Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Teplota 330d e90

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od FiliposII »

kubicek106 píše:Ahoj, můj mazlik 330d (lci) E91 drží teplotu 92-94C a když mu dám za uši tak kolem 98C je to v pohodě? nebo by měl mít nižší teplotu? Ja že každý řeší, že ma studený motor ale já mam obavy z vyšší teploty. Díky všem za info Kuba
Je to OK, moje je na tom po výměně obou termostatů skoro stejně.
mates5
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: úte 01.07.2014 00:00

#42 Příspěvek od mates5 »

ja po vyměně termostatů 88-92st.spotřeba dolů o pul litru na 100 :D
-iceman-
Registrovaný
Příspěvky: 619
Registrován: úte 28.10.2008 01:00
Bydliště: Praha

#43 Příspěvek od -iceman- »

Já mam zas opačný problem, u e91 330xd se tepota mi pohybuje okolo 100 v kolone i 107 stupnu, zadnou chybu nikde nic nehlasi. Tak nevim, zda to muzou delat termostaty, jsou stare max rok a nebo jestli nemam zahnojeny chladice mezi sebou. Případně co by to mohlo dělat dalšího?
mawis
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: pon 07.05.2012 00:00
Bydliště: Brno

#44 Příspěvek od mawis »

Cau. Jestli mas efficientdynamic a zaluzie pred chladicem, tak je to normalni. Udrzuje se vyssi teplota schvalne za ucelem snizeni treni v motoru a zaluzie dale snizuji aerodynamicky odpor atd.. ja mam taky normalne 90-96 a v zacpe i az 110. To se uz pak spousdti sahara a otevrou zaluzie pred chladicem.
ja mam 318d, ale princip bude stejnej...
-iceman-
Registrovaný
Příspěvky: 619
Registrován: úte 28.10.2008 01:00
Bydliště: Praha

#45 Příspěvek od -iceman- »

Rolety ani efficientdynamic nemam, mam trochu obavy, proc to tak je, ale predpokladam, ze kdyby to bylo spatne, tak neco zahlasi idrive.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#46 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

-iceman- píše:Rolety ani efficientdynamic nemam, mam trochu obavy, proc to tak je, ale predpokladam, ze kdyby to bylo spatne, tak neco zahlasi idrive.
Aby nebyla v hajzlu vrtule vodní pumpy
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-iceman-
Registrovaný
Příspěvky: 619
Registrován: úte 28.10.2008 01:00
Bydliště: Praha

#47 Příspěvek od -iceman- »

Jedinou funkci co ma auto je brake energy recuperation a to pochybuju, ze ma spojitost s vodou, kdyz to ma "nabijet" baterku... Dá se ta vrtule nějak zjistit nebo prostě musí pumpa dolu?
kubicek106
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: sob 10.05.2014 00:00
Bydliště: Liberecko

#48 Příspěvek od kubicek106 »

Tak to jsem rad, že je teplota 90-96 ok, mam tam ve předu ty žaluzie a bylo my divné, že jsou i pri těch 96 stupní stale zavřené. Kouknu někdy až bude fučet sahara zda se otevřou žaluzky. Díky všem za info Kuba
mawis
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: pon 07.05.2012 00:00
Bydliště: Brno

#49 Příspěvek od mawis »

Nacapat zaluzie otevrene neni uplne jednoduchy. Oteviraji se vetsinou jen na chvili. Nejcasteji jsou otevrene kdyz je venku nad cca 33stupnu a popojizdim. Ovlivnuje to i klimatizace. Pokud je pustena tak jede sahara a motor ma mensi teplotu. Pokud vypnu klimu, tak se vice zahriva motor a pak otvira i zaluzie. Jinak termostst se mi otevira pri 88 a vycetl jsem ze naplno otevrenej je az pri 100. Sahara se pousti az nekde nad 100 a pak si i otevira zaluzie...
vencabrk
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 24.02.2013 01:00

#50 Příspěvek od vencabrk »

pánové když jsme u těch termostatů proč jsou tam vůbec dva? a když se mi to málo ohřívá (330d e91) musí se měnit oba??
vencabrk
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 24.02.2013 01:00

