Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E36 Vačky u motoru m50 a m52 rada.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Sací vačka z bezVANOS motoru na VANOS nepoužitelná je, pokud VANOS zachovat chceš.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ostřejší sací vačku má myslím M54B30, která by se použít dala.
Ale v konečným výsledku, je ten rozdíl tak minimální, že se moc nezmění ani reakce na plyn natož nějaký výkon atd.
Ale v konečným výsledku, je ten rozdíl tak minimální, že se moc nezmění ani reakce na plyn natož nějaký výkon atd.

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Dobrý tip.
Netuším, zda je mechanicky zaměnitelná sací vačka z M54.
Sací ventil je déle otevřený, 240° (M52 a M50TU jen 228°) a má větší zdvih 9,7 mm (M52 a M50TU pouze 9,0 mm).
Netuším, zda je mechanicky zaměnitelná sací vačka z M54.
Sací ventil je déle otevřený, 240° (M52 a M50TU jen 228°) a má větší zdvih 9,7 mm (M52 a M50TU pouze 9,0 mm).
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Je i výfuková z M54 (doubleVANOS) použitelná na M52 singleVANOS? Půjde na ni našroubovat řetězové kolo z M52 a nebo bude třeba něco bastlit?
Podle obrázků v ETK je výfuková vačka M54 se třemi šrouby na řetězové kolo, kdežto M52 singleVANOS má šrouby čtyři.
Podle obrázků v ETK je výfuková vačka M54 se třemi šrouby na řetězové kolo, kdežto M52 singleVANOS má šrouby čtyři.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Hele sorry, ale to trošku velký krmení nemyslíš? ukaž nám nějakej odkaz, kde to někdo odbrzdil nebo jak to jede 
To by ta m50 pak měla 140koní z litru ... když postavíš S50B32 a máš na ni zhruba milion, tak se dostáváš někde okolo 420ps MAX! což je 131koní z litru atmosferou
250ps z 2.0 není až tak nereálný, u S14B20 je to celkem častej parametr, ale 350-400ps u m50b25 fakt ne !!

To by ta m50 pak měla 140koní z litru ... když postavíš S50B32 a máš na ni zhruba milion, tak se dostáváš někde okolo 420ps MAX! což je 131koní z litru atmosferou

250ps z 2.0 není až tak nereálný, u S14B20 je to celkem častej parametr, ale 350-400ps u m50b25 fakt ne !!

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Všechny M50TU a M52 mají sací vačku 228°, pouze M52B28 ji má o 2,5° (na klikovce o 5°, vačka má poloviční otáčky) natočenou proti směru, tzn. otvírá později a dochází k menšímu překryvu sacích a výfukových ventilů. To má za následek lepší průběh kroutícího momentu ale daň za to je nižší maximum výkonu.
Toto lze provést v každé M50B25TU/M52B25, stačí při nastavování rozvodů před utažením řetězového kola sací vačky tuto o 2,5° pootočit proti směru točení.
A nebo naopak, pokud chci u M52B28 oželet pružnost "dole" a přidat PS "nahoře", stačí vačku natočit po směru točení.
Toto vlastně dělá VANOS. V nízkých otáčkách jsou ventily takřka bez překryvu, výfukový se víceméně stihne zavřít dříve, než se sací otevře. Ve vyšších otáčkách VANOS natočí sací vačku po směru, tedy sací ventil se otevře dříve než se výfukový plně uzavře. Tlakovými rázovými vlnami dochází lepšímu plnění motoru.

Toto lze provést v každé M50B25TU/M52B25, stačí při nastavování rozvodů před utažením řetězového kola sací vačky tuto o 2,5° pootočit proti směru točení.
A nebo naopak, pokud chci u M52B28 oželet pružnost "dole" a přidat PS "nahoře", stačí vačku natočit po směru točení.
Toto vlastně dělá VANOS. V nízkých otáčkách jsou ventily takřka bez překryvu, výfukový se víceméně stihne zavřít dříve, než se sací otevře. Ve vyšších otáčkách VANOS natočí sací vačku po směru, tedy sací ventil se otevře dříve než se výfukový plně uzavře. Tlakovými rázovými vlnami dochází lepšímu plnění motoru.

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Nedají. VANOS a bezVANOS vačky nejsou jednoduše záměnné.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition