ABS atd
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Lukas1
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: sob 24.03.2007 01:00

#10 Příspěvek od Lukas1 »

Díky za radu. Jenom ještě dotaz - proč odvzdušňovat spojku když budu brzdovku jenom měnit (teoreticky bych neměl okruh vůbec zavzdušnit), případně jak se odvzdušňuje spojka?
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Brátn Moderátor »

pokud výměnu provedeš tak, že otevřeš šrouby a vyšlapeš ven starou kapalinu, tak jsi to zavzdušnil, a spojka je jen další výpustný šroub na společné soustavě, takže stejná práce jako na kolech a starou kapalinu ze spojky potřebuješ dostat ven
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#12 Příspěvek od smepet »

Lukas1 píše:Ahoj, chci taky měnit brzdovku na E91 r.v.09, ale na víčku nádobky není žádný označení. Podle čeho jsi našel že máš použít DOT 4? A když mám DSC tak opravdu stačí vyprázdnit nádobku pak dolít novou a postupně odpouštět na brzdách (šlapeš na brzdu při vyplém, nebo nastartovaném motoru s posilovačem?)? Díky.
Ja mam na e91 r.v 07 na vicku "dot 4 only" takze jsem daval ate dot 4 brzdovku a v pohode. Hele slapani na pedal je na hovno, kup si za par kacek pistoli s adapterama a odvzdusnuj rovnou podtlakem na kolech. V gt1 je jeste servisni funkce na odvzdusneni dsc, pisou ze normalnim klasickym zpusobem se ten dsc neodvzdusni uplne a na hranach dsc motoru zustanou bubliny. Kdyz to zapnu v software, zacne to tam vrcet a jenom povolim sroub a hned utahnu. Pred tim klasicky vymenim kapalinu a odvzdusnim tou podtlakovkou
Lukas1
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: sob 24.03.2007 01:00

#13 Příspěvek od Lukas1 »

OK, díky za rady.
Odpovědět