Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

ET 20 u BMW E90 ?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
stevelr
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: ned 23.09.2012 00:00
Bydliště: Přerov

#1 Příspěvek od stevelr »

Zdravím klubácí,

mám jen rychlý dotaz a pak klidně smáznout téma. Můžu mít pěkné kola z Ostravy na BMW E90, nicméně mají ET 20, je to hodně problém, když budou více vystrčené? V techničáku se píše ET 34, že by mělo být.

Díky.
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od FiliposII »

Dle zákona můžeš mít na autě jen to co je v technickém průzkazu. Nicméně spousta lidí to porušuje. Ale na STK bych s E90 a disky s ET20 nejezdil. Ale policie to zřejmě ani nepozná, při běžné prohlídce. Vzadu budou kola s ET20 OK a menší ET nebude ani nějak poznat, ale ve předu už budou trochu kola vylézat, ale nic extrémního - spousta lidí tohoto efektu chce docílit.
Záleží jen na tobě, zda budeš jezdit s autem s vědomím, že při nehodě může být kráceno pojistné plnění a můžeš tak hodně doplácet a že je auto s takovými koly technicky nezpůsobilé pro provoz na pozemních komunikacích...
stevelr
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: ned 23.09.2012 00:00
Bydliště: Přerov

#3 Příspěvek od stevelr »

Díky, no tak jsem nakonec vzal kola 7Jx17, takový paprskovitý, moc pěně vypadají a ET tam ani přímo vyražené nebylo. Pouze IS 47, tak nevím jestli se jedná o to stejné :/ nicméne jsou zalezlé a vypadají, že jsou naprosto na stejném místě, jako ty předchozí.
STYDLY
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: pon 21.07.2003 00:00
Bydliště: BMW diagnostika Pardubice, modely E a F od 1988-2015 výpis chyb,živá data,kódování atd. tel722923332

#4 Příspěvek od STYDLY »

stevelr píše:Díky, no tak jsem nakonec vzal kola 7Jx17, takový paprskovitý, moc pěně vypadají a ET tam ani přímo vyražené nebylo. Pouze IS 47, tak nevím jestli se jedná o to stejné :/ nicméne jsou zalezlé a vypadají, že jsou naprosto na stejném místě, jako ty předchozí.
IS = ET
Takže na e90 dost zapadlá kola, ET 47 je spíše na E46. Takže problém s technickou, s pojistním plněním zůstává a navíc to nebude vypadat moc dobře, když už originály et 34 jsou vzadu dost zapadlé.
17 kola s ET 20 jsou na e90 v pohodě. V předu akorát a vzadu na muj vkus ještě tak truchu zapadlejší, ale lepší než origo ;)
bramborak330i
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: úte 01.04.2014 00:00

#5 Příspěvek od bramborak330i »

Ahoj. Mam prosbu. Nechci kvuli ET zakladat nove tema. Mam vybrane kola na bmw e90 320D. Jedna se o 19" ET35 a sirka 8,5J. Mam strach ze na predku bude problem. Nema te s tim nekdo zkusenosti? Diky.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#6 Příspěvek od vita11 Moderátor »

problém určitě nebude - kola budou o 6 mm ven, než jsou originál 19x8 ET37
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
bramborak330i
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: úte 01.04.2014 00:00

#7 Příspěvek od bramborak330i »

a co nejlepe by se na to dalo dat za gumy aby to nedelalo acko? urcite bych chtel ale dopredu uzsi pneu a dozadu sirsi.
Miki-M3
Registrovaný
Příspěvky: 63
Registrován: čtv 24.06.2010 00:00
Bydliště: Plzeň

#8 Příspěvek od Miki-M3 »

FiliposII píše:Dle zákona můžeš mít na autě jen to co je v technickém průzkazu. Nicméně spousta lidí to porušuje. Ale na STK bych s E90 a disky s ET20 nejezdil. Ale policie to zřejmě ani nepozná, při běžné prohlídce. Vzadu budou kola s ET20 OK a menší ET nebude ani nějak poznat, ale ve předu už budou trochu kola vylézat, ale nic extrémního - spousta lidí tohoto efektu chce docílit.
Záleží jen na tobě, zda budeš jezdit s autem s vědomím, že při nehodě může být kráceno pojistné plnění a můžeš tak hodně doplácet a že je auto s takovými koly technicky nezpůsobilé pro provoz na pozemních komunikacích...
Do TP sa dajú zapísať aj ET 20 tak pri technickej, alebo nehode nemôže byť problém. Čo je v TP to je "sväté". :D
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od mike-ee »

bramborak330i píše:a co nejlepe by se na to dalo dat za gumy aby to nedelalo acko? urcite bych chtel ale dopredu uzsi pneu a dozadu sirsi.
Cca 245, možná některé gumy by šly i 235, ale to se do A stavět může. Podle gumy no.... Proto Bmw montuje dopředu 8J a dozadu 8.5J aby na kole ty gumy nevypadaly jinak, protože když dáš 235 a 265 dozadu třeba tak prostě bude vypadat guma na každém kole jinak, takže já bych volil raději stejný rozměr, což se vyplatí hned 2x. Jednak design bude sjednocený a jednak ti gumy vydrží déle(pokud nemáš xdrive) protože se daj přehodit předek/zadek. Mně vychází na jednu přední sadu 2 zadní sady...
JirkaC
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: úte 15.01.2013 01:00

#10 Příspěvek od JirkaC »

stevelr píše:Zdravím klubácí,

mám jen rychlý dotaz a pak klidně smáznout téma. Můžu mít pěkné kola z Ostravy na BMW E90, nicméně mají ET 20, je to hodně problém, když budou více vystrčené? V techničáku se píše ET 34, že by mělo být.

Díky.
Mám vzadu ET35 R18 s 255 pneu a protože je to na můj vkus hodně utopený, dal jsem tam 20mm podložky. Udělal jsem z toho teda ET15 a je to naprosto přesně :)
Odpovědět