#51 Příspěvek od vencabrk »

vencabrk píše:pánové když jsme u těch termostatů proč jsou tam vůbec dva? a když se mi to málo ohřívá (330d e91) musí se měnit oba??
ještě malý dotaz jakou kapalinu chladící kapalinu tam dát? mam tam tuším zelenou a je možné ji dolejt modrou (K11) nebo jaké má označení má ta zelená?? děkuju za radu :)
-BMWPOWER-
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 22.07.2014 00:00

#52 Příspěvek od -BMWPOWER- »

ja tam mam teda ruzovku G12 netusim jestli tam patri ty ostatni varianty..
cajoch
Registrovaný
Příspěvky: 81
Registrován: pon 02.07.2012 00:00

#53 Příspěvek od cajoch »

vencabrk píše:pánové když jsme u těch termostatů proč jsou tam vůbec dva? a když se mi to málo ohřívá (330d e91) musí se měnit oba??
termostat je na hlavním vodním okruhu a pak na egr ventilu. Mění se oba pro to, že když je jeden z termostatů špatnej, je špatně všechno a auto nedrží tepolotu. Navíc rádi odcházejí spolu ..a kdyby ne tak vyměníš jeden a za tři měsíce se ti posere ten starej nevyměněnej...
leon46
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: čtv 23.05.2013 00:00
Bydliště: Zlín

#54 Příspěvek od leon46 »

měnil jsem před týdnem termostaty na 330d e92, protože jsem měl max teplotu 55C.. Po výměně v servisu mi krásně drželi teplotu 85-90C. Teď se schválně dívám v BC a píše mi to stále po 30km trase max 65C. Když tomu šlápnu, tak se dostanu na 70C, ale rychle to spadne..

Co může být v háji?
cajoch
Registrovaný
Příspěvky: 81
Registrován: pon 02.07.2012 00:00

#55 Příspěvek od cajoch »

reklamace termostatů, nebo opravy jako celku
Uživatelský avatar
Srbik
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: čtv 10.10.2013 00:00
Bydliště: Prague a okolí

#56 Příspěvek od Srbik »

Zdravím kluci, tak jsem podle návodu @MiM změřil teplotu chladící kapaliny (07.00 KTMP-MOM).
Zhruba po 30km (okresky max100km/h) jsem měl teplotu mezi 63-69 stupňů.
Dálnice (max 150km/h) cca 80km mi auto ukazovalo 70-79 stupňů.
Mám 330xd e90 M57N2 manual.
Co si o tom myslíte? Díky moc!
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#57 Příspěvek od starML Člen Klubu »

leon46 píše:měnil jsem termostaty na 330d e92, měl jsem max teplotu 55C.. a píše mi to stále po 30km trase max 65C. Když tomu šlápnu, tak se dostanu na 70C, ale rychle to spadne..
A máš tam manuální převodovku nebo automat? Nebudeš věřit, jak je to důležité!!
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#58 Příspěvek od gsicbr »

leon46 píše:měnil jsem před týdnem termostaty na 330d e92, protože jsem měl max teplotu 55C.. Po výměně v servisu mi krásně drželi teplotu 85-90C. Teď se schválně dívám v BC a píše mi to stále po 30km trase max 65C. Když tomu šlápnu, tak se dostanu na 70C, ale rychle to spadne..

Co může být v háji?
Řešil jsem něco podobného. Může ti ukazovat blbě čidlo nebo to máš jako já a termostat ti otvírá v cca 69°C jako mě. Mě se to krásně rychle ohřívalo ale jak si psal provozní teplota kolem 65°C. Většinou co tady kluci psali, tak ho měli v pytli úplně a byl otevřenej od začátku a blbě jim to topilo, hlavně po dlouhý době jízdy.
Jinak nevidím důvod proč měnit oba, když sáhneš na hadice a hned víš jestli to dělá hlavní nebo ne, a ve finále až se posere na EGRku tak je vyměněnej za 5min.
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#59 Příspěvek od Velvetek »

starML píše:
leon46 píše:měnil jsem termostaty na 330d e92, měl jsem max teplotu 55C.. a píše mi to stále po 30km trase max 65C. Když tomu šlápnu, tak se dostanu na 70C, ale rychle to spadne..
A máš tam manuální převodovku nebo automat? Nebudeš věřit, jak je to důležité!!
starML: v čem je takový rozdíl?
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#60 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

U automatu je vyšší provozní teplota chladící kapaliny
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Odpovědět