Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Klimatizace

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
saleen46
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 18.07.2013 00:00
Bydliště: Kouřim

#1 Příspěvek od saleen46 »

Zdravím chci se zeptat asi se to tu už řešilo ale zatím jsem nic nenašel. Jak moc je náročné namontovat na E36 klimatizaci? Moje jí nemá a mám teď možnost si jí celou vymontovat z druhé 36. Má někdo s tím nějakou zkušenost? Dík za rady
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#2 Příspěvek od vsemick »

Neblázni.. probráno mnohokrát. Přidělání obnáší mírně řečeno překonání stovky drobných problémů. Možná že ten kdo se tím živí to zvládne v rozumném čase který si ale nechá zaplatit tak, že by se vyplatilo vyměnit auto za jiné s klimou. Když to budeš dělat sám a nic o tom nevíš tak se to sice může podařit když budeš mít štěstí a obě auta vedle sebe takže nebude nic chybět a budeš se mít podle čeho orientovat. Ale mluvíme o dvacetiletém autě... i s pozlacenýma rukama se bude všechno trhal lámat praskat netěsnit kabeláž nebude sedět a když nevíš jak a kde zabrat při rozborce (velké části interiéru a podle potřeby i mot. prostoru) tak skončíš s nesedícím vrzajícím interiérem. Výměna motoru, převodovky nebo zadní nápravy je proti tomu legrace. Nedělej to zapomeň na to.
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#3 Příspěvek od johnyfly1 »

nic zlozite len si nastuduj poriadne ETK :) vymene to mas za den :)
ja som dorabal do compacta a nelutujem :D
saleen46
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 18.07.2013 00:00
Bydliště: Kouřim

#4 Příspěvek od saleen46 »

Mluvil jsem o tom s klukem co má vrakoviště a ten mi řekl že by to dělal max na M3 ale mám jí zadarmo auto hodlám stejně celé odstrojit kvůli stříkání. Jako počítám že to nebude hned hotoví a že to nebude žádná hračka ale jdu do toho :lol:
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#5 Příspěvek od Lucifer »

Jedinej a ten největší problém je to dobře utěsnit. "Nikdy" se ti to nepovede utěsnit na 100% na poprvé bude tam hodně úniků.

Jestli budeš auto kuchat na kastli a budeš mít rozebráno tak bych do toho klidně šel, ale určitě bych s rozebraným interiérem a nasazenou kompletní klimou zajel na klima servis nechal naplnit a hledat uniky, nechat to i týden stát a pak jít zase hledat úniky a ty případně přetěsnit. :wink:

Ale problém to rozhodně nebude je to o pár drátech mezi klimou a zbytkem auta, dvoucestný vodní ventily s vodníma hadicema a trubky z klimatizace, kompresor, sušička, klimachladič případně el. vrtule na čumák pokud ji nemáš.
saleen46
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 18.07.2013 00:00
Bydliště: Kouřim

#6 Příspěvek od saleen46 »

Když by šel odpojit celý svazek elektriky tak je to docela pohoda. Jen se bojím toho jak to pak bude těsnit. Jak oni zkoušejí jestli těsní nebo ne? Jestli by jí šlo natlakovat vzduchem třeba na 2 bary a pak to nějak změřit jestli tlak drží?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Ideální je mít obě auta vedle sebe a z dárcovského do cílového postupně stěhovat vše potřebné.
Měnit celý hlavní el. svazek je zdlouhavé. Pokud dárcovské auto jde do šrotu, dá se z jeho hlavního svazku vypárat potřebné vodiče a v cílovém z nich umotat svazek přídavný.
V každém případě nakup nové všechny O-kroužky a dryer, případně i expansní ventil. Je dobré nenechávat okruh rozpojený, vše na vzduchu velmi rychle koroduje. Je dobré naplánovat práce tak, aby hlavní díly okruhu - topení, trubky, hadice, kompresor a chladič - jsi rozpojil, přestěhoval a opět zapojil v jednom dni.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#8 Příspěvek od johnyfly1 »

ja som mal klimu rozobratu mimo auta par mesiacov, trubky som mal upchate handrou a pohoda...mal som jednu netesnost ale nove tesnenie to vyriesilo...len je nevyhoda lebo v ETK ma bmw zaznacene zle tesnenia, dve co som nasiel tak maju byt uplne ide :roll:
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#9 Příspěvek od lukepostulka »

Nevíte jestli jsou tam ještě nějaké kroužky další mimo tyhle

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=60

a jestli je lepší koupit origo BMW nebo stačí druhovýroba?
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#10 Příspěvek od johnyfly1 »

vsetky su ok okrem cisla 9 a 10 tie su ine, mali by byt hrubsie ale v bmw mi dali nejake divne tenke...

nejake tesnenia mas este tu:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=15
saleen46
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 18.07.2013 00:00
Bydliště: Kouřim

#11 Příspěvek od saleen46 »

Jen jsem zapomněl já mám 2,5 tds ale dárce orgánu klimatizace je 2,0 benzín. Jako co jsem koukal tak je všechno stejné jen klima kompresor je jiný.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#12 Příspěvek od Foldas »

a jiný bude i držák kompresoru
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#13 Příspěvek od Ondra23 »

A mam za to že tam jsou i jinak tvarované hadice takže ani ty nebudou pasovat.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#14 Příspěvek od Foldas »

na těch trubkách jde něco ohnutím dohnat spíše záleží na přírubach ke kompresoru
Odpovědět